Miten pääsen yli siitä, että minusta ei tule menestyjää?
Muut rikkauksista haaveilevat pystyvät toteuttamaan unelmansa opiskelemalla (paljon), olemalla tosi taitavia jossain jolloin vaikka esiintyvät, pääsemällä oikeisiin piireihin tai omaa niin hyvät liikemieskyvyt että perustaa yrityksen. Tai sitten sijoittaa. Mulla ei oo kykyä noihin mihinkään, sijoittamisessa en ole päässyt vielä kokeilemaan siipiäni (ei tarpeeksi rahaa) mutta taitoa sekin vaatii. Lukupäätä mulla ei ole kuin sen verran että nippa nappa pääsin ylioppilaaksi. En osaisi perustaa menestyvää yritystäkään. Persoonaakaan ei ole niin paljon että voisi missään taidemuodossa esiintyä.
Nyt pitäisi siis keksiä jotain jatkosuunnitelmia, jumitun vielä lapsuudenkodissa ja käyn jossain pikkutöissä joka ei kyllä riitä omillaan asuessa. Mitä teen?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
mikä on sun mielestä menestymistä?
No esimerkiks että pystyis toteuttamaan ulkomaanmatkoja ja valitsemaan esim auton vähän laajemmalla hintahaitarilla. Tämmönen on mun ajatus, tiedän että moni tavoittelee vielä enemmänkin (miljoonia).
M41v kirjoitti:
Toisista ei vaan tule ikinä mitään,nainen jos on ulkonäöltään ja luonteeltaan sopiva voi sentään naida rikkaan miehen.
Itse olen painanut töitä yli 20v ,etenemättä yhtään mihinkään,en ole saanut edes omaa kämppää maksettua,tilillä on vähän yli 5€ nyt.
Välillä on näyttänyt paremmalta,mutta loppujenlopuksi kaikki on mennyt päin persettä.
Tekisi mieli luovuttaa,myydä kaikki pois ja muuttaa paikalliseen vuokraslummiin valtion elätiksi.
Totta. Ja sitten, kun pärstä onkin kuin petolinnun perse ja luonnekin hankala, on luovuttava monista haaveistaan. Mä nyt sentään olen saanut oman kämppäni jo maksettua ja tililläkin on enemmän kuin femma, mutta olen mä sua 10 vuotta vanhempikin.
Vierailija kirjoitti:
Menestyminen on päätös. Sä oot päättäny olla menestymättä. Oma valinta.
Just just ja miksihän kaikki ei valitsisi menestymistä jos se olisi pelkkä päätös kysymys? Moni on varmaan myös päättänyt sairastua tai päättänyt jäädä auton alle vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ilmeisesti ole tehnyt mitään menestymisen eteen. Joten en käsitä mitä valitat. Ei se puustoa putoa, sen eteen pitää tehdä töitä.
Totta kai mä riemusta kiljuen tekisin, jos pystyisin! Mutta ku mikään menetelmä ei mulla toimi, esim. opiskelu ei vaan kertakaikkiaan onnistu.
Maailma on täynnä ilman kouluja menestyneitä! Tuo ei kelpaa selitykseksi.
Kannattaa ymmärtää, että menestys voi olla jossain ihan muualla kuin akateemisella uralla. Esimerkiksi taiteilijana. Moni huippumuusikko on edennyt ihan muita polkuja kuin koulutietä kulkien. Maailma on täynnä mahdollisuuksia! Se voi olla jotain mitä kukaan muu ei ole vielä tehnyt.
Eikä pidä myöskään sotkea keskenään rahaa ja menestymistä. Pelkkä raha ei tee ketään onnelliseksi. Todellinen rikkaus syntyy ihan muista asioista.
Kova työ ei takaa kenellekkään menestystä, mutta ilman kovaa työtä mahdollisuus siihen vähenee mitättömän pieneksi. Voittajat ei ikinä luovuta ja luovuttajat ei ikinä voita.
Jos nyt olet jo heittämässä pensseleitä santaan niin sitten olet oikeassa menestymisesi suhteen. Valinta on sinun.
Älä anna periksi. Varmasti on vielä jotain, mitä et ole kokeillut. Ja toisaalta: jos homma ei ole toiminut, mieti, oletko sitä oikeasti halunnut vai onko halu istutettu sinuun ulkopuolelta. Menestyksen voi määritellä niin monella tavalla. Minusta ihminen on menestynyt, jos sillä on jotain duunia, läheisiä ihmissuhteita ja hyvä terveys niiltä osin kuin siihen pystyy itse vaikuttamaan. Mun yksi kaveri voivotteli taannoin samaa, kunnes mä muistutin, että se on hyvä vanhempi, sen muksut on tasapainoisia ja iloisia ja niillä näyttää lukupäätäkin olevan. Ei kaikki menestys ole aineellista.
Vierailija kirjoitti:
Taloudellista menestyjää sinusta ei varmastikaan tule. Kokeile lähäriopintoja, ehkä susta tulee sosiaalinen menestyjä. Katsastele itseäsi varakkaampaa miestä, moni arvostaa hellää ja herkkää naista, jolla pysyy pää kasassa arjen pyörityksessä.
Parempi ohje kuin naiset ymmärtävät. Olen akateeminen, palkka karvan päälle 10k kuussa ja etsin juuri tällaista naista. Missä olet, ihana nainen?
Määritelmäsi menestymisestä kuulostaa oudon kapealta.
Missä sinä olet hyvä, mistä olet kiinnostunut, mitä harrastat? Onko joku asia elämässäsi sulke ihan intohimon aihe?
Sellaisista asioista menestys löytyy, että elää onnellista ja oman näköistä elämää. Että pääsee toteuttamaan itseään.
Kuulostaa siltä, ettet ole yhtään tutkiskellut itseäsi ja miettinyt, millainen ihminen olet ja mitkä asiat sulle on tärkeää elämässä.
Laita tykki suuhun ja purista liipasinta. Ei. Susta ei tule menestyjää, vaan menehtynyt, legenda tai marttyyri. Mutta jotain tulee. Siivottavaa ainakin.
Missä sä olet hyvä? Siis tosi hyvä? Kehitä sitä.