Olen kateellinen jatkuvasti sairaslomalla oleville. Miksen itse koskaan sairastu?
Ei koskaan edes pientä flunssa alkua ja näin on ollut koko aikuisikäni.
Sitten niska limassa teen saikuttelijoiden työt. Työ on sen luonteista, että ne on vain tehtävä.
Ei anna perusrehellinen luonne periksi ilmoittaa sairaudesta, jos ei sitä ole. En epäile, että kukaan turhaan sairastelisi ja olisi petollinen.
Olen vain joskus haaveillut teekupin ääressä vietettyä päivää lehtiä lukien ja leffoja katsellen pikkukuumeessa ja nuhassa. Mutta yksikään virus ei ota minua kaverikseen. Meilläkin ihan omalla ilmoituksella voi sen kolme päivää olla vapaalla.
Eli miten sairastua? Te ammattilaiset vastatkaa...
Kommentit (49)
Siis ihmisethän feikkaavat sairauksia.. doh. Tiedän tapauksen jossa otti kortisonipiikin olkapäähänsä vaikkei ollut mitään oikeaa vikaa, 2 viikkoa lisää saikkua. Kai se kannattaa...
Älä pese käsiä, nuolaise sormia ja kaiva nenää niin eiköhän se siitä...
Huh huh. Meidän työpaikalta löytyy myös kaltaisesi sairaalle kateellinen ihminen. Et todella taida tietää mitä sairastaminen on.
Jos saikulla on mukavaa, niin sitten ei ole oikeasti sairas.
Ehkä jos oikein riittävästi toivot niin sairastut vaikkapa syöpään.
Vierailija kirjoitti:
Siis ihmisethän feikkaavat sairauksia.. doh. Tiedän tapauksen jossa otti kortisonipiikin olkapäähänsä vaikkei ollut mitään oikeaa vikaa, 2 viikkoa lisää saikkua. Kai se kannattaa...
Mä oon saanut usein kortisonipiikin olkapäähän enkä päivääkään saikkua. Miksei multa katkee koskaan jalka, käsi tai lonkka, en liukastu, mee poikki joku jänne tms? En oo ollut ees leikkauksessa koskaan ja oon yli 40. Muille tuntuu sattuvan ja tapahtuvan jatkuvasti jotain pitkää saikkua vaativaa.
Melkein samaistun ap:n aloitukseen. Minä saan kyllä pienen ja välillä vähän isommankin flunssan, mutta en osaa jäädä kotiin potemaan, ellei ole kuumetta. Ja sitähän ei ole, koskaan. Olisipa joskus, vaikka kerran tai pari vuodessa, oikeastaan ihan kiva olla muutama päivä kotona sairastamassa. Mutta ei.
Mua taas ärsyttää ihan suunnattomasti olla sairaana. Nyt flunssa päällä ja lapsesta asti noussut joka kerta korkea kuume, mikään ei pysy sisällä, nokka vuotaa holtittomasti, enkä pysty todellakaan tekemään muuta kuin makaamaan. Nukkuminen ei onnistu yskimisen takia.
Ainoa hyvä puoli että menee yleensä nopeasti ohi. Nyt ottaa päästä vielä enemmän, kun vasta viime viikolla aloitin uudessa duunissa ja nyt jo saikulla - haen kyllä huomenna lääkärintodistuksen ettei luulla saikuttelijaksi vaikka saakin olla omalla ilmoituksella kolme päivää poissa.
Sairastumisvinkkejä en osaa antaa, mutta tän taudin saisit vaikka heti.
Ja työ käsittää noin sata suoraa kontaktia viruspilvineen päivässä vieläpä lapsia suurin osa. Sen lisäksi tietysti välillinen altistus.
Ei tartu.. ei tartu millään, vaikka kovin yritän välttää hygieenisiä otteita.
Niin ihana olisi joskus loikoilla kotona hyvällä omallatunnolla pari päivää.
Täällä kanssa yksi, joka ollut työelämässä 10 vuotta ja yhtään päivää en ole saikuttanut. Sitten on työkavereita, jotka saikuttavat kerran kuukaudessa. Eniten ärsyttää, kun pitää tehdä saikkujen työt omian töiden lisäksi :( murrrrrr...
Jotkut sairastavat oikeasti, mutta sitten on niitä jotaka saikuttavat pikkuasioista. Hammas on kipeä, päätä särkee ym. ´Hohhoijakkaa.
Kaadu rappusissa tai vastaavaa ja neliraajahalvaannu. Ehkei silloin tarttis enää töihin mennä eikä kadehtia muita.
Heh,
Oikeasti se kunnon flunssan poteminen ei herkkua ole. Ihan oikeasti mieluummin olisi töissä.
Mutta ymmärrän pointin. Jotkut ovat saikulla, kun nenä on vähän tukkoinen ja jotkut tulevat pää jalkojen välissä töihin.
Käsitin kuitenkin, että et vain ole koskaan edes vähän sairas.
Onnittelut siitä! Olet etuoikeutettu, käännä se niin päin. Vaikka et ehkä ihan tosissaan ollut koko jutussa?
Nuku yö ulkona niin eiköhän se flunssa iske. Istut sitten sateessa etkä missään katoksessa. Sairaus se on tuokin muiden sairauksien kadehtiminen, saikkua siitä ei sinänsä saa, mutta jos masennusta sitten vaikka valittaisit, ehkä se selittäisi katkeruudenkin muita kohtaan.
Minä en edes yritä olla kovinkaan hygieeninen. Vessan jälkeen tietysti pesen kädet, mutta en juurikaan muuten koskaan. Töissä on väkeä kuin pipoa, mutta minä en koskaan kipeä. Muut kyllä on jatkuvasti. Mutta ei kyllä meillä koululaisetkaan ole koskaan kipeinä, vaikken heidänkään käsien pesua vahdi yhtään. Joskus kyllä pieni nuhakuume olisi ihan ok...
Kaikille motkottajille. Ottakaa vähän palkatonta vapaata välillä ja olkaa onnellisia, että olette terveitä, kun kaikki ei ole vaikka haluaisi.
Juo yleisessä vessassa vessanpesuharjan kupista. Eiköhän sillä mahataudin saa.
Mul oli nyt flunssa ekan kerran kymmeneen vuoteen ja ei kuule katottu leffoja ei. Mul oli niin hirvee nuha, et oikeesti jouduin keskittyy, et henki kulkee jostain reiästä. Kurkkuun ja päähän sattu ja joka helvetin lihakseen kropassa. Siihen kipuun sentään auto särkylääke mut nuhaan ei mikään. Tai en tiedä, Oisko jotkut nenätipat auttaneet mut olin niin sairas etten voinut lähtee apteekkiin.
En ois ikipäivänä uskonut, että pelkkä nuha vois olla syy olla pois töistä, en muuten enää vähättele flunssia ja olen onnellinen, et osuu harvoin kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Kaadu rappusissa tai vastaavaa ja neliraajahalvaannu. Ehkei silloin tarttis enää töihin mennä eikä kadehtia muita.
Ei auta kaatuilukaan, ei tule kuin pari mustelmaa. Myös pyörällä kaatuminen tapahtuu vammoitta. Olen varmaan joki tapaturmien Hannu Hanhi.
Mä olen aina kipeä vain viikonloppuisin ja sekös vasta vittumaista on. Kuumeen/mahataudin takia olen kymmenvuotisen työurani aikana ollut poissa töistä yhteensä alle 10 päivää. Kyllä meiltä löytyy töistä näitä saikuttelijoita jotka ovat millon minkäkin syyn takia pois töistä. Ja kuka hoitaa heidän hommansa? Minä.
Kaikkea sitä... 😅