Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet jos näet sairaslomalla olijan rappukäytävässä menossa ulos?

soitatko polliisit?
09.10.2017 |

Käräytätkö hänet heti?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomallakin jouduin käymään lääkärissä, labrassa, käymään kaupassa ja apteekissa ja kuljettamaan lapsia päiväkotiin.

Ei se maailma pysähdy äidin flunssakuumeeseen.

Vierailija
22/33 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairauslomalaisenhan täytyy kökkiä kotonaan, hakematta ruokaa, viemättä roskia, pelosta, että joku työpaikan kyylä/perseennuolija raportoi esimiehelle, saadakseen ylennyksen.

Ihan tätä mieltä minäkin, onneksi ymmärsit yskäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä soittaisin polliissit. Ja olen soittanutkin usean kerran. JOKA kerran poliisit ovat tulleet Karhu-ryhmän kanssa paikalle ja pakottaneet saikulla-olijan himaansa vaikka hän on yrittänyt solkottaa naurettavia syitään kuten esim:  Minulla on kyynärpää leikattu, mutta pystyn kyllä kantamaan ruokaostokseni toisella kädellä, sitä paitsi raitis ilma piristää minua/  Minulle tehtiin pallolaajennus, mutta lääkäri käski lisäämään pikku hiljaa liikkumistä, ettei lihaskunto rapistuisi, en tiennyt että liikunta tulee suorittaa oman asunnon sisällä/ Minulla todettiin masennusta, lääkärin mielestä minun ei pitäisi eristäytyä niin paljon sisälle vaan käydä kävelyllä ja samalla saan toimitettuani vaikka apteekkiasiani.

Onneksi poliisit, jotka ilman muuta kutsutaan AINA tällaisessa tilanteessa, eivät uskoneet häntä.

Mistäkö tiedän? Höh, kai teillä nyt on kaikilla ovisilmä josta tarkkailla naapuria.

Vierailija
24/33 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

takas kotiisi mars kirjoitti:

Veisin hänet takaisin koNiin. àvain tänntiin ja sanoisin : Mitä sä oikein luulet tekeväsi.

Niin. 'ja avain tänne!* sä sitä mihinkään tartte, kun oot sairauslomalla.'

Jumankekkula tommosta sairastamista viitti katella. Joku roti! Sut on nähty! Sähän kävelet, vaikka oot sairiksella!

* lausuttuna, niin, että pahempikin kauppaan menijä havahtuu...pitää olla eväät ja lääkkeet valmiina, eikä saa toipumiskävelyjä tehdä, kun pitää sairastaa, niin että naapuritkin uskoo.

Vierailija
25/33 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitatko polliisit? kirjoitti:

Käräytätkö hänet heti?

Miksi käräyttäisin? Kaikki sairaslomat eivät ole sellaisia, että pitäisi maata sängyssä voihkimassa kurjaa oloa. Jos käsi on paketissa, pitäisikö istua sisällä? Entä jos on sattunut saamaan syövän ja joutunut hoitojen takia sairaslomalle? Inha naapuri tulisi käräyttämään joka kerta, kun yrittää lähteä hoitoihin.

Vierailija
26/33 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim selkäkivun takia sairauslomalla olevalle lääkäri todennäköisesti suosittelee kävelyä ja muuta liikuntaa kivun sallimissa rajoissa. Mielenterveyssyiden tai uupumisen takia työkyvytön yleensä hyötyy kaikenlaisesta liikunnasta ja aktivoinnista. Listaa voisi jatkaa, mutta en ymmärrä tuollaista käsitystä, että "oikein sairauslomaa suoritetaan" neljän seinän sisällä vuodelevossa. Tutkimuksista en tiedä, mutta omalla arkijärjellä päättelen ettei naapurin kyttääminen mitenkään paranna työkykyä.

Vierailija
27/33 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että "nyt kuules sairaslomalla olija loppuu tuo sun rappukäytävässä ulos kulkeminen" ja juoksen hänet kiinni, teilaan kumoon ja raahaan takaisin asuntoonsa. Jään vielä postiluukun kautta vahtimaan, että olija pysyy sängyssään maaten, eikä liikuskele minnekään.

Vierailija
28/33 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä yh käy ostamassa lapsille vaippoja ja ruokaa vaikka olisi itse kuumeessa/ toipumassa mahataudista/ migreenissä/ katkaissut jalkansa

Vierailija
29/33 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä mä kuule mun naapureista pahemmin tiedä, että kuka on saikulla ja kuka ei. En mä edes tiedä käykö ne töissä.

Vierailija
30/33 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauslomalla täytyy vaan olla kotona, ei saa edes käydä ostamassa ruokaa, ei saa viedä roskia ulos, täytyy maata hiljaa kotona. Apteekkinkaan ei uskalla mennä. Jos et ole suunnitellut etukäteen sairastumistasi, jääkaappisi on tyhjä, yksineläjänä odotat parantumistasi, että pääset ostamaan ruokaa sekä lääkkeitä . Täytyy pelätä, että jos törmäät kollegaan, joka raportoi esimiehelle nähneensä sinut esim.apteekissa tai ruokakaupassa. Saat varoituksen, määrä-aikaista työsuhdettasi ei jatketa. Olet lusmu, lintsari, luuseri, joka sairauslomalla käy ruokakaupassa tai apteekissa. Auta armias, jos sairauslomalainen erehtyy kirjastoon. Se on irtisanomisen syy heti.

31/33 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sairasloma mikään kotiaresti ole. Voihan sairaslomalla oleva mennä vaikka sairaalaan tai apteekkiin. Jossain tapauksissa pieni kävely raittiissa ulkoilmassa voi tehdä hyvää. Esimerkiksi minun on pakko saada migreenin jälkeen raitista ilmaa.

Vierailija
32/33 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että sillä on nälkä ja tarvii hakea ruokaa tai käydä vaikka apteekissa.

Vierailija
33/33 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sairauslomalla ei sairaslomalla.