Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 MAALISKUISTEN viikonloppu (pe-su) <3

07.04.2006 |

Pinon aloitus olkaa hyvä!

Maisa ja nelikko

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni poikani on ollut rauhallinen ja itkenyt vain vähän. Kunnes tänään näytti todelliset äänialansa. Oltiin miehen kanssa ihmeissämme, kun poika aloitti kunnon rähinän. Liittyy kaiketi niihin d-vitamiineihin, huuto alkoi kun tipat aloitettiin. Huomenna vaunulenkillä apteekkiin hakemaan helpotusta pienen mahavaivoihin.

Meilläkin on tullut tutuksi tissiraivarit. Poika " raivostuu" toiselle rinnalle, ilmeisesti se on liian vuolas, tuntuu välillä kakovankin. Sen sijaan rintatulehduksesta toipuva rinta kelpaa hienosti, koska siitä tulee niukemmin. Raivarit koettelee äidin hermoja...

Odotimme illaksi vieraita, jotka kuitenkin peruivat viime tipassa. Harmitti, mutta toisaalta ilta meni itkuisesti, joten säästyivätpähän vieraat itkukonsertilta. Ja minulle jäi paljon vieraille tarkoitettuja herkkuja syötäväksi. ;) Mulla on myös ihan älytön makean himo. Raskausaikana tuli herkuteltua 20 kilon edestä, mutta sekään ei auta makean himon selättämiseen. Koko ajan löytyy tekosyitä miksi se suklaalevy on tänäänkin ostettava.

Mutta nyt koitan rentoutua ja nauttia mieheni seurasta. (sillä aikaa kun kirjoitin tätä, nukahti sohvalle, joten se siitä)

Hyvät yöt,

Aksu ja poika 16 pv

Vierailija
22/27 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaa siitä ei kyllä voi syyttää, ihan oli muuten vaan rasittavaa siivousta ja epäkuntoisen jääkaappi-pakastimen tyhjennystä ja sulatusta ja uuden vastaavan putsaamista ja täyttämistä ja ne normaalit pyykkirumbat yms.

Mä oon vieläkin iloisen hämmästynyt, kun meidän vauva itkee niin vähän. Vertaan sitä tietenkin koko ajan esikoiseen, jonka vauva-aika mulle on jääny mieleen TODELLA RASKAANA. Voi kiesus sitä kiljumista ja kitinää... Nyt tää tuntuu ihan ihmeelliseltä, kun meidän poikasen itkut on niin lyhyitä. Tulee ihan tunne niin ku ymmärtäis vauvaa ja osais hoitaakin sitä :)

TISSIRAIVAREISTA on kyselty. Joskus poika rupeaa reuhtomaan ja hermostumaan ja meinaa alkaa huutaa tissi suussa, mutta olen saanut tuon aina loppumaan muutamaan sekuntiin niin, että olen koskettanut nännillä pojan kitalakea. Silloin hän havahtuu huudostaan ja ottaa rinnasta hyvin kiinni ja jatkaa syömistä.

VATSAVAIVOISTA on ollut moneen otteeseen puhetta. Meidänkin pojalla on vatsavaivoja (niin kuin kai kaikilla vauvoilla...?), mutta ei hän niitä juurikaan huuda, muuten vaan kärsii ja heräilee niihin. Mies osti apteekista Disflatylia ja eilen annettiin eka kertaa. Vauvan ilmeet oli kyllä näkemisen arvoisia, ei kai ollu kovin hyvänmakuista hänen mielestään! En tiedä johtuiko Disflatylista vai jostain muusta, mutta viime yönä poika nukkui ensimmäistä kertaa koko yön heräämättä. Minä sen sijaan heräsin ja ihmettelin, oliko vauva sairas kun ei ollut herännyt syömään :) Poika oli syönyt edellisen kerran n. klo 21 ja puoli viideltä aamulla mun rinnat oli jo niin kipeät maidosta, että syötin pojan vaikkei hän ehtinyt itkeäkään, nyrkkiään vain unissaan maisteli. Eipä tuo syönytkään kuin muutaman minuutin, mutta mun olo sentäs vähän helpottu ja sitten poika nukkui taas puoli kymmeneen, jolloin taas tyrkytin rintaa. Poika söi ja taas nukkui... Mieskin rupesi epäilemään, että onko lapsi sairas, mutta ei me siinä muuta vikaa havaittu kuin että uni maittoi ;)

Mä oon muuten juonu sellasta Vauvanilo-yrttiteetä myös, sain sitä lahjaksi. En tiedä onko siitä hyötyä, mutta siitä sanotaan että auttaa maidon herumista ja helpottaa rintamaitoon imeytyessään vauvan vatsavaivoja.

Nyt nukkumaan! Toivottavasti kaikilla on hyvä yö!

Ai niin, ja mullakin on älytön makeanhimo, etenkin suklaan, mutta siinä ei kyllä oo mitään uutta...

Zia ja poika 1 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, täällä valvotaan. Ei tämä meidän poika osaa oikein nukkua muualla kuin sylissä... Oon yrittänyt jo pari tuntia saada sitä unten maille (siis sänkyyn), mutta ei. Ihmeellisiä itkukohtauksia heti, kun yrittää sänkyyn laittaa. Tai lähinnä sellaisia kirkaisuja, niin kuin yhtäkkiä sattuis hirveästi. Ei ole tällainen ennen ollut, vaikka huono onkin nukkumaan. Kantoliinaan se taas rauhoittui, mutta luultavasti heti kun lasken tästä pois, herää ja itku jatkuu.

Mulla on hirmu ristiriitaiset ajatukset, kun poika tykkää nukkua mahallaan ja siinä sen on selkeästi helpompi olla ja pieru tulee paremmin. Mutta kun siinä on se kätkyt-kuoleman riski, niin en oikein uskalla nukuttaa mahallaan öisin. En tiedä mitä tekisin.

Huomenna meidän pitäis lähteä kotiseudulle Pohjanmaalle. Mies vie mut ja pojan sinne ja tulee ite vielä pariksi päiväksi töihin ja sitte perjantaina takas. Meen järkkäämään ristiäisiä, jotka on pääsiäislauantaina. Eipä niissä kovin paljon järkkäämistä enää ole, kun mun äiti on kuulemma hoitanut jo kaikki leipomiset täytekakkua lukuunottamatta. Vähän jäskättää, miten huominen matka menee, kun ajettavaa on vähän reilu 400 kilsaa.

Nyt en muista kyllä yhtään, mistä täällä on puhuttu. Pää leikkaa aivan tyhjää. Viime yönä tuli nukuttua yhteensä vajaa viis tuntia, eikä tämäkään yö kovin lupaavalta näytä... Mies on yön töissä, joten yksikseni täällä valvon, kun poika nukkuu sylissä. :(

Kaippa tässä täytyy mennä koittamaan josko se nukkuis oikein sängyssä.

Toivottavasti te muut nukutte yönne rauhallisesti vauvojenne kanssa!

t: Hömppä ja poju tasan 4vko

Vierailija
24/27 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=coral]Kovasti on meidän neidillä virpomispalkkoja, enempi kyllä kiinnostaa yllätykset munien sisällä kuin itse suklaa. Ja äiti kyllä mielellään auttaa noiden kinder-munien syönnissä :) Täällä siis myös yksi, jolle maistuu suklaa. Ennen en edes suuremmin suklaasta välittänyt ja nyt tekee joka päivä mieli suklaata...

Viime yö meni taas ihan ok. Itellä väsymys jo sitä luokkaa etten aamulla enää muistanut kuinka usein Mosse heräsi syömään *haukottelee*. Kunpa sais joskus taas nukkua kunnon yöunet...

Painoa oon ihan kivasti saanu kolmessa viikossa putoamaan, enää 5kg jäljellä lähtöpainoon eli 14kg jo pudonnut. Mutta sitten tää löysä nahka onkin asia erikseen... pakko ruveta tekee jotain tällä löllömasulle.

Makeaa palmusunnuntaita! :)

-Monkey ja Mosse 20pv-

Vierailija
25/27 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin sitten periksi ja lopetin imettämisen. Ei miusta oo tappelemaan sen kivun ja verenvuodon kanssa. Tietysti nyt vielä, kun olemme pullosta syöttäneet, niin oikean imuotteen saaminen on vielä vaikeampaa. Tänään viimeeksi yritin, mutta en vaan saanut sitä tissiä oikein sinne suuhun.

Se on vaan niin, että miekin haluaisin nauttia tästä äitiydestä, enkä jokaisella syöttövälillä miettiä sitä miten paljon seuraava syöttö koskee.

Ei tarvii mitenkään kommentoida, halusin vaan purkaa tän jonnekin.

-jossara ja pullo-Aada-

Vierailija
26/27 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut niin hiljaista pinossa, liekö kaikki suklaanhimossaan olleet virpomassa ;)

Jotenkin niin tylsä päivä, aina vaan tuollainen harmaa sää. Kaverin piti tulla kylään mutta perui kun oli vähän flunssainen. Tulis jo kesä...

Huitooko muitten vauvat paljon käsillään ja onko kädet usein suussa? Meillä suunnilleen koko ajan... Poika mätkii käsillä itseään, hieroo ankarasti naamaansa ja syö tumppuja. Tumput on melkein koko ajan kädessä, kun muuten vauvaparka olis varmaan ihan naarmuilla. Mistähän nuo yliaktiiviset kädet johtuu? Luulin, että vauva " löytäisi" kätensä vähän myöhemmin, tätä on jatkunu jo ehkä kolmiviikkoisesta lähtien.

Vierailija
27/27 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin JOSSARA älä pode huonoa omaa tuntoa että imetys ei onnistunutkaan. Täällä kanssasisar jolla 3 pulloruokittua hyvin kasvanutta lasta jotka olleet melko terveitä Kaikki lapseni ovat alusta saakka saaneet rinnan ohella pulloa. Esikoinen ja toinen saivat rintamaitoa 1,5 kuukautta kunnes maito ehtyi ja tämä kolmas joka huomenna tulee 6 viikon ikään sai vain 3 viikkoa rintamaitoa. Suurin syy taitaa olla matalat rinnanpääni ja rintakumin kanssa mulla meni hermot kun se oli yhtä suttaamista eikä pysynyt yrityksistä huolimatta paikallaan. Lisäksi " uusin" lapsemme sai rintaraivareita jo tuolloin 3 viikkoisena..ilmeisesti aisti sen että jännitin yms imetystilannetta..sitä kuinka onnistuu joten päätin luopua toivosta ja antaa pulloa jota se oli alusta saakka saanut. Selväähän se on että matalista rinnanpäistä ei sitä imuotetta saa muuten kuin pitkällä harjottelulla ja kuitenkin ohessa on oakko antaa lisämaitoa pullosta niin siinähän se syy niihin raivareihin on..

Mutta näin olen onnellinen ja niin on vauvakin. Tosi olisin edes näin kerran elämässäni halunnu kokea imettämisen ihanuuden (jos meille ei enään lapsia tule) mutta nyt jo ennestään 2 lapsen äitinä siihen imetyksen opetteluun ei enään ole aikaa..Se olisi pitänyt opetella jo esikon kohdalla kunnolla niin ehkä se olisi näitten muittenkin kanssa onnistunut. Pullossa hyvä puoli on se että myös mies voi syöttää välillä ja saa itse vapautta enemmän. En olisi järjissäni enään kun 3 viikkoa valvottiin lähes kaikki yöt kokonaan jos mies ei olisi lasta välillä syöttäny. Meidän kun yöunet ovat max 5 tuntia parissa kolmessa erässä jos sitäkään. Ja päivällä en saa/osaa nukkua johtuen yliväsymyksestä ja kierroksista jne.

Oltiin tänään melkein koko päivän tulevan kummitytön 17 v perheen luona kylässä..tai 5 tuntia siellä aikaa vierähti. mentiin jo 12 sta sinne ja saimme sovitusti ruuan siellä. Ihanaa. Ja kummitustyttö kaitsi meidän koko laumaa niin hyvin kuin osas ja me vanhemmat saatiin juteltua.

Kylvetin vauvan vähän aika sitten ja syötin ja nyt se torkkuu..yöunille ei kannata yrittää ennen 23 sen olen todennut kun monena iltana olisin mieluusti mennyt jo aikasemmin unelle mutta jätkä killittelee aina noin myöhään ja jopa myöhempään ja aamu alkaa viimestään 8 lta. Tässä välissä siis valvotaan usieta tunteja syöttöjen jälkeen..Siis vaan valvotaan Poika ei huuda, että en tiedä onko syynä se että hän nukkuu päivällä niin paljon?! Toiveissa siis kunnon yöunet. Viimeyönä nukkui ekaa kertaa 4 tuntia putkeen klo 24-04, sitten valvottiin 1,5 tuntia ja vielä unta 1,5 tuntia. Eipä siinäkään hurraamista ollut, mutta tuo pidempi unipätkä todella tekee ihmeitä. Toiveissa siis paremmat yöt..

Huomenna kun isommat lapset menee hoitoon olis tarkotus kaupungilla poiketa ostaan ristiäisiin joku paita. Ostin jo housut ja bleiserin mutta paitaa en löytänyt vielä takin alle. Kenkiä ei onneksi tarvi ostaa.

Mulla painoa on jäljellä noin 5 kg. Raskauskilojahan tuli noin 13 kg. Aika sitkeesti tuntuu tuo 5 kiloa olevan..saman verran ollut jo 4 vkoa! Ja tuo löysä nahka on myös karmea ja kirkuvan punaiset raskausarvet! Syksyllä viimestään alotan kunnolla liikkumaan. Nyt olen käynyt silloin tällöin kävelylenkillä..usein kauppaan suklaata ostamaan ja takasin joten ei kovin hyvä laihdutuskeino ; ) Suklaa siis maistuu täälläkin. Hävetti ihan meidän lähikaupassa käydä kahtena peräkkäisenä päivänä hakemassa suklaata ja oli sama kassaneiti. oli pakko heittää kevennykseksi että " luulin tän himon lähtevän raskauden jälkeen" kun heitin patukat tiskille. Kassaneiti naureskeli ja totetis " ei lähde. hänelle se himo tuli 7 vuotta sitten ja pois ei ole mennyt. Oli kuulemma luovuttanut jo" ; ) Hän siis on saanut esikoisensa 7 vuotta sitten ; )

Jospa lopettais taas tän jauhamisen ja menis vaikka kattoon välillä telkkua. Huomiseen taas! Moi! P.S nukutaanhaan kaikki hyvin jookos?