Ahdistaa... Mies seisoo ulko-ovella, eikä päästä minua ulos asunnosta
Mies seisoo ovella, eikä päästä minua ulos. Tässä on taustalla se, että mies ei halua minun menevän keikalle parin ystävän kanssa. Mies epäilee, että yhden illanvieton yhteydessä petin häntä, kun en tullut kotiin vaikka olin mennyt vain ystävän luo nukkumaan! Nyt tuo on niin mustasukkainen ja soittaa minulle aina töiden jälkeen, että hän tietää työmatkani kestävän 20 minuuttia ja jos en ole ajoissa kotona, niin tämä juttu on ohi. Ei ole käyttänyt väkivaltaa, mutta nyt siis ei vain päästä minua ovesta ulos illanviettoon. Mitä te tekisitte?
Kommentit (40)
Hyi miten pelottavaa. Oikein mahasta kouraisi.
Muuta Turvakotiin ja irrottaudu kontrolloivasta miehestä.
Tuo mitä hän nyt tekee sinulle on nimeltään vapaudenriisto, se on rikos, ja siitä saa tuomion.
Soita poliisi päästämään itsesi ulos sieltä, pakkaa nyt heti tärkein omaisuutesi (passi, ajokortti, kalleimmat kengät ja takit, ota varaston avain, autonavain ja kännykän laturi mukaan, sekä mahdolliset lääkkeesi)
ja soita poliisit niinkauan kuin mies antaa sinun pitää puhelimesi!
Sanoin miehelle, että soitan poliisit jos ei ny et väistä. Mies raivostui ja huusi, että tämä oli tässä. Pääsin ulos asunnosta, kun mies taisi marssia pakkamaan tavaroitani. En tiedä uskallanko mennä niitä hakemaan ainakaan yksin. En oikein osaa nauttia keikasta tänän jälkeen, mutta onneksi ystävä tulee kohta hakemaan. Taidatte olla oikeassa, ero on paras vaihtoehto.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sanoin miehelle, että soitan poliisit jos ei ny et väistä. Mies raivostui ja huusi, että tämä oli tässä. Pääsin ulos asunnosta, kun mies taisi marssia pakkamaan tavaroitani. En tiedä uskallanko mennä niitä hakemaan ainakaan yksin. En oikein osaa nauttia keikasta tänän jälkeen, mutta onneksi ystävä tulee kohta hakemaan. Taidatte olla oikeassa, ero on paras vaihtoehto.
Ap
Et todellakaan mene hakemaan kamojasi yksin! Tunnit, jolloin nainen jättää miehen ovat vaarallisimpia naisen elämässä. Nämä ovat niitä tunteja, joina äärimmäisen iso.osa kumppanin murhista tehdään. Mene turvataloon tai hotelliin, kamoja haet vasta myöhemmin ja ystävän tai parin kanssa! Erilleen muutto on ihan selviö.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ihanaa!
Tärkein säästyi eli vapautesi, itsekunnioituksesi ja terveytesi.
Nyt on suuri riski, että tuollainen mies alkaa oireilla ja tehdä ekonomista väkivaltaa:
hävittää papereitasi ja laskujasi, leikkelee kalleimmat vaatteesi ja rikkoo korusi ja silmälasisi ym.
Ennen konserttiinlähtöä hae arvokkaimmat tavarasi luotetun ystävän luo turvaan. Avainta et luovuta, ennenkuin olet saanut omaisuutesi pois ja nimesi pois asuntopapereista, muuten mies voi järjestää sinulle velkaa. Miehet ovat kieroja ja kostonhimoisia näissä asioissa.
Onko miehen asunto vai miksi sun pitää lähtee?
Meinaatko pitää tämän kultakimpaleen?
Tuli pelottavasti mieleen se "musrasukkaisen kumppanin sairaimmat aivoitukset" -keskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Huono provo!
Mutta täydestä menee.
Pyydä kaveria mukaan sinne kämppään hakemaan arvokkaimmat esineet. Onhan sinulla esim passi mukana?
Pakkaa kamat ja lähde menemään. En jäisi kattelemaan tuollaista ukkoa.
Kuulostaa huonolle.. ehkä itse en tekisi tänään mitään vaan rauhoittaisin tilanteen (ettei provosoidu lisää). Samalla kyllä vakavasti miettisin muuttamista pois salaa, ei vihjeitä tms. Tilannehan tunnetusti muutu patemmaksi, kulkemiaen estäminen on jo luokituksella väkivalta.
Mua ei myöskään eksä päästänyt pariin kertaan huoneesta tai asunnosta ulos. Se oli aivan älyttömän ahdistavaa. Tuosta ei hyvää seuraa. Oman turvallisuutesi takia annat hänen nyt rauhoittua ja ero kannattaa hoitaa niin, että ei synny vaaratilanteita. Eli kaveri mukaan pakkaamaan, asioiden hoito yleisillä paikoilla etc. Jos muutat pois, älä kerro uutta osoitettasi. Se ei muutenkaan kuulu enää hänelle.
Jos ei oo provo, niin lähtisin vaikka ikkunasta tai jos jollain ystävällä on asunnon vara-avain, soittaisin sille että tulisi avaamaan oven. Harva nyt kehtaa alkaa mitään mustasukkaisuusdraamaa muitten nähden kehittämään. Lähtisin kyllä myös lopullisesti ja mies saisi seisoa ovella vaikka maailman tappiin.
No, mikä sulle on tärkeää? Teidän kahden luottamus vai mikä?
Ota se ukko mukaan.
Eu toimi tuollainen pelaaminen. RU toimi tuollainen rajoittaminen. Ei toimi tuollainen, jos toinen menee ja toinen ei luota.
Tehkää jotain yhdessä..
ÄLÄ sitten myöhemmin kuuntele, kun mies pyytelee anteeksi ja anelee takaisin tms. Tuo äijä on ihan päästään sekaisin eikä meno tule tästä paranemaan jos päätättekin olla eroamatta. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
ÄLÄ sitten myöhemmin kuuntele, kun mies pyytelee anteeksi ja anelee takaisin tms. Tuo äijä on ihan päästään sekaisin eikä meno tule tästä paranemaan jos päätättekin olla eroamatta. Kokemusta on.
Kiitos kaikesta tuesta ja kannustavista kommenteista. Taisin olla sokea.
Ap
No eikö ole sama mennä taka-ovesta ?
PS. ja pakollinen, JÄTÄ SE SIKA!
Mä oon soittanu häkeen kun mies yrittänyt estää mua lähtemästä riidan yhteydessä. Kun tajusi että oikeasti soitin häkeen, päästi mut ohitseen. Tekis mieli sanoa että jätä koko hyypiö, mutta tiedän ettei oo niin yksinkertaista.