Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 MAALISKUISTEN viikonloppu (pe-su) <3

07.04.2006 |

Pinon aloitus olkaa hyvä!

Maisa ja nelikko

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maisa

Vierailija
2/27 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä valvottiin taas jonnekin kolmeen asti... Heräsin tuolilta puoli neljän aikoihin vauva sylissä. Siitä sitten kömmittiin makkarin puolelle. Että tällästä taas vaihteeksi...

Huomenna lähdetään vähän kyläilemään, saa nähdä miten sujuu vähän pidempi reissu. Tyttö ainakin tykkää olla autossa, nukkuu yleensä koko ajan kaukalossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin omaa aikaa ja saamattomuutta. Kotiakin voisi laittaa kuntoon ja muita paperihommia... , mutta tämä niin paljon kivempaa.

Vauva nukkuu tossa rattaissa. Ulkona ei tahdo uni maistaa paitsi silloin kun ollaan puistossa isoveljien kanssa. Meidän poika nukkuu yllättävän paljon. Syö noin 3 h välein. masu välillä vaivaa, mutta ei onneksi kauan kerrallaan.

Painoa ei 1kk ikäisenä kuin 3865g syntymäpaino 3210g. Pituutta kylläkin 53,5cm (48cm). Neuvolan mukaan riittävää. Itse olen kinnittänyt huomiota omaan syömiseen eli syön aina vaan kun ehdin ja herkkuja myös. Toivotaan että tisumaito pitäisi pojan tyytyväisenä vielä pitkään...

Kaikille oikein hauskaa vauvakevättä! Nauttikaa!

Miikku ja poika 1kk 1 pvä + 2x isoveljet

Vierailija
4/27 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen tänne taas, tällä kertaa kyselisin kokemuksiane niistä d-vitamiineista. Eilen poika sai ensimmäiset tipat ja kun en asiaa yhtään miettinyt, annoin ne illalla ennen nukkumaan menoa ja kaikki viisi tippaa. Myöhemmin muistin neuvolan tädin sanoneen, että voi aloittaa vähemmällä tippamäärällä. Alkuyö menikin itkuisesti ja tuli mahtavat raivarit tissillä.

Kuinkakohan varmasti vauvan maha menee sekaisin noista tipoista? Tänään olen viisaampi ja annan vain muutaman tipan ja jo päivällä.

Poika on nukkunut onneksi hyvin tähän asti, haluan säilyttää yörauhan jatkossakin!

Aurinkoista viikonloppua,

Aksu ja poika 15pv

Vierailija
5/27 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=limegreen]Tosi masentava sää taas tuolla ulkona... missä se kevätaurinko piilottelee? Räntää sataa ja joka paikka loskassa... BLÄÄH!

TERVETULOA mukaan [b]mäntylä[/b]! Täällä sitä saa seuraa ja yhtäkkiä huomaa, että päiväthän menee ihan huomaamatta, kun aina välillä käy palstalla kattomassa uusia viestejä, jää siis ihan koukkuun :). Itse siis ihan koukussa tähän palstailuun, vaikkei enää ehkä joka päivä ehdikään/ jaksakaan kirjoitella, niin lukemassa on pakko käydä.

Meillä takana hyvin nukutu yö ja olo hieman pirteämpi, päiväunille kyllä aattelin mennä, kunhan mies saa tuon pojan tuonne sänkyyn tainnutettua. Kolmen tunnin välein poika viime yönäkin söi, muttei kuitenkaan jäänyt huutamaan masuaan syöntien jälkeen. Aamulla heräsikin jo kuuden jälkeen ja jaksoi tillitellä melkein kymmeneen asti, kai sekin oli virkeämpi, kun ei yö ollut menny huutaessa.

Mua ihan jo valmiiksi jännittää alottaa niitä D-VITAMIINEJA, kun pojalla muutenkin tuota masuvaivaa ollut. Aattelin käydä hakee niitä Dee-tippoja tai sitten Jekovittia, kun ovat kuulemma masuystävällisempiä. Täytyy varmaan meilläkin antaa ne sitten aina aamusta, niin jospa eivät yöllä haittaa tekisi.

Taitaa poitsu nukkua, pitää itsekin kömpiä sänkyyn...

-Monkey ja Mosse 18pv-

Vierailija
6/27 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on jo 16 vrk, mutta nyt vasta saan aikaiseksi tännekin pinoutua. Mies oli eilen ekaa päivää töissä isyysloman jälkeen. Pikkuhiljaa alkaa taas tulla tavallinen arki. Eilen ulkoiltiin uudenkarheilla vaunuilla ekaa kertaa.

Vaippojen vaihtamisesta öisin oli keskustelua. Meillä vaihdellaan yöllä vaan, jos on kakat ja ja sekin mielummin ennen syömistä tai rinnan vaihtoa, että olisi sitten vauva virkeämpänä syömässä toisestakin rinnasta...yleensä kyllä kuitenkin nukahtaa ja virkoaa sitten taas, kun yritän siirtää omaan sänkyyn nukkumaan. Ei oikein uskaltaisi antaa vauvan nukkua ihan vieressä, kun pelkää, että mies unissaan runttaa toisen. Vauva nukkuu aina oikein hyvin mun vieressä, ilmeisesti maidon tuoksu vaikuttaa (??), vaikka ei oma sänkykään ole monen sentin päässä.

Olisi kiva taas tulla tapaamiseen vauvan kanssa, mutta keskusta on vähän huono paikka meille, kun mieluiten tultaisiin omalla autolla. Odotella, jos seuraava tapaaminen olisi vaikka Jumbossa tai Itiksessä.

viikonloppuja!

oskarinoma ja Sintti 16 vrk

Vierailija
7/27 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Aada on nyt reilun viikon ikäinen ja huomenna tulee viikko täyteen täällä kotona. Kotiuduttiin heti kolmantena päivänä sairaalasta. Nyt vasta alkaa tää oma istuminen ja oleminen luonnistua, joten jaksaa pinoutua=)

Ensimmäinen viikko on ollu kieltämättä tosi rankka. Mies on osallistunut pikkuisen hoitoon ihan täysillä, vaikka onkin välillä tietysti koulussa. Oma äitiys on jotenkin vielä hakusessa. Aada on onneksi rauhallinen lapsi, joten tutustuminen on ollut helppoa=) Terkka kävi toissa päivänä ja Aada jo ohittanut syntymäpainonsa (3480g) ja painoi nyt viikon ikäisenä 3600g, pituutta tytöllä oli syntyessään 52cm.

Imetys on vaan ruvennut takkuilemaan, vaikka sairaalasta lähtiessä kaikki oli melko ok. Nännit on vaan tullu niin kipeiks (matalat rinnanpäät), että välillä tuli jopa kunnolla verta ja sitten oksennettiin. Pullolla ollaan nyt menty, osittain korvikkeella ja osittain miun lypsämällä maidolla. Tänään kokeilen rintakumien kanssa, tuntuisiko yhtään helpottavan. Tahtoisin kuitenkin kovasti imettää.

[b]Oletteko muut käyneet yksin missään+[/b Itse olen lähinnä käynyt koiran kanssa ulkona (tosin vasta muutaman kerran) ja kaupassa pari kertaa.

Aada nukkui jo täysimetyksen aikana aika pitkiä välejä ja nyt tietysti vielä säännöllisemmin kun on korviketta aika paljon mukana. Alkuyö menee yleensä vähän valvoessa, kun hää tekee silloin kovasti kakkaa. Päivällä ei ole kestoihin kakannut kertaakaan=) ja ainakin pissaa pitää harsot ja villikset tosi hyvin, vaikka on kolmen/neljän tunnin vaihtovälit.

Täällä ei vielä kauheesti seurustella. Tuppaa taintumaan ruokaillessa aika nopeasti. Vaippaa vaihtaessa ehtii sitä ennen vähän jutella ja satunnnaisesti on jäänyt kukkumaan myös syömisen jälkeen, mutta vielä tosi harvoin.

Tänään annoimme tutin, kun tuntuu, että pullon kanssa ei tuo imemisen tarve jotenkin täyty ja lututtaa mielellään sormiaan/tumppuja. [b]Onko muilla tuttia käytössä?[/b]

Tuli vähän pitkä sepustus, mutta palaillaan taas asiaan.

Jossara ja Aada 1vko 2pv

Vierailija
8/27 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri taiteiltiin 4-vuotiaan esikoisen kanssa nimiäiskutsuja, kivaa kun jaksan itsekin hiukan järkkäillä - silloin kun esikoisen nimiäisiä vietettiin, tyttö oli vasta 5-viikkoinen ja mä itse heikossa kunnossa section ja useiden rintatulehdusten jälkeen ja juhlatkin oli tosi pienet ja mummojen kestitysten varassa. Nyt päätettiin pitää meikäläisittäin isot juhlat, vieraita on tulossa noin 25 aikuista ja 7 lasta. Meillä kyllä jo lähisuku on aika suuri, joten suuri osa vieraista on perhettä.

JOSSARA: Mulla oli ihan sama ongelma esikoisen kanssa ja rintakumit auttoi asiaa hurjasti - joten jos sulla on motivaatiota imettää, usko vain itseesi ja imetyksen onnistumiseen. Jossain vaiheessa rinnanpäät venyy eikä enää mene rikki. Mulla auttoi myös se, että aloitin rintakumilla ja sitten jossain vaiheessa otin sen pois ja vauva jatkoi imemistä ilman kumia. Niin vieroittuminen rintakumista ei ollut mikään ongelma. Mutta kyllä palasi mieleen, kuinka kipeää imetys silloin teki... Nyt toista imettäessä ekat kolme viikkoa imetys sattui, mutta huomattavasti helpommalla jo pääsin.

Me lähdetään huomenna ekalle mummolareissulle (80 km suuntaansa), toivottavasti olis hyvät ajokelit :)

Kivaa viikonloppua

Anna ja tytöt 4 v ja pian 6 vk

Vierailija
9/27 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinsa kotiuduttiin kaupungilta, käytiin kahden pienimmän kanssa pyörähtämässä vähän ostoksilla, kävin ostamassa pienelle ihana limen vihreän mekon toukokussa olevia häitä varten ja sitten tein pari löytöä arkivaatteiksi. Syömässä käytiin Fransmannissa ja olipa ihanaa istahtaa valmiiseen pöytään kahden, tällä kertaa rauhallisen lapsukaisen kanssa. Sitten vielä vähän pyörimistä ruokaostoksilla marketissa ja johan on taas mehut poies meikeläisestä.

Lenkille meinasin ilalla raahata itseni mut sekin taitaa kyllä jäädä hyväksi aikomukseksi sen verran kurja räntäsade näyttää ulkona

olevan.

Pää tuntuu nyt lyövän tyhjää, vaikka yökin meni ihan mukavasti kahdella syötöllä.

Mukavaa, että saadaan lisää kirjoittelijoita pinoon, tervetuloa vaan ja toivotaan, että loputkin maaliskuiset masut poksahtavat pian ja liittyvät joukkoomme.

Viikonloppuja kaikille ja väsyneille jaksamista samoin sairastelijoille.

Maisa ja nelikko kera Nuppu-vauvan

Vierailija
10/27 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=royalblue]Pakko oli tulla näin tuoreeltaan kertomaan, että saimmepa mekin viimein ihan oman vauvan! Eli poika syntyi tiistaina 11:05 ja tänään päästiin kotiin sairaalasta. Synnytys oli mahtava kokemus, kerron sitten myöhemmin lisää. Tässä on kyllä ihmettelemistä kerrakseen ja arkeen totuttelu alkaa. Toivottavasti loputkin mussukat on jo nyyttinsä saaneet, me jaksettiin odottaa 41+2 viikkoa :)

Onnea kaikille vauvaantuneille, kyllä tämä saa pään sekaisin!

~cadavera & muru 3vrk~

Vierailija
11/27 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeyönä nukkunut 11 tuntua kuin tukki! Kiitos pulloruokinnan ja miehen.Aivan uus ihminen kirjottelee nyt!

Meidän koko viimeviikko meni 3 tunnin yöunilla ja sekin parissa pätkässä joten voitte kuvitella millanen olo mulla oli?! Poika siis vain valvoi muttei mitenkään itkeskelly tms. Nukkuu niin paljon päivisin ettei ilmeisesti unta riitä yöksi tarpeeksi : ( Viimeyönä sitten olikin tietysti nukkunut hyvin. klo 23-09 kahdella syötöllä ja heti uinahtanut uudelleen syönnin jälkeen.

Taitaa siis tulla isin poika kun noin hienosti antoi isin nukkua.

Vähän taas ummetustakin ollut ja levolacia olen pojalle antanu eilen ja tänään. Odottelemme siis kakkaa. Tämä juttu siis ilmeisesti pelkästään korvikevauvojen ongelma..Ja siitä kun puhe tuli niin poika sylissäni juuri väänsi kakat ; )

Muuten meillä arki sujuu edelleen tosi kivasti kolmen lapsen kanssa. Tasan viikon pääsdtä on ristiäiset ja sit on nekin pois alta. Aika tuntuu menevän liiankin nopeaan. Pikkumies tulee maanantaina jo 6 viikon ikään. Parin viikon päästä siis 2 kk jo! Ajattelen tätä samanpituista aikaa ennen vauvan syntymää kuinka hitaasti se silloin meni kun oikein odotti! Uskomatonta.

Tänään vietetään kotipäivää siivoillen ja ulkoillen. Huomenna kyläillään tulevan kummitytön perheessä. Kävelylenkille meinaan lähteä tänään myös.

Joku kyseli kenen vauvat syö tuttia ja meillä tutti on maistunu alusta saakka mammin tutti.

Nyt on joku riita lapsilla meneillään. Moi!

Vierailija
12/27 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sais jo kevät tulla kunnolla. Kaipaan aurinkoa ja lämpimämpiä kelejä!

Herra vetelee unta keskellä parisänkyä, joten nyt aikaa muutama rivi kirjoittaa. Meillä on tällä hetkellä vuvan lempipaikka iltaisin mun masun päällä pää tissien välissä. Siinä nukkuis vaikka loputtomasti. Muutenkin kyllä herralla tuota unta riittää, toivotaan että näin myös jatkossa.

VAIPANVAIHDOSTA ÖISIN on ollut puhetta ja meillä on kakka oikeastaan joka vaipassa, joten pakko vaihtaa syöttöjen yhteydessä. Minä käytän öisin kosteuspyyhkeitä pepun pesun. Kertaakaan en ole yöllä noussut pyllyä pesemään. Päivisinkin käytän jonkin verran niitä ja pari kunnon pesua päivässä. Meillä nimittäin tuota kakkaa riittää, varmaan valehtelematta 10 kertaa vuorokaudessa.

D-VITAMIINI meillä on jekovit. Nyt 2vkoa käyttöä takana eikä ole tullut minkäänlaisia vatsaongelmia. Öljypohjaisista taas olen kuullut tuttavilta jos jonkinlaista tarinaa. No onneksi löytyi heti meille sopiva merkki.

Mun tekis mieli koko ajan herkkuja ja lähinnä suklaata ja pullaa. Paino laskee nopeasti, kun malttais syödä vaan kuunon ruokaa, mutta kun koko ajan tekee mieli jotain hyvää. Lähtöpainoon ei ole enää kuin 3kg, niin ja tietty lihakset on aika hukassa. No jospa kahden viikon kuluttua lääkäri antaisi luvan salilla käyntiin. Täytyy toistaiseksi lenkkeillä vaunujen kanssa. On muuten tosi tehokasta. Mulla on ollut sykemittari muutaman kerran mukana ja keskisyke huitelee 150 tienoilla. Tänään täytyy käydä taas ennen saunaa reippailemassa. Jospa herra vaikka nukkuis sitten vaunuissa sen ajan kun me saunotaan.

Nyt taidan minäkin lähteä vähän lepäilemään. Mukavaa viikonloppua ja hyvin nukuttuja öitä maaliskuisille

Toivoo Sport75 ja pikku-ukko 4vkoa

Vierailija
13/27 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Ja typsyn yöt huononevat eli perinteisen kaavan mukaan mennään. Miehellä siis loma loppuu (ja lähtee vielä heti työmatkalle :( ) ja me jäämme maanantaina ekaa kertaa keskenämme kotiin. Soisi siis, että yöt menisivät typsyn osalta jouhevasti. Toivottavasti viime yön pohjanoteeraus tähän mennessä oli vain poikkeus! Ja eikös kolmen viikon iässä olekin joku tiheän imuttelun kausi, muistelen? Ainakin siis tississä roikuttiin/nukuttiin käytännöllisesti katsoen koko yö. Ja jos siirsin omaan sänkyyn, alkoi kitinä lähes heti. Kapaloinnilla nukkui sentään siellä aamuyön, mutta muuten kölli siinä vieressä. Ja tosikko huuteli myös kerran. Että kyllä zombie olisi aamulla ollut lapsia hoitamassa, jos arkiaamu olisi ollut. Siihen lienee nyt vain tottuminen/asennoituminen, >huokaus<.

Ulkoilua olemme vähän ahkerammin yrittäneet nyt harrastaa. Metelissä nukkuu oikein hyvin, mutta heti kun meteli lakkaa eli isommat menevät sisälle, heräilee pikkuinen myös. Tottunut siis meteliin jo masussa ;) Ja sitä täällä kyllä riittää, jos eivät vanhemmat saa kuulovauriota niin ihme on.

Jaahans, pakko kai mennä paimentamaan tuo esikko tuonne sänkyyn. On ihan väsynyt, mutta ei vaan meinaa antaa unen tulla. Tämä on meillä joka päiväinen taistelun aihe, rasittavaa! On kyllä muutaman kerran jätetty koko unet väliin, mutta illat on sitten yhtä huutoa myös hänen osaltaan. Eikä yöunet tule yhtään normaalia aikaisemmin, saatikka uni aamulla maistu pidempään. Hyvän väsymyskierteen saa vain aikaiseksi...

Hyviä öitä kaikille toivotellen,

MaalisPapu et al.

Vierailija
14/27 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudumpa minakin pitkasta aikaa. Tai pitkasta.. No en ole ainakaan kolmeen paivaan kirjoittanut :)

Meilla kaikki hyvin, ja yotkin sujuu aika mukavasti. Normaalisti herataan 1-3 kertaa syomaan, mutta ainakin tahan asti nukahdetaan saman tien ( koputetaan puuta!) Ainut ongelma tuntuu olevan tuo aamuoinen vatsanvaanto. Tytto ahisee, puhisee, ja vaantelehtii. Onneksi ei sentaan ihan joka yo kuitenkaan!

VAIPANVAIHDOSTA. Meilla vaihdetaan vaippa kerran yossa. Yleensa pissaa on niin paljon, etta muuten tulisi yli.

Kaytiin muuten keskiviikkona punnituksessa, ja tasan 4kg tytto painoi. Kivasti on painoa siis tullut lisaa. Pituutta oli 55 cm, joka tuntuu aika paljolta, kun syntymapituus oli 49cm. No kai nuokin voi sentin pari heittaa sinne tai tanne. Tai sitten tytto vaan on ottanut huiman kasvupyrahdyksen kuukauden aikana.

Nopsaan menee tama aika... Kuukausi tuli taallakin tayteen torstaina.

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille,

Browniette ja Maya 1kk+

Vierailija
15/27 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totuuden nimessä täytyy sanoa, että meidän neiti ei itke kyllä oikeastaan kunnolla muinakaan päivinä, sellaista kissanpojan vikinää tytön itku enemmänkin muistuttaa...

Yö meni kahdella syötöllä ja onneksi isoillakin pojilla unta riitti näin viikonlopun kunniaksi puoli kahdenksaan asti.

Tyttö nukkuu vaunussa päikkäreitään, taidan minäkin lähteä käväisemään vaunulenkillä kun tämä sisällä kököttäminen alkaa taas vaihteeksi riittämään. Meidän 5v:lle nousi sitten aamulla kuume, huoh...

taitaa siis jäädä meidän pääsiäisreissu tekemättä (Tätä vähän uumoilinkin kun poika oli eilen tosi kiukkuinen ja väsynyt) huoh...

Mulla kanssa samoja " oireita" kuin Sport75:lla. Makeaa tekee mieli varsinkin kahvin kanssa. Äskenkin kun selasin ärrän lehteä läpi oikein vesi herahti kielelle kun katteli suklaamunamainoksia, kummaa kun en oikeasti suklaasta edes piittaa. Olikohan tolla imetyksellä ja väsymyksellä jotain tekemistä asian kanssa. Toinen kumma " vaiva" on ihon kuivuminen, olen joutunut hankkimaan tosi rasvaisia kasvovoiteita ja sittenkin tuntuu ,että iho huutaa kosteutta. Sinällään outoa kun aikaisemmin olen pärjännyt ihan sekaiholle tarkoitetuilla tuotteilla, ei taida tämä vanhuus tulla yksin, viikon päästä tulee 35v lasiin, eli 40v on lähempänä kuin 30v, kääk...

Maalispavulle ja muille väsymyksen kanssa kamppaileville oikein kovasti voimasäteitä------------->

Sairastupiin pikaisia paranemisia,

se on smoik.

Maisa ja nelikko kera Nupun huomenna 3vko:a (jo)

Vierailija
16/27 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa mikä päivä!! Mies lähti puolenpäivän aikaan asioille ja mä jäin lasten kanssa kotio. No, esikoinen teki kaikki maholliset mitä missään nimessä ei saa tehä ja poika taas ei suostunut nukkumaan...roikku vaan tissillä koko ajan! Poika nukkunut 7 tunnin aikana about yht. tunnin ja taas esikoiselle oon sanonu varmaan sata kertaaa EI! Ja tietty esikoisella ollu oikee mustis päivä.

Viime yö meni pojan osalta oikein hyvin...esikoiselle taas tulossa hampaita ni valvotti.

Miten se aina menee niin että kun toinen nukkuu hyvin ni toinen valvottaa!?!

ONNEA KAIKILLE UUSILLE TULOKKAILLE JA TERVETULOA TÄLLE PUOLELLE!

sera-82: olikin kiva että lapsen isän äiti otti teihin yhteyttä!! :) Varmasti mukavaa kun haluaa olla lapsen elämässä!!

Ja toivottavasti muistit hakea kisun kotiin!!=D

jossukka: meillä taas pojalla hirmunen imemisentarve, mutta ei sitten millään huoli tuttia ja mä kun sen sille niin miellläni antaisin.

maisa71&Sport75: mä kuulun kanssa niihin kellä on ihan älytön makeen himo koko ajan! Voisin joka päivä mussuttaa karkkia ja varsinkin teen kanssa!

Mutta nyt mentävä tissittää...taas!!

t.lottis+tyttö kohta 2v ja poika 4vko2päivää

Vierailija
17/27 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantai-iltaa kaikille!

Tyttö tuossa syöpöttelee iltamaitojaan ennen nukkumaanmenoa. Käytiin jo kylvyssä ja nyt on niin puhdas tyttö kuin olla ja taitaa. Ihme on jos vielä huomenna aamulla on yhtä puhdas. :) Tuntuu, että koko ajan saa joko pulautusten tai kakkojen takia olla pesemässä pikkuista päästä varpaisiin.

Meillä on ollut tässä pari päivää todellista häslinkiä. Mies on tehnyt ympäripyöreitä päiviä, koska maanantaina lähdemme kohti pohjoista ja pääsiäisen viettoa. Sieltä palaamme vasta seuraavana maanantaina. Minä olen sitten hoidellut pakkaamisia imetysten ja vaipanvaihtojen välissä. Olen mennyt jo ajat sitten sekasin mitä kaikkea olen jo pakannut ja mitä on vielä pakkaamatta. En ole ikinä ollut näin epäjärjestelmällinen. Äitiys on vienyt mun aivot! :)

Tyttö on edelleen kuin enkeli. Nukkuu ja syö hyvin. Valveilla ollessaan on innokas tutkija ja höpöttelijä. Katselee uteliaasti ja pölöttelee omia juttujaan.

Tyttö pulauttelee käytännössä jokaisen syötön jälkeen ainakin vähän. Tänään päivällä lensi kaaressa suoraan miehen päälle. Tyttö oli siis minun olkapäälläni ja mies seisoi takanani ja höpötteli vauvalle kunnes sai puklut päälleen. Mua nauratti, tyttöä hymyilytti ja mies mökötti. :)

Huomenna mennään mun vanhemmilleni syömään lounasta ja miehen vanhemmatkin ovat tulossa, joten varsinainen sukumiitinki tiedossa. Kuinkahan sitä mummojen hössötystä taas jaksaa.. :) Mahdottomia ovat kyllä hösäämään tytön ympärillä. Nyt varmaan vielä enemmän, koska olemme lähdössä sinne reissuun. Ovat kuitenkin tottuneet näkemään meitä vähintään kerran viikossa, jopa useamminkin.

Jahas, nyt loppui syöminen ja pukkasin tytön miehelle röyhtäytettäväksi. Saa tyttö mennä nyt yöunille ja me ajattelimme katsoa miehen kanssa vielä leffan, jonka kävimme päivällä vuokraamassa ennen nukkumaanmenoa.

Oikein kivaa viikonlopun jatkoa kaikille ja jos en ehdi ennen reissuun lähtöä tänne, niin oikein ihanaa pääsiäistä kaikille!!

Lily & Nella 7 vkoa+

Vierailija
18/27 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Lightskyblue]Viime yö meni meillä aika ok, pari kertaan meinas Mosse ruveta karjumaan, mutta olin tällä kertaa ovela ja ennen kunnon raivareita käärin pojan tiukkaan kapaloon ja pistin sitteriin, jossa sain heijattua pojan uneen. Nukkui siis puoli kymmenestä melkein kasiin, tosin kolmen tunnin välein söi.

En ymmärrä mikä Mosselle on tullu syömisen kanssa. Saa ihme raivareita yhtäkkiä tissillä. Ehtii syödä vajaan 5 minuuttia ja sitten irrottaa otteen ja rupee karjumaan. Huuto vaan lisääntyy, kun yritän tarjota tissiä uudestaan. Sitte raivoo ja huutaa pää punaisena aika kauankin ton jälkeen. Uudelleen syömään sen saa yleensä puolen - tunnin päästä tosta raivokohtauksen alusta. En tiiä, tuleeko maitoa liian kovaa ja hermostuu siihen, kun ei se täyskään voi olla noin lyhyellä syömisellä. Onks muilla tällasia TISSIRAIVAREITA?

Neidin kanssa tehtiin tänään virpomavitsoja. Meijän neidillä kauhee yskä ja nuha, onneksi saa yöt kuitenkin nukuttua. Vauvallakin hieman nenä tukkoinen välillä. Oon laittanu keittosuolatippoja pahimpaan oloon. Meidän neidin MUSTASUKKAISUUS nostelee jälleen päätään, kun oon lasten kanssa yksin kotona. Muuten mennyt ihan ok, vaikka neidillä aikamoista esiintymistä onkin, ei oikein osaa olla oma itsensä. Mutta nyt parina päivänä kun oon ollu lasten kanssa yksin hetken, kun mies ollut urheilemassa, niin neidillä tosi hankalaa. Kun imetän tai yritän rauhoitella karjuvaa vauvaa, niin aina silloin neiti haluu juotavaa, syliin, kuunnella kirjaa jne... Kun joudun sanomaan, että nyt täytyy odottaa, niin polkee jalkaa, lähtee itkien huoneesta, huutaa " te ette välitä musta, te välitätte vaan Mossesta" jne... Siinä ei oo itselläkään itku kaukana, kun vauva karjuu sylissä ja neidillä tosi ahdistava olo, eikä pysty just sillon ottaa syliin. Kovasti ollaan yritetty selittää, että välitetään ja rakastetaan molempia yhtä paljon. Kovasti neiti myös mulle on ilkeä, kostaa vissiin mulle tän vauvan tulon. Vauvasta tykkää hirveesti ja innokkaasti sitä hoitaa ja pitää sylissä. Rankkaa tää on niin äidille kuin tyttärellekin... mutta jospa se tästä pikkuhiljaa... Nyt jo kyllä pelottaa, kun jään tiistaina ekan kerran lasten kanssa yksin kotiin, kun miehen isyysloma loppuu. Onneksi se on vajaa viikkko, kun pääsiäsivapaat alkaa.

Jospa tästä pikkuhiljaa lähtis untenmaille... Rauhallisia öitä kaikille!

-Monkey ja Mosse 19pv-

Vierailija
19/27 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Lightskyblue]Kertokaapa, kuinka tapaaminen sujui ja ketä oli paikalla. Joko sovitte uutta aikaa seuraavaan tapaamiseen? Jospa sinne mukaan pääsisin...

-M-

Vierailija
20/27 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nukkumassa joten ehdin muutaman rivin kirjoittaa. Keskiviikkona aloitettiin d-vitamiinit ja meillä käytössä Jekovit. Tänään pidin päivän väliä kun vauva on muutamana päivänä huutanut iltaisin todella paljon. Tänään oli sitten oikea aurinko. Huomenna kokeilen taas antaa tippoja.

Eilinen meni nukkuessa ja levätessä, tänään onkin sitten ollut parempi päivä. Muisti ei siltikään toimi. Saatan kattoa jotain ohjelmaa ja mainostauolla unohdan jo mitä olin katsomassa. Tavarat unohtuu minne milloinkin, torstaina unohtui laukku kaverille ja tänään meinasi jäädä puhelin synttäreille. Kohta varmaan unohdan lapsetkin jonnekin.

Onko muilla muuten tuntunut " haamu potkuja" ? Mulla tuntuu monta kertaa päivässä et masussa olis vauva, " potkut" tuntuu samoilta kun joskus viikoilla 18-20. Tulee oikeestaan aika haikee olo. Mistähän noi voi johtua? Voiko olla jotain et kroppa alkaa palautua normaaliin olotilaan???

Mulla kanssa alkanut herkut maistua ja varsinkin se suklaa. Pitää varmaan alkaa rajoittaa jos haluaa ennen kesää saada tän löysän pois. No katotaan kuin käy. Onneks kohta tulee kesä ja saa alkaa herkutella tuoreilla mansikoilla ja muilla marjoilla. NAM!!!

Taidan viedä vauvan sänkyyn ja alkaa lukemaan uutta Potteria. Saapi nähdä millainen ikuisuus projekti senkin loppuun lukeminen on. No jos haluun joskus saada sen luettua niin taidanpa siirtyä sängyn puolelle. Öitä vaan kaikille!

Kati ja tytöt 3v ja 2vko 6pvä