Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkasiko äiti hiuksesi ja tuunasiko vaatteet? Hävettikö?

Vierailija
07.10.2017 |

Vai oliko hyvä

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, taisin aika nuoresta leikata ja tuunata itse. Kyllä kai se joskus hävetti, kun vanhempien vanhoista vaatteista yritin saada itselleni sopivia vaatteita, esim. isän leveälahkeisista housuista, käsipelillä kun ei ollut konetta.

Vierailija
2/10 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo ajoi aina kesän aluksi kaljuksi kuin lampaan konsanaan, mikä oli siihen aikaan harvinaista. Mutta mummo ei tajunnut, että elettiin siistiä kasaria eikä täistä kolmekymmentälukua, joten kaljulla mentiin muutama suvi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti leikkasi mulle pottapääpolkan ja se oli viimeinen kerta kun päästin Sen Saksien Kanssa koskemaan hiuksiini

Vierailija
4/10 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista että äiti olisi koskaan leikannut hiuksiani mutta ompeli kyllä vaatteita. Ei ne mitenkään erityisesti hävettäneet vaikka en varmasti ihan kaikista pitänyt kuten en pitänyt kaikista niistä ei tuunatuistakaan vaatteista.

Vierailija
5/10 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja kyllä. Luojan kiitos olen nyt aikuinen.

6/10 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1970-luvulla juu. En erottunut massasta, sillä kaikilla lapsilla oli meidän naapurustossa sama juttu.

Itsekin olen leikannut lasteni hiuksia. Eipä tuo rakettitiedettä ole hyvien välineiden ja tutorial-videoiden ansiosta. Vaatteita tulee myös välillä tuunattua ja korjailtua tarpeen mukaan.

Vierailija
7/10 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pottakampaus hävetti, mutta perustasoitus tietenkään ei. Äiti teki paljon vaatteita, ja ne eivät hävettäneet, koska olivat hyvin tehtyjä ja yksilöllisiä. Tosi kivoja vaatteita sai itse tekemällä.

Vierailija
8/10 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelin itse vaatteeni 12v iästä lähtien, koska tajusin, että vanhemmat eivät ikinä osta minulle kaikkea sitä, mikä halusin. Ikivanhan Muotisorjan kaavoilla tein niin housut kuin jakutkin.

Vierailija
9/10 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkasi ihan hyvin hiukset. Minulla oli pitkät, joten mitään mallia ei tarvinnut leikata. Teki muotivaatteita. Ja usein meidän lasten tilauksesta ja suunnitteleminen mallien mukaan. Siskostani tulikin vaatesuunnittelija.

Vierailija
10/10 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, hyvin leikkasi ja hyviä, kauniita vaatteita teki. Äiti oli taitava, itse en kyllä pystyisi samaan. Eikä hävettänyt, muilla siihen aikaan samaa meininkiä. 70 -luvulla. Yläasteikäisenä kasarilla ostettiin jo kaupasta, olin siinä vaiheessa lapsista ainoa kotona asuva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän