Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sanoa työhaastattelussa syyksi hirveästä aiemmasta työpaikasta lähtöön?

Vierailija
08.10.2017 |

Olin välillä toisella paikkakunnalla töissä ja sitten hain töihin kilpailevalle yritykselle. Tuli haastattelukutsu ja olen ihan varma, että kysyvät miksi lähdin tuosta aiemmasta paikasta. Oikeita syitä olivat huono työilmapiiri, työpaikkakiusaaminen, huono johtaminen ja työtehtävien epämääräisyys. En todellakaan voi sanoa noita oikeita syitä. Suurin syy oli tosiaan tuo vainoaminen ja vähättely yhden kollegan taholta.

Mitä tuollaiseen kysymykseen voisi soveliaasti vastata?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sanallakaan mollaa entistä paikkaasi! Keksi jotain muuta, mutta ei sellaista. Olen itse yrittäjä, eikä ole mitenkään mukava kuulla negatiivisia lausuntoja, vaikka ne totta olisikin. Onnea työnhakuun!

Vierailija
22/24 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin aloituksen useampaan kertaan, mutta silti en oikein ymmärtänyt. Sinä siis lähdit aikaisemmasta työpaikasta. Lähditkö silloin toiseen työpaikkaan (toiselle paikkakunnalle), jossa olet edelleen vai oletko nyt työtön?

Tarkoitatko siis "miksi lähdet nykyisestä työpaikasta" vaiko " miksi lähdit sitä edellisestä paremmasta paikasta"? 

Varsinkin pienillä paikkakunnilla ja muuten pienissä piireissä tiedetään kyllä hankalat työpaikat. Hyvä ja rehellinen vastaus olisi se, että ei työ ollutkaan sellaista kuin sinne mennessä odotit. Entä mitä vastaat kysymykseen "mikä on ollut vaikeinta työssäsi"?

Niin, olin paikassa A töissä ja tämä osoittautui aivan kamalaksi työpaikaksi. Lähdin ja menin töihin eri paikkakunnalle paikkaan B. En muuttanut sinne, kuljen nykyiseltä paikkakunnalta sinne. Tämä paikka B on selkeästi sellainen, että ei voi sanoa, että hain haasteita ja että se olisi parempi kuin tuo paikka A. Menin sinne siis vain, kun ei ollut muutakaan enkä työtön halunnut olla. Olen ollut paikassa B nyt noin vuoden.

Nyt tuli auki paikka firmaan C, joka on A:n kilpailija. Hain sitä ja pääsen haastatteluun. Nyt olen varma, että kysyvät miksen jäänyt paikkaan A, vaan vaihdoin paikkaan B, joka on siis selvästi "huonompi" vaihtoehto ja kaiken lisäksi toisella paikkakunnalla. Firmat A ja C tekevät hyvin samankaltaisia asioita, joten melko varmasti kysyvät asiaa!

ap

Sanot, että susta tuntui vuosi sitten, että haluat kokeilla jotain muuta, mutta nyt vuoden jälkeen olet todennut, että ala A tuntuu sulle sittenkin paremmalta. Ihmiset opiskelevatkin uusille aloille, mutta päätyvät sittenkin takaisin vanhalle alalle. Tuo "halusin kokeilla jotain muuta " ei edes ole valhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puoliso sai eri paikkakunnalta töitä, muutit mukana ja etsit nyt samalta alueelta uutta työtä?

Vierailija
24/24 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusit kokeilla paikan B alaa, joka tuntui kiinnostavalta alkuun. Totesit vuoden jälkeen ettei työ ole riittävän haastavaa eikä ole oikein etenemisreittejä. Siksi haet töitä paikasta C.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän