Mikseivät autoilijat käytä vilkkua poistuessaan liikenneympyrästä?
Mikä tuossa on niin vaikeaa? Eikö ihmisiä tosiaan itseä yhtään haittaa se, ettei tiedä koska kukin on aikeissa poistua liikenneympyrästä ja joutuu odottamaan turhaan?
Kommentit (30)
Idareita ja vanhuksia. Onneksi ympyröissä näkyy usein moottoripyöräpoliiseja. Idarit ja vanhukset maksaa extraa.
Itse autoilijan kiroan samaa. Huonot kuskit eivät vain osaa käyttää vilkkua ja kääntää rattia yhtäaikaa.
Moni varmaan "ei kehtaa" vilkuttaa kun suurin osa muistakaan ei vilkuta. Itse vilkutan aina.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kuulu muille mihin oon menossa, joten en käytä vilkkua. En liikenneympyrässä enkä muuallakaan. Vilkuttele keskenäs vaan.
Tämä oli yleisin vastaus, kun poliisi ratsian yhteydessä haastatteli kuskit, jotka jättivät käyttämättä vilkkua. Pölkkypäät.
Käytän vilkkua, kun poistun liikenneympyrästä. Ettekö ole oppineet autokoulussa, että liikenteessä ei ole yksityisasioita,kaikesta tiedotetaan, kun vaihdat kaistaa, kun ohitat... käyttäkää vilkkua.
Tä, eikös sinne tultaessa sitä vilkkua käytetä.
Se on täysin turhaa,kaikki tulevat ympyrästä pois ilman vilkkuakin.
En ole koskaan seurannut ympyröissä ihmisten vilkkuja enkä myöskään itse käytä.
Ajolinjasta kyllä näkee mitä kukakin aikoo.
Todellakin. Joskus liikenneympyrästä lähtevien teiden yli menee suojatie, ja olen meinannut jäädä auton alle koska vilkkua ei käytetä.
Vähän aikaa sitten meinasin jäädä mersun alle kun se päätti oikaista liikenneympyrässä.
Vierailija kirjoitti:
Vielä säälittävämpi ryhmä on tuo joka käyttää vilkkua, mutta väärin.
Vierailija kirjoitti:
Ajolinjasta kyllä näkee mitä kukakin aikoo.
Ei näe.
Vierailija kirjoitti:
Ei mun tartte, mulla on Audi.
Mullakin on ja vedän sua perseeseen sataa jos et vilkuta.
Vierailija kirjoitti:
Käytän vilkkua, kun poistun liikenneympyrästä. Ettekö ole oppineet autokoulussa, että liikenteessä ei ole yksityisasioita,kaikesta tiedotetaan, kun vaihdat kaistaa, kun ohitat... käyttäkää vilkkua.
Ei. Vilkutetaan sillon, kun ollaan *aikeissa* vaihtaa kaistaa, kääntyä, ohittaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajolinjasta kyllä näkee mitä kukakin aikoo.Ei näe.
Mutta eihän sokeat edes aja autoa.
Vilkkua käytetään silloin, kun auto siirretään sivuttaissuunnassa. Eli sä, joka et vilkuta poistuessasi KIERTOLIITTYMÄSTÄ, ajatko silloin suoraan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä säälittävämpi ryhmä on tuo joka käyttää vilkkua, mutta väärin.
Kaikkein huvittavimpia ovat vasemmalle kiertoliittymässä vilkuttavat.
Joillakin ei vaan tuo motoriikka ole hallinnassa.
Minä ajoin tänään Oulussa Raitotiellä neljästä ympyrästä ja edellä ajava ei vilkuttanut kertaakaan. Ei myöskään vaihtaessaan kaistaa Kuusamontielle lähteäkseen tai siellä lähtiessään ohittamaan edellä ajavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kuulu muille mihin oon menossa, joten en käytä vilkkua. En liikenneympyrässä enkä muuallakaan. Vilkuttele keskenäs vaan.
Heh heh. Juntti.