Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten usein soitat äidillesi? Minun äitini on pitkiä puheluita rakastava egoisti, en uskalla soittaa hänelle.

Vierailija
07.10.2017 |

Olisi mukavaa olla väleissä äitinsä kanssa ja ylläpitää lapsenikin isoäitisuhdetta, mutta äitini on hyvin egosentrinen ja äänekäs ihminen.
Harvoin soitan itse hänelle, koska en jaksa pitkiä puheluita, joissa saan olla ainoastaan kuuntelijana.
Aina kun äiti soittaa, hän aloittaa konekiväärimäisen tulituksen lempiaiheistaan:
omasta itsestään, sairauksistaan ja lääkärien sanomisista hänelle, omista harrastuksistaan, hankaluuksista itsekkäiden sukulaisten, naapureiden, työ- ja harrastuskavereiden kanssa,
kesämökistään(jonne edes minä tyttärenä en ole tervetullut) ja muiden kateudesta hänen omistamaansa mökkiä kohtaan(meren rannalla), yhteenvetoja omasta luonteestaan, kuvauksia omista tuntemuksistaan, kehuskelua pitkävihaisuudellaan, valituksia miten joku ystävä yrittää koko ajan soittaa, mutta Hän ei tarvitse huonoa seuraa, eikä jaksa puhua puhelimessa...
Tämä on ristiriidassa sen kanssa, että äiti soittelee kuitenkin minulle, vaikkei hän arvosta minuakaan, ei edes pidä minusta.
Kun saan puhuttua jotain siihen väliin, hän kääntää kaiken koskemaan itseään ja omistamaansa kesämökkiä. Jos erehdyn puhumaan vaikeuksistani, hän huudahtaa: -Hyi kamala. Ei Minulla vaan ole koskaan tuollaisia ongelmia! Puhu mieluummin sellasia mukavia asioita, Minä en halua kuulla mitään ikävyyksiä.
Jos puhun onnistumisistani, hän vesittää ne: -Jaa. Minä kyllä sain/ osasin sen jo paljon aiemmin. Eikä tuo voi olla edes totta. ja hän alkaa löpistä taas omista ongelmistaan.

Miehestäni hän töksäyttelee rumasti, eikä ilostu mistään. Kun mies osti minulle arvokkaan lahjan, äiti hymähti ja alkoi tiuskia, että mistä se on sen oikein saanut niin halvalla, että sinulle antoi.

Äiti ei tietenkään ole koskaan tukenut minua kotoalähdössä,
asunnonhankinnassa, lapsenhoidossa, hautajaisissa(kun ensimmäinen mieheni kuoli), eikä yhtään missään. Hänellä ei itsellään ole koskaan "tuollaisia" ongelmia. Hänellä on vain tärkeitä ongelmia, joita hän retostelee mielellään pitkät ajat. Ja kesämökki, se hänellä on. Oma, ei vuokra!

Kellään muulla hapannaamaa äitinä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitihullulla? Ehkä teistä kahdesta voisi tulla BFF?

Vierailija
2/2 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitihullulla? Ehkä teistä kahdesta voisi tulla BFF?

Olet palstaillut vähän liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi