Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kateellinen jatkuvasti sairaslomalla oleville. Miksen itse koskaan sairastu?

Vierailija
09.10.2017 |

Ei koskaan edes pientä flunssa alkua ja näin on ollut koko aikuisikäni.

Sitten niska limassa teen saikuttelijoiden työt. Työ on sen luonteista, että ne on vain tehtävä.

Ei anna perusrehellinen luonne periksi ilmoittaa sairaudesta, jos ei sitä ole. En epäile, että kukaan turhaan sairastelisi ja olisi petollinen.

Olen vain joskus haaveillut teekupin ääressä vietettyä päivää lehtiä lukien ja leffoja katsellen pikkukuumeessa ja nuhassa. Mutta yksikään virus ei ota minua kaverikseen. Meilläkin ihan omalla ilmoituksella voi sen kolme päivää olla vapaalla.

Eli miten sairastua? Te ammattilaiset vastatkaa...

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin minäkin ajattelin, kun tuurasin opiskelijat, sairauslomalaiset ja äidit, jotka olivat sairaana tai joiden lapsi oli sairaana. Kunnes sairastuin syöpään ja minut irtisanottiin yt-neuvotteluissa, syöpähoitojen aikana. 

Vierailija
22/49 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuku yö ulkona niin eiköhän se flunssa iske. Istut sitten sateessa etkä missään katoksessa. Sairaus se on tuokin muiden sairauksien kadehtiminen, saikkua siitä ei sinänsä saa, mutta jos masennusta sitten vaikka valittaisit, ehkä se selittäisi katkeruudenkin muita kohtaan.

En minä katkera ole, en tosiaankaan. Kateellinen vain joskus ja lievästi ärsyttää, kun työkaverit ovat poissa. 

Ja sitten tosiaan huhkin kuin heinämies koko päivän. Ei tauon taukoa ja tulee mieleen toive pikkuflunssansa. 

Mutta ei koskaan tätä tapahdu. Pukeuden erittäin kevyesti, ehkä se on virhe. Olen niin karaistunut, että kylmä ei pure ollenkaan. 

Erityisen hygieeninenkään en olen. Totta kai perusjutut: käsien pesu jne. En voi vaarantaa lapsia omalla sairastumisprojektillani :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaadu rappusissa tai vastaavaa ja neliraajahalvaannu. Ehkei silloin tarttis enää töihin mennä eikä kadehtia muita.

Ei auta kaatuilukaan, ei tule kuin pari mustelmaa. Myös pyörällä kaatuminen tapahtuu vammoitta. Olen varmaan joki tapaturmien Hannu Hanhi.

Pöh, et ole riittävästi yrittänyt. Kohella jatkuvasti niin eiköhän jossain vaiheessa napsahda kohdalle.

Vierailija
24/49 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaadu rappusissa tai vastaavaa ja neliraajahalvaannu. Ehkei silloin tarttis enää töihin mennä eikä kadehtia muita.

Ei auta kaatuilukaan, ei tule kuin pari mustelmaa. Myös pyörällä kaatuminen tapahtuu vammoitta. Olen varmaan joki tapaturmien Hannu Hanhi.

Ethän tietenkään käytä pyöräilykypärää? Muuten turha valittaa.

Vierailija
25/49 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta hometaloon.

Vierailija
26/49 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sanomattakin selvää mutta ei siltikään osu.

Vierailija
27/49 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille motkottajille. Ottakaa vähän palkatonta vapaata välillä ja olkaa onnellisia, että olette terveitä, kun kaikki ei ole vaikka haluaisi.

Ottakaa te saikuttajat välillä palkatonta saikkua ja olkaa onnellisia kun joku muu hoitaa teidän työt sillä välin, ilman sijaisia luonnollisesti.

Vierailija
28/49 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et vaan yritä oikein, niskoilleen voltissa vauhdin kanssa kovalla alustalle vaan, eiköhän se siitä. Oikeesti, sun kannattais hakea masennuksen vuoksi saikkua, eihän toi nyt ihan normaalia ole? Säilyisit sentään fyysisesti ehjänä...

Vierailija
29/49 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varoa mitä toivoo. Toivottavasti et tule pahasti sairastumaan :(

Vierailija
30/49 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et vaan yritä oikein, niskoilleen voltissa vauhdin kanssa kovalla alustalle vaan, eiköhän se siitä. Oikeesti, sun kannattais hakea masennuksen vuoksi saikkua, eihän toi nyt ihan normaalia ole? Säilyisit sentään fyysisesti ehjänä...

Siis minkä masennuksen? Haluan vaan vähän lepoa koska olen jo monta vuotta tehnyt muidenkin työt ilman erilliskorvausta.

Vierailija
31/49 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minkä masennuksen? Haluan vaan vähän lepoa koska olen jo monta vuotta tehnyt muidenkin työt ilman erilliskorvausta.

Olin samaa mieltä, kunnes sairastuin syöpään. En suosittele sinulle tätä ratkaisua. 

Vierailija
32/49 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisissa työpaikoissa te olette?

Mun työpaikalla jokaisella on omat työt. Kun on saikulla, kukaan muu ei niitä tee.

Vierailija
33/49 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sairastut varmasti ainakin pieneen flunssaan:

Syö VAIN epäterveellistä ruokaa, jätä kasvikset ym pois.

Hommaa paljon ylimääräisiä stressinaiheita, tee liikaa töitä, harrasta liikaa liikuntaa, mieti joka päivä 50 huonoa asiaa päivässä.

Ota lämmitys pois

Ala polttaa tupakkaa ja juoda alkoholia väh kerran viikossa

Mene joka päivä ulos kylmällä säällä vähissä vaatteissa lenkkeilemään sateella äläkä vaihda vaatteita tai käy suihkussa moneen tuntiin. Istu paljon kylmillä kivillä.

Nämä kaikki alentaa immuniteettia = saatat saada jopa keuhkokuumeen/kivuliaan virtsatieinfektion joka menee munuaisiin, jos hyvin käy.

Vierailija
34/49 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä ihmiset ovatkin kateellisia!  Aikas halveksittavaa, suoraan sanoen.

Olen nyt sairaslomalla enkä todellakaan pystyisi tekemään työtäni, joten on pakko olla töistä pois. Jos saisin valita, todellakin olisin mielummin töissä. Joten on todella törkeää, että joku on kateellinen sairastelusta. Olenkin sitä mieltä, että ongelmasi onkin pohjimmiltaan jokin muu ja jonkun muun aiheuttama, joskus historiassa, mutta siirrät negatiiviset tunteesi työkavereiden sairasteluun. Eli loppuviimeksi sinulla onkin aika iso pääkopan ongelma, ap.

Vierailija
35/49 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin sairastut varmasti ainakin pieneen flunssaan:

Syö VAIN epäterveellistä ruokaa, jätä kasvikset ym pois.

Hommaa paljon ylimääräisiä stressinaiheita, tee liikaa töitä, harrasta liikaa liikuntaa, mieti joka päivä 50 huonoa asiaa päivässä.

Ota lämmitys pois

Ala polttaa tupakkaa ja juoda alkoholia väh kerran viikossa

Mene joka päivä ulos kylmällä säällä vähissä vaatteissa lenkkeilemään sateella äläkä vaihda vaatteita tai käy suihkussa moneen tuntiin. Istu paljon kylmillä kivillä.

Nämä kaikki alentaa immuniteettia = saatat saada jopa keuhkokuumeen/kivuliaan virtsatieinfektion joka menee munuaisiin, jos hyvin käy.

Ei toimi. Testattu on.

Vierailija
36/49 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisissa työpaikoissa te olette?

Mun työpaikalla jokaisella on omat työt. Kun on saikulla, kukaan muu ei niitä tee.

Meillä taas ei työtä voi jättää tekemättä, vaan sairaudet ja muut poissalot sijaistetaan. Itse olin koulutuksessa päivän ja minulla oli sijainen. Samoin ensi viikon lomalla ( kesälomaa).

Vierailija
37/49 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua niin ärsyttää ja v*tuttaa saikuttajat. En tarkoita oikeasti sairaita vaan niitä jotka tämän tästä on pari päivää helposti poissa. Muut tekee hommat ja työn laatu kärsii aina.

Vierailija
38/49 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toine terve-ikää reilusti yli 50 ja viimeinen saikku vuonna 2008.Ei tule flunssa, ei mahatauti.Selkä ei ole koskaan kipeä eikä jalat.Töitä ja harrastuksia paljon...mjtta en valita, millään ei jouda nyt makaamaan kun on vielä sieniaika ja karpaloita! Sit pitää ulkosaunaa vähän remontoida ennen talvea....

Lapsenlapsen kanssa käydä reissussa ja tyttökavereiden kanssa Tallinnassa.Miten joku voi ehtiä saikullejavielä puolitahallaan??o

Vierailija
39/49 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feikkaavat, viikonlopun jälkeen sopivasti sairaana.

Vierailija
40/49 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata mikä just sulle toimii mut itse olin jatkuvasti sairaana kun lapset oli päiväkodissa. Ne pöpöt iski muhunkin aina ihan raivolla voimalla. vähäns samaa tapahtui myös ennen lapsia kun työskentelin tiimissä jossa kaikilla muilla oli pikkulapsia. Vaikka nää vanhemmat ei itse olis sairastuneet, mulle tuli usein silti ne mahataudit sun muut mitkä päiväkodeissa kiersi. :/

Joo ei sairastaminen mukavaa ole mut tavallaan ymmärrän ap:ta, ärhäkkä flunssa pakottaa pysähtymään ja rauhoittumaan. Joskus se tekee ihan hyvää (vaikka itse sairastaminen ei tekis).