Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kateellinen jatkuvasti sairaslomalla oleville. Miksen itse koskaan sairastu?

Vierailija
09.10.2017 |

Ei koskaan edes pientä flunssa alkua ja näin on ollut koko aikuisikäni.

Sitten niska limassa teen saikuttelijoiden työt. Työ on sen luonteista, että ne on vain tehtävä.

Ei anna perusrehellinen luonne periksi ilmoittaa sairaudesta, jos ei sitä ole. En epäile, että kukaan turhaan sairastelisi ja olisi petollinen.

Olen vain joskus haaveillut teekupin ääressä vietettyä päivää lehtiä lukien ja leffoja katsellen pikkukuumeessa ja nuhassa. Mutta yksikään virus ei ota minua kaverikseen. Meilläkin ihan omalla ilmoituksella voi sen kolme päivää olla vapaalla.

Eli miten sairastua? Te ammattilaiset vastatkaa...

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella harvoin sairaana. Välissä on ollut useampi vuosi, etten ole sairastanut kertaakaan.

Nyt on päällä sellainen tuomiopäivän flunssa, että hirvittää ja joudun sairastamaan peiton alla kotona.

En todellakaan ymmärrä miksi joku haluaisi vapaaehtoisesti olla sairaana.

Mieluummin olisin tämän ajan töissä. Nyt jäävät työt tekemättä ja odottavat siellä kunnes palaan - jolloin töitä on tuplamäärä tehtäväksi.

En todellakaan haluaisi olla kipeänä.

Vierailija
42/49 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille motkottajille. Ottakaa vähän palkatonta vapaata välillä ja olkaa onnellisia, että olette terveitä, kun kaikki ei ole vaikka haluaisi.

Ottakaa te saikuttajat välillä palkatonta saikkua ja olkaa onnellisia kun joku muu hoitaa teidän työt sillä välin, ilman sijaisia luonnollisesti.

Mitä se siihen sijaistamiseen vaikuttaa, ovatko palkalla vai palkatta pois. Onko mukavampaa ja helpompaa tehdä toisten töitä kun nämä ovat palkattomalla vapaalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille motkottajille. Ottakaa vähän palkatonta vapaata välillä ja olkaa onnellisia, että olette terveitä, kun kaikki ei ole vaikka haluaisi.

Ottakaa te saikuttajat välillä palkatonta saikkua ja olkaa onnellisia kun joku muu hoitaa teidän työt sillä välin, ilman sijaisia luonnollisesti.

Mitä se siihen sijaistamiseen vaikuttaa, ovatko palkalla vai palkatta pois. Onko mukavampaa ja helpompaa tehdä toisten töitä kun nämä ovat palkattomalla vapaalla?

On. Miksi mun pitäisi ottaa palkatonta Netflixiä krapulassa katsoakseni kuten ”sairaiden”?

Vierailija
44/49 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta sitä ihmiset ovatkin kateellisia!  Aikas halveksittavaa, suoraan sanoen.

Olen nyt sairaslomalla enkä todellakaan pystyisi tekemään työtäni, joten on pakko olla töistä pois. Jos saisin valita, todellakin olisin mielummin töissä. Joten on todella törkeää, että joku on kateellinen sairastelusta. Olenkin sitä mieltä, että ongelmasi onkin pohjimmiltaan jokin muu ja jonkun muun aiheuttama, joskus historiassa, mutta siirrät negatiiviset tunteesi työkavereiden sairasteluun. Eli loppuviimeksi sinulla onkin aika iso pääkopan ongelma, ap.

Ymmärsitkö tahallaan väärin? Ei ap ole kateellinen oikeasti sairaille, vaan niille, jotka hyvin herkästi saikuttavat. Itse en ole koskaan sairas, ja tunnen itseni hyväksikäytetyksi. Osa työkavereista ottaa varsin kevein perustein saikkua ja minä teen heidän työnsä, omieni lisäksi. Ilman erillistä korvausta tai edes kiitosta. On joskus käynyt mielessä saikuttaa jostain olemattomasta syystä, mutta ei anna kantti periksi. Vanhanaikainen työmoraali, jota ei kaikilla tunnu olevan.

Vierailija
45/49 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkääpäs nyt kiihkoilko, ei ap mielestäni kenenkään syöpää ole kadehtinut... puhe oli pikkuflunssasta. Itse kuulun myös heihin, jotka kuumeflunssat aina kiertävät ja saan vain kituflunssan ilman lämpöä. Kyllä monesti olen toivonut, että nousis nyt hitto vie edes kuume, niin vois jäädä saikulle. Mutta ei nouse ei, ja siinä saat sitten puolikuntoisena tehdä saikuttajienkin hommat. Mieluummin olisin 38 asteen kuumeessa kotisohvalla.

Vierailija
46/49 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on töissä tietyt ihmiset tosi usein sairaana.

Kolme päivää saa olla omalla ilmoituksella ja neljännestä päivästä tarvitsee lääkärintodistuksen, useimmiten ovat sen 1-3 päivää ja usein se osuu just viikonlopun yhteyteen, ovat esimerkiksi to-pe pois jne.

Me muut sitten teemme heidän työn oman työn ohella. Eihän se reilulta tunnu, kun näillä ammattisaikuttelijoilla voi olla 20-30 sairauspoissaolopäivää vuodessa ei siis 4-6 viikkoa. Sitten itse en ole koskaan sairaana ja tuuraan näitä saikuttelijoita.

Vierailija
47/49 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä pese käsiä, nuolaise sormia ja kaiva nenää niin eiköhän se siitä...

Minä teen just tätä enkä ikinä sairaana.

Vierailija
48/49 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ehdotin kerran esimiehelle että työntekijät jotka olisivat vaikka 5 tai vaikka seitsemän vuotta ilman yhtään sairasloma päivää saisivat palkankorotuksen. Ei lähtenyt aloite vetämään. Ihmettelen kyllä. Olisi hyvä keino motivoida kaikenlaisia vetelyksiä. 

Vierailija
49/49 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paras ystäväni tappoi itsensä ja lääkäri määräsi 5 pvää saikkua, koska olin ihan rikki.

Ymmärrän kyllä, että välillä spontaanit vapaapäivät ja sluibailu houkuttelee, mutta ei kannata toivoa työkyvyttömyyttä (edes väliaikaista). En toki tuomitse ketään, joka ottaa "omaa lomaa" sen päivän tai pari jos kokee sellaista tarvitsevansa, ihan vaikka vain saadakseen levätä ja olla. Mielestäni se on tärkeää kaikille ihmisille. Ei siitä mitään mitaleja jaeta, että vedetään verenmaku suussa hirveässä uraputkessa ja ei olla ikinä pois. Elämä on kuitenkin niin paljon muutakin kuin töissä puurtamista ja on täysin ymmärrettävää, ettei haluta sen menevän ihan kokonaan ohi. Jos susta tuntuu, että olet väsynyt, niin jää kotiin teekuppi kädessä kuuntelemaan sateenropinaa. Ei se tee susta mitään selkärangatonta laiskuria.