Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhoja ihmisiä rääkätään englanninkielisillä nimillä? Esim. Cats-musikaali

Vierailija
08.10.2017 |

Vanhat ihmiset eivät kieliä osaa ja ihmettelevät, mikä se sellainen Cats on. Miksei voi olla Kissat? Ihmeellistä vanhojen ihmisten rääkkäämistä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sen musikaalin nimi on Cats eikä Kissat.

Vierailija
2/10 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sen musikaalin nimi on Cats eikä Kissat.

Sats! Cee on yhtä kuin ässä.

T: kurppa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kamala! Vanha mamma saattaa vahingossa oppia sanan englantia!!

Vierailija
4/10 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en tykkää, kun kaikki muuttuu englanniksi.

Vierailija
5/10 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat ihmiset eivät ole holhottavia idiootteja. 

Vierailija
6/10 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se ennen ollut Kissat-musikaali? Olen ehkä liian nuori muistamaan kun parikymmentä vuotta sitten kun olin sitä katsomassa se oli Cats.

Vierailija
7/10 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tiedä mikä on Cats musikaali, niin se jää kyllä katsomatta.

Ei siksi, että olisi vanha, vaan ihan siksi, ettei silloin todennäköisesti edes tiedä mikä on musikaali. Eikä kiinnostakaan tietää, koska telkusta tulee joko Salkkarit, Kaunarit tai joku tosi tv, jota kummoisempaa kulttuuritarjontaa ei koe edes tarvitsevansa.

Vierailija
8/10 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät nuoret, huolehtikaa te vain omista asioistanne, minä huolehdin kyllä omistani.

T: Eläkemamma

Vierailija
9/10 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se ennen ollut Kissat-musikaali? Olen ehkä liian nuori muistamaan kun parikymmentä vuotta sitten kun olin sitä katsomassa se oli Cats.

Se on aina ollut Cats.

Ja sille yhdelle viisastelijalle tiedoksi että c-kirjaimen jälkeinen a aiheuttaa sen että  c tässä  tapauksessa äännetään kuten k (koo).Eli  [käts].

Vierailija
10/10 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kyseiset vanhukset olivat nuoria 60- 70-luvuilla. Silloin jo nuorisokulttuuri ja vaikutteet tulivat muualta, pääosin Briteistä ja Amerikasta. Erittäin monet opiskelivat englantia koulussa. Osa jäi tietysti silloin ilman koulun kieliopetusta, mutta aivan varmasti saivat osansa vieraskielisyydestä arkielämässä.

Huvittavaa, kun nuoremmat luulevat, että nykyajan vanhukset olisivat eläneet jossain tuohivirsu-päretodellisuudessa 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän