Vatsakipuja ovulaation aikaan, olenko ainoa?
Vatsakipuja ovulaation aikaan, olenko ainoa?
Onkos kellään puolivälissä kiertoa pari päivää vatsa kipeä alavatsasta molemmin puolin, vähän niin kuin munasarjojen kohdasta? Olen miettinyt että voisiko olla endometrioosia johon kierron hormonitoiminnan vaihtelu näin vaikuttaa vai onko vaan hormonitoiminta niin tehokasta itsellä että kipeytyy ilmankin...täytyi tänäänkin turvautua särkylääkkeisiin ja muutenkin olo on ärsyttävä " hormooniolo" .
Huomasin, että E-EPA-kalanmaksaöljykapseleita toissa kierrolla syötyäni ei vatsa ollutkaan kipeä, onko jollain kokemusta että oikeat rasvahapot tasoittaisivat hormonitoimintaa? Ostin siis ihan muusta syystä, tajusin vain vahingossa asian. Vai oliko sattumaa, täytyy käydä ostamassa lisää ja kokeilla.
Ei ole kiva että on ikään kuin kaksi kertaa kuussa menkkakivut :(
Löytyykö kohtalotovereita? Onko teillä todettu kasvaimia tai endometrioosia näillä oireilla?
Kommentit (5)
ja särkkylääkkeillä pärjään, ovis kivut kestää paripäivää ja tosiaan ovat joskus kivuliaimpia kuin itse kuukautiset. Itselläni ei ole todettu endoa eikä kasvaimiakaan.
Kyllä osa naisista tuntee ovulaation ja yleensä myös senkin kummalta puolelta munasolu irtoaa, eli toispuoleista kipua. Toisaalta vois ajatella myös, että ole onnellinen kun tunnet ovulaatiosi. Ei tarvii tikutella. :)
Onpa hyvä, että löysin tänne.. siis muutkin kärsivät kivuista ennen menkkoja ja minäkin olen paikallistanut ne oviskivuiksi. Mutta onko teillä kivut sietämättömiä?
Nimittäin minulla on ja siihen ei auta kuin lihaksia rentouttava lääke, IcePowerin sively kipukohtaan ja lämpö. Kipu alkaa viiltävästi vatsan poikki, yhtäkkiä. Ikäänkuin se olisi kramppi ja sitä se varmaan onkin, kun sisätutkimuksissa ei löydetty mitään muuta syytä koville kivuille. Täytyy olla noin tunti selinmakuuasennossa lämmin kääre kipukohdan päällä ja kärsien odotella milloin lääke vaikuttaa, ja kipu hellittää.
Tämä tapahtuu viikkoa ennenkuin menkat alkaa, ja olen alkanut pelkäämään menkkojen tuloa. Kivut olivat poissa 3 vuotta ja ovat nyt palanneet takaisin.
ovis kivut on ihan normaaleja ja aika kivuliaita useimmiten enemmän toispuolista kipua. Kun munasolu irtoaa aiheuttaa kipua. Itse huomasin nämä kivut vasta epillereiden lopettamisen jälkeen ja jos lueskelet näitä keskustelupalstoja esim vauvakuumetta palstaa niin huomannet kuinka yleistä...
ja tein sitten ovistesti, joka näytti melkein yhtä vahvoja viivoja. Tänään testiviiva oli sitten vahvempi ja vatsaan sattuu edelleen.
Kipu ei tosin ole kovin pahaa eli särkylääkettä en tosiaan tarvitse.