Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HEINÄkuiset mahankasvattajat perjantaina***

07.04.2006 |

Ja tässäpä edellinen ihan kivan pituinen pinotus :)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6910888&p=3&tmode=1&smode…

Niinaemo rv 26+4

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ekana Muska77:lle: mun paino on noussut jo yli 10 kiloa... Mun käsitys on, että mitä laihempi olet ennen raskautta sitä enemmän paino nousee raskauden aikana. Itse en ota mitään stressiä enkä vaivaa päätä neuvolan kommenteilla. Viimeksikin lähti kilot nopeasti niin kyllä ne nytkin lähtee sitten. Mulla ainakin on ihan rehellinen NÄLKÄ, vaikka herkkujakin syön. Joku miettikin, että ehkä vauva kasvaa nyt niin paljon, että on pakko kasvattaa omia annoksia syödessä. Itse syön puolet enemmän kuin meidän isi :)

Suviande: joko teidän perheet tietää vauvasta?? Tosi kutkuttava tilanne, jos niillä ei ole aavistustakaan ja kolmen kuukauden (tai alle) päästä poksahtaa :) Kerro sitten niiden ilmeet ym. kun paljastat asian! Toivottavasti ne tosiaan ovat nyt sitten iloisia. Mites miehen kanssa nyt menee? On sulla kyllä kamalasti kestettävää, kun on sukulaisten sairaalaan joutumiset, eläimet, pitkät matkat ja kaikki. Voimia!

Mies tuli ke-iltana matkalta ja olipa ikävissään. Sain tuliaisiksi ihanan äitiyspaidan!! En olisi ikinä uskonut, että se ostaa mulle sellaisen! Ajattelin, että se tuo jonkin sexyn topin, johon en ikinä mahdu... Kuvastaa jotenkin, että se olisi nyt hyväksynyt raskauden ym :) Tyttökin sai vaatteita ja Barbien (oli maksanu 5,5 euroa siellä Jenkeissä!) ja oli siitä Barbiesta superonnellinen. Mummillekin soitti, että " Isi tuli reissusta, minä sain Barbin, minä tulin iloiseksi!" . Ikää meidän neidillä on nyt siis 2v5kk. Hui kuinka aika rientää.

No taas kouluhommiin... Harmi kun luentoja on niin vähän, että koko ajan pitäis opiskella itsenäisesti. Tämä netti on niiiin suuri kiusaus... ;)

Liinaharja 28+1

Niin ja tosi kiva nähdä uusia nimimerkkejä!

Vierailija
2/17 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on taas viikonloppu edessä, ihanaa.

Mä olen ihan innoissani, koska mulla on enää 13 työpäivää, jiihaa. Mulla on kauheesti vanhoja lomia pitämättä ja niitä ei oikein suositella pidettäväks äippäloman perään, joten pidän ne nyt pois. Saanpahan rauhassa lepäillä, sisustella ja olla pikkuneidin kanssa valmistautumassa pikkunyytin tuloon:)

Maha senku kasvaa, neuvolassa jo sitä ihmeteltiin. Tosin tää maha on kyllä nyt jo yhtä iso kun esikoista osottaessa olin ihan viimeisilläni. Painoa tullu vajaat 5 kiloa, en tiedä kuinka iso typykkä sieltä tuleekaan.

Parin viikon päästä on lääkärineuvola ja sokerirasitus. Huomenna pikkuneiti menee kummeille hoitoon ja me lähdetään kaverin synttäreille.

Pitäis laittaa paprut Kelalle, mutta pähkäilen mitä teen pakkauksen kanssa. Kaikki muut on esikoiselta tallessa, mutta joku on vienyt sen pakkauksen laatikon roskiksee:(. Meinaako kukaan laittaa vauvaa suoraan pinnikseen..se tuntuu jotenkin niin isolta.

Nyt töiden pariin. Viikonloppuja!

-Tiziana rv 25+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tosi hyviä uutisia lääkäriltä... Aiemmin olen näillä viikoilla joutunut jo sairaalalepoon pariksi kuukaudeksi niin, että ruokakin on tuotu sänkyyn. Kohdunpohja on aina (3 krt) antanut periksi ilman supistuksia, ja vaaka-asento ainoa " lääke" .

Nyt rv 24, eikä MITÄÄN ollu tapahtunut. Tosin olen levännyt kotona jo kaksi kuukautta, lapsetkin on tarhassa. Lääkäri käski elämään puoliteholla, ja tilanne arvioidaan kahden viikon päästä uudelleen, ellei tule tuntemuksia sitä ennen.

Tää on aivan mahtavaa, just tällä hetkellä ei loskat paljon harmita, oli ihanaa käydä pitkästä aikaa kaupassa ja kiertää pari korttelia kävellen. Ainoa että selkä vähän kipeytyy, kun olen ollut niin kauan lepoasennossa, ja väsymys on hirvittävä.

Vauvakin voi hyvin, painoarvio 650g.

Toivotaan että tilanne pysyy hyvänä, ja pääsen nauttimaan kerrankin " normaalista" raskaudesta. Olishan sekin kiva kokea, kun tämä nyt on tod.näk. viimeinen raskauteni.

Täällä taisi olla joku muukin jolla ollu ongelmia kohdunpohjan heikkouden kanssa, toivottavasti olet vielä yhdessä kasassa!

Kaikille muillekin hyvää mieltätoivottaen,

p75

Vierailija
4/17 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vatsa on ihan tajuttoman kokonen!! Just tällä viikolla kaksi on jo kysynyt että syntyyköhän ennen pääsiäistä..?? Kun siihen oon sitten sanonut et kyllä vielä kolme kuukautta tarttis kypsyä, eivät uskoneet kumpanenkaan... Olo on kyllä jo sen mukainen..

Kovasti tuo poika tuolla massussa möyrii, nyt on selkeesti siirtynyt ylöspäinkin potkimaan, kohtu kasvanut ja pikkanen etsii asentoa..

Eipä kummempaa, onneksi on muitakin joille kiloja on kertynyt, mulla kans n. 10 kiloa kasassa..

nyt levolle,

maryanne + poika 26+4

Vierailija
5/17 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko on mennyt esikoisen sairastellessa kovaa yskää. Yskii alkuyöt monta tuntia putkeen, käytiin ke lääkärissä mutta virusperäistä tautia on joten ei saatu antibioottikuuria. Yksi yö mietin ku tyttö valvo monta tuntia et sterilisaationkohan hankin kesällä :) Se oli vain väsymyksen päähänpisto kun mietti et kohta kaksi pientä hoidettavana. Eikä ne mulle mitään sterilisaatiota vielä ees tekis ja kyllä mä haluan vielä 10 v päästäkin iltatähden ellei useamman.

Mulla on tullut painoa viime viikkoon mennessä jo 7 kg. Kolmena kertana peräkkäin viikkonousu on ollut yli 500g. Langanlaiha terkkari vähän kyseli et syönkö epäterveellisesti, mutta sitten totesi et hoikilla paino nousee enempi. En mä mikään hirmu hoikka oo luonnostaan vaan normaalipainoinen, tosin painoin 2kg vähempi kuin ennen esikoista oottaessa ja silloin tuli yhteensä vähän vajaa 15kg. Suurin osa oli turtotusta, sillä sairaalaan jäi 10kg.

Onko teillä kokemusta h&m äitiysfarkuista? Mulla ne putoaa jalasta, aivan kamalat! Pysyvät jotenkin päällä jos on äitiysalushousut mutta ilman niitä valuvat koko ajan.

hauskaa viikonloppua!

sassa 27+3

Vierailija
6/17 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olin minäkin neuvolassa, sf mitta huiteli vähän alle keskiarvon, 22 cm oli mitta siis. Olin ajatellutkin, että tämä maha taitaa nyt aika pieni olla, tuntuu siltä ainakin, kun esikon raskausaikaan vertaa. Sillon maha tuli tosi nopeasti isoksi ja näkyväksi :) Tai en minä tiedä, ehkä sitä ei nyt niin hyvin huomaa tuota mahan kasvua, kun ekan kanssa sitä seuras koko aika silmä kovana, nyt se vaan kasvaa tuossa sivussa. Mutta aika pieni kai tuo sf mitta 22 cm on 27. viikolla? Kiloja ei ollut yhtään edellisestä kerrasta, hyvä :) Olenkin yrittänyt katsoa vähän paremmin syömisieni perään, kun ylimääräiset kilot hirvittää. Toivottavasti ei kovin paljon taas tuliskaan! Synnytyksen jälkeen lähtee taas kuitenkin se noin 15, että ois kiva, jos taas lähtis vähän alkupainostakin pois :)

Suvianden tilanteeseen sanon taas kerran, että minä olen jo aika varma, että raskautesi paljastuu isovanhemmille tyyliin synnärille menon yhteydessä :) Ajattele nyt, jos lapsi syntyis vbaikka puolitoista kuukauttakin etuajassa, niin siihen ei ole kyllä enää pitkä aika. Rohkeasti vaan kertomaan! Minä yhä uskon, että vanhempasi eivät ole enää tästä raskaudesta niin tuohtuneita kun edellisestä, onhan sinulla nyt ikääkin vähän enemmän, vaikka välivuosi opiskeluihin tuleekin. Nyt kuitenkin olet jo äiti ja sinulla on lapsen kasvatuksesta, vastuusta yms kokemusta ja saapahan tyttönne oman sisaruksen ja seuraa!

Vierailija
7/17 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt vihdoinkin koko perhe terveenä tuosta vatsataudista!!

Esikoinen tosin alkoi ilmeisesti tekemään ensimmäistä poskihammastaan, sillä on nukkunut tosi lyhyissä pätkissä! huoh!

Mahassa kaikki tuntuu edelleen olevan kohdallaan, nlalääkäri on ensi viikolla.

Vihdoinkin tein ensimmäisen asian tän uuden vaavin eteen ja hommasin sille sängyn;) se on sellanen pieni " vauvakoppa" , ku meijän makkariin ei mahdu pinnistä..

vaunuista oli täällä myös ollut puhetta ja mä olen myös ajatellut hankkia ne x-adventuresin peräkkäin istuttavat tuplat. Sen lisäksi meillä on myös Brio novat ja matkikset, että lapsia voi sitte kuljettaa erikseenkin jos tarvis.

Nyt tuo heräs, käyn hakemassa sisälle. Hyvää viikonloppua kaikille!!

Risuna rv27+0

Vierailija
8/17 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu meni sitten tk:ssa istuskellessa. Meinasi aivan mennä hermot siihen odottamiseen..Kävin siis siellä sokerirasituksessa enkä ihme kyllä oksentanut vaikka jossain vaiheessa heikotti ja yökötti jonkin verran..Maanantai-aamuna saapi sitten soitella tuloksia, tänään ei ollut enää ketään paikalla tuloksien saapumisen aikaan neuvolassa.

Liinaharja: Jep, meidän perheet ei vieläkään tiedä vauvasta *nolo*..Saapi nähdä joko paljastun ensi viikolla kotona, kun mennään tytön kans sinne ja sieltä yksiin juhliin..Ei anoppikaan ole mitään kysynyt vaikka eilen illallakin kävi tässä vaikka olin vain t-paidassa ja pitkiksissä..Mies sanoo rakastavansa meitä ja on nyt ollut huomattavasti enemmän meidän kanssa ja kysellyt vauvan kuulumisia ym..Itse vain olen edelleen harkintakannalla, kun en tiedä mitä teen :(

Kyllä se tästä päivä kerrallaan. Onneksi oma pappa pääsee viimeistään maanantaina kotiin sairaalasta, ellei jo tänään. Pikkukaritsat kasvaa kovasti ja ovat siellä niin niin terhakoina..Nyt vain odotellaan, että Lillikin vielä poikisi. Täytyy sanoa, että ilman noita eläimiä olisin tullut tässä tilanteessa jo miljoona kertaa hulluksi! Siellä saan purkaa paineita ja rauhoittua, kun katselen niiden touhuja!! Kaikki on vastapainoa kaikelle. En osaisi elää ilman noita..

Tänään tuli jo kelalta päätös! Viime viikon perjantaina vein laput sinne. Äippäpakkaus tulee 2 viikon sisällä. Jäin vain ihmettelemään sitä yhtä lappua minkä lähettivät. Siinä oli jotain kotihoidontuen hakemisesta..Siis tarkoittaako se sitä, että jatkan vanhempainloman jälkeen kotihoidon tuella? Tai siis voisin jatkaa? Mutta silloinhan esikoinen ei voisi olla hoidossa vaan kotona meidän kanssa? Me meinataan pitää tyttö osapäivähoidossa tms. Eli pari päivää viikossa, ettei aivan tule täällä mökkihöperöksi ;) Ja toisaalta näin saadaan pidettyä tämä todella hyvä hoitopaikka! Ja se jääkin sitten sopivasti vauvalle, kun esikoinen lähtee eskariin :)

Joku kyseli vauvan nukuttamisesta pinnasängyssä..Meillä esikoinen nukkui aivan vauvasta pinnasängyssään eikä meidän kanssa. En tohtinut nukkua niin. Varmempi olo oli kun nukkui omassaan, joka oli ihan meidän sängyn viekussa. Ja niin meinataan tehdä tämänkin kanssa. Esikoinen on nukkunut siis aina omassa sängyssään. Nyt jo 3 v. omassa huoneessakin..

Mutta nyt lähden hoitamaan eläimet ja keritsen yhden lampaan. Sitten tuleekin anoppi ja appiukko kakkukahville omien navettatöidensä jälkeen :)

Ehkäpä pinoudun vielä illemmalla uudelleen..

~suviande ja öttiäinen rv 28~

Vierailija
9/17 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Kelan lappu on luultavasti ihan turha. Lähettävät sen vaan varmuuden vuoksi. Jos on siis se lappu, jolla vois hakea hoitolisää. No, sitä saa vain, jos äippäraha on huonompi kuin kotihoidontuki olisi ja tosiaan silloin lapsen pitää myös olla kotihoidossa. Olen siitä muutamankin kerran kyselly. Ite kun oon saanu ansiosidonnaista äippärahaa, niin en oikein ymmärrä, miksi kelasta ko. lapun lähettävät, kun pitäsisi heidän tietää, etten sitä kuitenkaan saa. Mutta on kait joku käytäntö vaan. Toki voit asiaa vielä kelasta tarkistaa.

Kerro ihmeessä jo vanhemmillesi ja anoppilaan, että saavat hekin valmistautumisaikaa. Voimia!

Sitten muita asioita. Mä en oo ees vielä kelan lappuja neuvolasta saanu. Joudun varmaan niitä erikseen pyytämään, että ehdin hakea ajoissa.

Pohjantähdestä tuli muuten paperit, että vauvalle on nyt vakuutusvaraus voimassa.

Mä oon välillä ollu ihan helisemässä liitos- ja muitten kipujen kanssa. Tänään oon ollu parempi ja päässyt kunnolla kävelemäänki. Mutta noistakin kun mainitsin, niin ei terkka mitään puhunut lääkäristä. Saa nähdä, pitääkö sitäkin aikaa rueta kerjäämään. Tympii moinen :( Sokerirasitustesti mulla on ens ke. Sokereitten kans ei oo ikään ollu mitään häikkää, mutta kolmonen oli niin iso, että siks tutkitaan.

Rattaiden kanssa yhä soudan ja huopaan. Välillä tuntuu, että tarvisin kunnon tuplat jo nyt ja välillä taas ajattelen, että jospa pärjäisin ilman. Mun mitoilla peräkkäin istuttavia on turha miettiä eikä näillä hiekkateillä myös tarvi miettiä niitä matkaratastyyppisiä, joita esim. hobbylallista sais alle parilla sataa uutena. Mä haluaisin sillä hinnalla käytetyt ilmakumipyöräiset, joissa saa molempien selkänojat ja jalkatuen erikseen säädettyä. Vaatimukset on siis niin kovat, että siksi oon ilman.

Jaksamisia kaikiölle!

T@hti 26+5 (tai jotain)

Vierailija
10/17 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo sf- mitta näyttäis olevan pikkasen alakäyrän yläpuolella. Että niin ne eri tavoin mahat kasvaa. Mulla taas oli viimeks keski- ja yläkäyrän välissä. Mutta niin mulla on ollu aina ja lopussa ei oo enää käyrät riittäny. Oon niin lyhyt.

Oisko sulla jotain hyvää ohjetta, jolla kannattais neuloa (tikata) hahtuvapöksyt? KenguRuusta tilasin hahtuvalankaa. Mutta täältä saa vain 4 tai 6 koon puikkoja, niin mies ei arvannu tuoda kumpiakaan, kun olin laittanu, että varmaan 4,5 sais olla. Kokeilisin nyt ensin nuorimman kanssa ja sitten tekisin joka tapauksessa vauvalle ainakin kahdet. Oisko ainakin niin, että sivut vois olla 1 tai 2 säikeellä ja keskikohta kolmella vai pitäkö olla vieläkin enemmän?

T@hti

Vierailija
11/17 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 25+5

T@hti

Vierailija
12/17 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! hehkutin täällä eilen, kuinka nopeasti sainkaan sinne pelkopolille muka ajan- että reilussa viikossa. No, tänään paljastui sitten tunnin odottamisen jälkeen, etten mä mihinkään pelkopolille päässyt (tällä kertaa) vaan ihan vaan lääkärin vastaanotolle. Eikä siis sillä lekurilla ollut mun papereita, ei vanhoja, ei uusia- ei mitään. Täysin turha ja TURHAUTTAVA käynti. No, sainpa uuden ajan kuitenkin, nyt siis vasta sinne pelkopolille ja se meni vapun jälkeiselle viikolle. Jotain hyvääkin 4 tunnin pompottelun ja odottelun jälkeen: sain pikkuisesta painoarvion: 900g! ja että kaikki on hyvin; tytsy kölllöttelee pää alaspäin (oli perätilassa vielä rv 21), vettä on sopivasti, istukka kunnossa jne. vauvan paino kulkee ihan keskikäyrää eli ei mikään jättis ole ainakaan vielä. No, kauheen isoksi ei saisikaan kasvaa (ei yli 3,5kg) että mahtuu ulos!

Eli niin...olin tosi pettynyt siihen käyntiin, kun luulin jo pääseväni juttelemaan siitä synnytyksestä ja niistä mua vaivaavista asioista...:(

vaihdan täten synnytyssairaalaakin eli se on nyt sitten Naistenklinikka, ei Kätilöopisto...

Ja niin. Meidän hienonhieno HUS:n sairaalatoiminta jatkuu! Mun sokerirasitusarvot on kadonneet/niitä ei ole missään! Peijaksen sairaala on mokannut jotenkin, kadottanut mun veriputket tai joku on sössinyt tietsikan kanssa...neuvolan th:kin oli ihan ihmeissään, kun ei 3 vuorokauteen ole tuloksia kuulunut. ' Hyvässä lykyssä' joudun menemään koko hommaan uudelleen!!! Tosi kiva...

Miehellä on poikienilta tänään...olisin kyllä kaivannut nyt seuraa täksi illaksi. Alavatsaa särkee taas ja muutenkin mieli on maassa...tuo ilmakin ottaa niin kupoliin.

Viikonloppuja valituksesta huolimatta=)

sitruska rv 26+5

Vierailija
13/17 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ekassa raskaudessa sokerirasitustestissä, tai mun piti olla.. Kun olin karseet litkut juonu useaan otteeseen ja veret otettu kolmeen kertaan, hoitsu huomasi tehneensä mulle laktoosi-intoleranssi testin.. :-(

Sitten vaan seuraavana päivänä uudestaan testiin ja se oli sitten se oikea..

Kyllä nyt huvittaa, mut sillon ketutti.. selvis ainakin ettei laktoosi-intoleranssia ollut ;-)

maryanne

Vierailija
14/17 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille..

Rupesin tässä miettimään milloinkohan joudun itse sokerirasitustestiin, mutta eivät ole vielä mitään maininneet siitä, kun kahdessa aikaisemmassa raskaudesssa olen joutunut käymään siinä, mutta nyt ei ole ollut neuvolassa mitään puhetta. Tosin kaikki arvot ovat olleet kohdallaan ja nyt ei ole painoakaan tullut hirveästi tässä raskaudessa, että en tiedä sitten miten on, no pitänee seuraavan kerran kun on neuvola niin vaikkapa kysäistä.

Samalla viikolla onkin äitipoli käynti ja siellä pitää keskustella suunnitellusta sektiosta, kun viime raskaudessa " pakottivat" kokeilemaan synnytystä alateitse, mutta ei se onnistunut, onneksi oli pelastava päivystävä synnytyslääkäri joka määräsi röngtenin ja siellä todettiin minulla litteä lantio. Nyt en todellakaan kokea saamaa rääkkiä uudestaan...Onko kenelläkään ollut samanlaista tilannetta?

T:Tupuhupuna+ eemeli 24+1

Vierailija
15/17 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli, että laittaako joku vauvan suoraan pinnikseen niin minä laitan.

Olen kaksi aiempaakin laittanut ja niin ajateltiin nytkin. Vaikka onhan se sänky niin kauhean iso ja vaavi pieni...mutta jos tulee niitä " tilavuus" itkuja vauvalla niin sit laitan sellasen peitto kiepin vauvan ympärille pään puolelle. (entiä saitteko sepityksestä selkoa)

Mulla on myös tuota mahaa vaikka muille jakaa.

Ihan uskomatonta miten onkin kerinnyt kasvaa näin suureksi, kun kakkosta odottaessa massu pysyi suhtkoht " normaalina"

Joku iloitsi myös samaa, kuin minäkin, että töitä enää jäljellä 13pv...jippii sit saa ihan olla vaan neitokaisen kaa kotona.

Harmittaa vaan se, että kun nyt olen just töissä oppinut nämä uudet jutut niin sitten jään pois ja en varmaan taas vuoden päästä muista mitään...noo eiköhän se sit äkkiä muistu mieleen.

Tietääkö joku muuten asuntolainan saannista raskaana ollessa tai mammaloman aikana?

Olisi tarkoitus ostella taloa, mutta lainaahan sitä pitäis ottaa ja muistan kuulleeni jostain, että raskaana/mammalomalla ollessa ei lainaa saisi niin paljon, kuin normaalisti...

Nyt kylpyyn ja sit iltapalalle ja nukkumaan!!!

mutsi ja rv28???vissiin...

Vierailija
16/17 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaapa kuka jäi mammalomalle? Kävipä niin hassusti, että lekuri kirjoitti mulle supistusten, selkäkipujen, liitoskipujen ja yleisen työväsymyksen vuoksi sairaslomaa kuun loppuun. Ensi kuun alusta mulla alkaakin loma ja sit perään äitiysloma. Osasin kyllä varautua, etten jaksa loppuun asti. Työ on aika rankkaa hoitotyötä... Toisaalta olen tyytyväinen, mutta toisaalta harmittaa että työpaikan aikuiskontaktit jää ja olen lapsen kanssa päivät yksin. Tosin aion vielä tämän kuukauden vielä esikoista hoitoon säännöllisen epäsäännöllisesti, koska maksamme vielä tän kuukauden ja haluan nyt todella levätä. Hassua, että jotenkin on niin syyllinen olo sairaslomalle jäämisestä. Tiedän, että se on oikeasti vauvalle ja minulle sekä perheelle parasta, mutta jotenkin harmittaa jättää työkaverit pulaan.

Dietinpito onnistuu nyt hyvin. Tänään tosin piti hieman juhlistaa loman alkua muffinsseilla ja jätskillä. Ensi viikolla sitten uudestaan siihen epäonniseen sokerirasitukseen...

Hauskaa viikonloppua kaikille!

t.mm&pikkunen 27+5

Vierailija
17/17 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo tänne kirjoitellu, mut nyt aattelin ku on aikaa... Lukenut oon paljonkin. Mulla on laskettu aika 2.7 ja työnteko tuntuu todella rankalta... Jalat on niin kipeenä, ettei niillä kestä kunnolla kävellä työpäivän päätteeksi.. Saikkua otin vasta kaks viikkoo ja taidan pyytää sitä enskuun alusta lisää.. Äippäloma alkais vasta 27.5 ja sinne asti en kyllä jaksa odotella..

Minäkin aion laittaa vauvan heti pinnikseen. Ja käytän myös peittoa apuna jos tuntuu että vauvalla on turvaton olo. Toivotaan et suostuu siellä olemaan...

Sit asuntolainasta...Asuntolainaa haettaessa, pankki laskee talouden menot yhteensä niiden kaavan mukaan ja vähentää ne tuloista. Se mitä jää voidaan myöntää lainaa. Se ei ole ihan niin suppea kun itse sen ehkä laskisi, vaan laskevat aika paljon pelivaraa mukaan. Itse yllätyin. Jos miehelläkin on vakituiset tulot, lainan saanti on helpompaa, ja koska äippälomakin on tilapäistä, kannattaa tyrkyttää vaikka vanhempia palkkaerittelyitä näytille (jos työpaikka on vakituinen). Määräaikaisille antavat huonommin...

Hyvät voinnit kaikille, ja toivotaan tuon lumen nyt lähtevän piakkoin...

Masuasukki ja äippä vk 27+5