Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet valittaa perheen nettomaksajan roolistaan?

AaaPee
07.10.2017 |

Mikä siinä on se ydinongelma, jos mies tienaa enemmän ja siten myös maksaa perheen kuluja enemmän, kun vaihtoehtona on hankkia parempituloinen nainen? Kun molemmat tienaa saman verran, ei tarvitsisi olla yksin maksajan roolissa. Tämä toimisi naisille myös merkkinä, ettei havittelisi miehestä elättäjää, vaan kantaisi itse vastuunsa taloudestaan.

Ymmärrän vielä sen, että mies maksaa enemmän siltä ajalta, kun nainen on äitiyslomalla, koska naisen tulot laskevat tilapäisesti, mutta muuna aikana molemmat osallistuisi tasapuolisesti menoihin. Niissä perheissä, missä nainen tienaa enemmän ei tuota valitusta juuri kuule. Miksi nämä naiset eivät valita?

Ja tämä kysymys koskee vain niitä perheitä, jossa mies kokee epäoikeudenmukaisuutta, kun joutuu maksamaan parempituloisena enemmän.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yleistä, en minä ole ikinä valittanut ja rahamme ovat yhteisiä. Olisi tietysti mukavaa jos vaimo tienaisi enemmän kuin minä ja voisimme elää leveämpää elämää kuin minun tulotasollani on mahdollista.

Vierailija
2/13 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuullut tälläistä valitusta. Missä sitä ilmenee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä yleistä, en minä ole ikinä valittanut ja rahamme ovat yhteisiä. Olisi tietysti mukavaa jos vaimo tienaisi enemmän kuin minä ja voisimme elää leveämpää elämää kuin minun tulotasollani on mahdollista.

Mitä täältä on miesten kommentteja lukenut, niin hyvin katkeria ovat ja naiset elävät heidän rahoillaan. Kuulostaa usein siltä, että miehille se raha on tärkeää, ei niinkään naisille.

Vierailija
4/13 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän parhaana mallia, jossa molemmat maksavat saman summan yhteiselle tilille, jolta hoidetaan yhteiset menot, myös yhteiset matkat yms. Loput tuloista saa pitää itse ja tehdä niillä, mitä haluaa. Poikkeuksena ne ajat, jos toinen on yhteisesti sovitulla hoitovapaalla sekä mahdolliset yllätystilanteet kuten pitkä sairausloma tms.

Mutta jos tietoisesti menee yhteen selkeästi pienempituloisen kanssa ja alusta alkaen tarjoutuu maksamaan enemmän, niin ei kai siitä sitten myöhemminkään kannata rutista.

Vierailija
5/13 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksetaan lapset puoliksi lastenhoitotilille, johon laitettiin pohjia jo ennen lasten syntymää ja lisätään aina keväisin kun osingot rapsahtaa tilille, lapsilisät menevät myöskin sinne. Asumiskulut on jaettu n. puoliksi, molemmat hoitavat omansa. Asuntolaina on puoliksi eikä sitä paljoa enää ole koska molemmilla oli omat asunnot kun muutettiin yhteen. Autot molemmilla omat joten vastaamme omista liikkumiskuluistamme. Loput mitä jää palkasta sekä osinkotuloista molemmat käyttävät niin kuin lystäävät. Lomamatkat (n. kerran vuoteen etelään ja pari-kolme vuodessa kotimaahan) sovimme aina erikseen eli käytämme noita loppuja ja mahdollisesti lastenhoitotiliä jos siellä on riittävästi saldoa.

Vierailija
6/13 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremman Suomen pualesta kirjoitti:

Minusta naisten kannattaisi tienata yhtä paljon kuin miesten. Jo ihan sen takia että kun toinen maksaa enemmän, siihen tulee huoraamisen kitkerä sivumaku. Ja just sen takia miehet sit pillustuu aj on hankalia.

Mitäh?

Vierailija
7/13 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitinkin, että kysymykseni koskee vain niitä, joiden miehet asiasta valittaa. Tämä kysymyshän ei ollut kaikille yleisesti.

Vierailija
8/13 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään miehille tasa-arvo tarkoittaa sitä että nainen maksaa puolet kaikesta ja käy siis töissä myös, mutta tekee suurimman osan kotitöistä ja hoitaa lapset koska on nainen. Jos nainen vaatii miestä tekemään puolet kotitöistä on hän nalkuttava akka.

Vierailija
9/13 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos haluaa tasa-arvoa, niin sitten pitäisi tasa-arvoisesti maksaa puolet kuluista. Ei voi vain poimia tasa-arvopullasta niitä rusinoita, jotka itselle sopii. Koko pulla on nieltävä, vaikka siihen tukehtuisi.

Vierailija
10/13 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän valita!?

Miehistä on miehekästä elättää perheensä.

Vierailija
11/13 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä täältä on miesten kommentteja lukenut, niin hyvin katkeria ovat ja naiset elävät heidän rahoillaan. Kuulostaa usein siltä, että miehille se raha on tärkeää, ei niinkään naisille.

Monellakohan täällä kommentoivalla miehellä on naista, perheestä puhumattakaan...

Vierailija
12/13 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän valita!?

Miehistä on miehekästä elättää perheensä.

Jep. En tuntisi itseäni mieheksi jos olisi joku "moderni" järjestely jossa molemmat maksavat kaiken tasan - sentilleen laskien. En tiedä onko tuollaista järjestelyä jollain oikeasti, mutta kuulostaa erittäin ankealta, enkä itse alkaisi moiseen suhteeseen.

Ja turha ulista: kenenkään ei ole pakko alkaa vaimokseni, eikä minun ole pakko ottaa vaimoksi naista joka haluaa puolittaa kaikki menot.

Vierailija
13/13 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ja sitten kun erotaan niin pitää vielä antaa tasinkona sille siiderillä marnoidulle av-mammalle vielä bonukset läksiäisiksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä