Eräs mies laittoi pätkän lyriikoista - miten tulkitsette?
En tiedä ylianalysoinko, mutta onko tarkoitus kuunnella koko kappale ja olettaa, että tämä mies yrittää kertoa sillä jotain?
Kommentit (13)
Hän haluaa ehkä sanoa sinulle jotain. Jos hän laittoi jotain kaunista, hänellä oli kaunista sanottavaa sinulle ja sinusta.
Älä ylianalysoi. Kyllä se varmaan jotain haluaa sanoa, mutta tuskin on kovin tarkkaan biisiä analysoinut. Mun mies laittoi suhteen alussa kappaleen jonka sanoma oli suurinpiirtein "tiedän että haluat rakastua, älä rakastu, olen olen pelimies ja satutat itsesi". Mies oli kuullut siitä vain kohdat joissa mainittiin rakkaus ja intohimo. Ihmetteli kun säikähdin kappaleen sanoituksia. :D
Ei pitäisi analysoida ollenkaan, mutta minkäs teet :D Kappaletta en kehtaa tähän laittaa, mutta siinä mies lauleskelee naisesta, jonka kanssa kaikki tuntuu erilaiselta. Tämä tyyppi lainasi lyriikoista aika kivan kohdan tästä laulun naisesta ilmeisesti tarkoittaen mua. Ei kuitenkaan ole tavallaan mikään rakkauslaulu, vähän surullinen sävy. Tiedän tämän miehen kuitenkin kuuntelevan tätä artistia paljon, joten kolmosen tapaus ei toivottavasti kyseessä :D
Ap
Tuossa on ilmeinen väärinymmärryksen vaara. Jos täältäkin lukee tuota ketjua lyriikoiden tulkinnasta, on aika selvää, että suuri osa ihmisistä ei ymmärrä lukemaansa tai kuulemaansa. Eli mies voi tarkoittaa ihan muuta kuin lyriikoista voisi päätellä. Tai mies voi tarkoittaa juuri sitä, mitä lyriikoissa sanotaan, mutta sinä et ymmärrä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Älä ylianalysoi. Kyllä se varmaan jotain haluaa sanoa, mutta tuskin on kovin tarkkaan biisiä analysoinut. Mun mies laittoi suhteen alussa kappaleen jonka sanoma oli suurinpiirtein "tiedän että haluat rakastua, älä rakastu, olen olen pelimies ja satutat itsesi". Mies oli kuullut siitä vain kohdat joissa mainittiin rakkaus ja intohimo. Ihmetteli kun säikähdin kappaleen sanoituksia. :D
:D Tämä on varoittava esimerkki ylianalysoinnista.
Yleensä kukaan ei laita laulunpätkää viestittääkseen jotain torjuvaa ja kielteistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi analysoida ollenkaan, mutta minkäs teet :D Kappaletta en kehtaa tähän laittaa, mutta siinä mies lauleskelee naisesta, jonka kanssa kaikki tuntuu erilaiselta. Tämä tyyppi lainasi lyriikoista aika kivan kohdan tästä laulun naisesta ilmeisesti tarkoittaen mua. Ei kuitenkaan ole tavallaan mikään rakkauslaulu, vähän surullinen sävy. Tiedän tämän miehen kuitenkin kuuntelevan tätä artistia paljon, joten kolmosen tapaus ei toivottavasti kyseessä :D
Ap
Selvästi yrittää viestiä, että on hullunu sinuun. Miksi ihmeessä mies muuten laittaisi tuollaisia lyriikoita. Selvä tapaus. Onnea!
Itse tulkitsisin niin, että mies on joko teini-ikäinen tai nolo.
Kyllä se vaan niin on, että kun mies alkaa lauleskella on yleensä tunteita mukana.
Minulle lauloi aikanaan mies " Siks oon mä suruinen kun sua nyt muistelen niin paljon meni kanssas kaunista pois" Analysoin tuota sitten liikaa ja siihen taisi kaikki kaatuakin, minun päähäni
Ottaisin tuon sellaisena, että mies on suhun hullaantunut, ja haluaa jakaa sulle jotain tuollaista, josta paljon pitää. Pitkällisistä tulkinnoista olisin varovaisempi.
Mun nyt jo ex jakoi mulle kans kaikenlaista, mistä itse tykkäs (toisaalta myös sellaista, mistä saattaisin tykätä). Yksikin kappale oli elokuvasta, eikä se sellaisenaan ollut kummoinen. Vasta paljon myöhemmin koko kappaleen viehätys minullekin avautui, kun näin itse leffan ja kohdan..
Se teki sulle lyrics prankin! Katso youtubesta jos et tiedä ilmiötä
Kysy siltä mieheltä (sopivassa tilanteessa), mitä tarkoitti.
Suora keskustelu auttaa aina. Ylitulkitseminen = paha virhe!
Sana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D Tämä on varoittava esimerkki ylianalysoinnista.
Yleensä kukaan ei laita laulunpätkää viestittääkseen jotain torjuvaa ja kielteistä.
Aha, olen tullut jätetyksi Bob Dylanin lyriikoilla: It ain't me babe... Tosin niistä lyriikoista ei voi erehtyä, selkeä erobiisi.
Mikä pätkä?