Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä töitä kömpelölle

Vierailija
06.10.2017 |

Pidän ihmisistä, asiakaspalvelusta jne. Olen kuitenkin ujo, rento rupattelu on vaikeaa. Olen vähän omituinen, en osaa olla normaali. En myöskään kuule kunnolla, joten joskus vastaan vähän oudosti vain arvaamalla, kun en jaksa aina kysyä toiselta "häh mitä sanoit".

Olen myös kömpelö. Asiat eivät pysy käsissä, törmäilen seiniin ja kulmiin. En opi helposti. Saa asian toistaa kertaa x100 eikä painu mieleen.

Olen käynyt lukion enkä ole päässyt mihinkään jatko-opiskelemaan. En saa myöskään töitä. En saa edes tarvittaessa kutsuttavia, mihinkään hakemukseen ei edes vastata. Muutaman kerran ollut suoraan työhaastattelussa esim tapahtumissa, eivät ole soittaneet takaisin. Minulle olisi myös kelvannut tarvittaessa kutsuttavat, mutta ei.

Olen ollut parissa kesätyössä. Molemmissa en pärjännyt, vaikka ihan perustyötä ilman koulutusta oli. Työntekijät eivät pitäneet musta, vaikka olin kaikille ystävällinen. Muista kesätyöntekijöistä pitivät kyllä. Kesän jälkeen sain vain negatiivista palautetta enkä päässyt enää seuraavana vuonna. Yritin parhaani, tulin ajoissa ja aina hyvin nukkuneena, kirjoitin ylös kaikki pienetkin tehtävät ja opettelin niitä töiden jälkeen. En silti pärjännyt.

Joten, mitä kaltaiseni luuserin kannattaisi opiskella tai tehdä? Olen kateellinen ihmisille jotka kertovat olevansa hyviä töissään.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prostituutio on oiva valinta. Ei tarvitse tehdä mitään motorisesti hankalaa. Makaat vain selälläsi tai olet kontillasi. Tuntipalkka erittäin hyvä eikä tarvitse miettiä mitään kun asiakas hoitaa itse suurimman osan asioista.

Vierailija
2/10 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prostituutio on oiva valinta. Ei tarvitse tehdä mitään motorisesti hankalaa. Makaat vain selälläsi tai olet kontillasi. Tuntipalkka erittäin hyvä eikä tarvitse miettiä mitään kun asiakas hoitaa itse suurimman osan asioista.

En haluaisi tehdä itsestäni vielä vihatumpaa muiden ihmisten silmissä, joten ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kömpelö ja sinulla on oppimisvaikeuksia? Et kuule kunnolla tai et ymmärrä kuulemaasi?

Onko sinulta tutkittu dysfasia ja ADD eli keskittymishäiriö ilman ylivilkkautta?

Mitäs jos kävisit neurologin tai vastaavan juttusilla, ajan voisit saada kunnallisen puolen kautta?

Kaikkea hyvää elämääsi

terv. dysfasia-ADD pojan äiti.

Vierailija
4/10 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kömpelö ja sinulla on oppimisvaikeuksia? Et kuule kunnolla tai et ymmärrä kuulemaasi?

Onko sinulta tutkittu dysfasia ja ADD eli keskittymishäiriö ilman ylivilkkautta?

Mitäs jos kävisit neurologin tai vastaavan juttusilla, ajan voisit saada kunnallisen puolen kautta?

Kaikkea hyvää elämääsi

terv. dysfasia-ADD pojan äiti.

Kiitos kommentista! Lukihäiriö testattu, ei ollut. Kuulotutkimuksiin en päässyt, koska "jokainen kuulee vähän omalla tavallaan". En oikeastaan tiedä, enkö ymmärrä vai enkö vain kuule. ADD:ta epäiltiin julkisella mutta lähete tuli takaisin, koska lapsuuden oireista ei tarpeeksi todisteita ja niitä tarvitaan diagnoosiin. Koulut ja päiväkodit olivat heittäneet kaikki mua koskeneet paperit roskiin jne. Yksityiseen ei ole varaa. Olen käynyt julkisella monesti, hoitajista lääkäriin, mutta meno vähän "kaikki ovat omanlaisiaan, yritä vain niin pärjäät", enkä saa uutta aikaa tai mitään tutkimuksia.

Vierailija
5/10 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/10 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustaja, ministeri, valmisteleva virkamies, presidentti.. mitä näitä nyt on. 

Vierailija
7/10 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostipa osittain ihan multa.

Mä olen nyt 43 v ja mun on vaikea työllistyä. Olen ikäni tehnyt keittiö- ja siivoushommia pätkinä.

Tällä hetkellä olen työkokeilussa pienen työpaikkaruokalan keittiössä ja siellä olen entistä enemmän kiinnittänyt huomiota tuohon kömpelyyteeni. Mulla kädet jatkuvasti mustelmilla, kun törmäilen milloin mihinkin. Oviaukot ei meinaa riittää, kylmiöiden kahvoihin ainakin lyön käteni päivittäin. Tai jään esiliinasta laatikoihin ja oviin kiinni. Mulla roiskuu öljyt yli kipon, vaikka kuinka sievästi yritän tehdä. Ruokia sekoittaessa osa tulee yli.. Lieden ääressä pelkään kiehuvia nesteitä, kun ovat 20 litrasia kattiloita.. tällä historialla jonain päivänä saan ne vedet päälleni.

Huomasin viime viikolla, ettei mua määrätty asiakaspalveluun ollenkaan. ruuan jakoon tai kassalle. Mietin sittemmin, että olisko ne käsien mustelmat? Eihän ne tyylikkäät ole siinä tiskillä seistessä, kun on lyhyt hihainen työpaita.

Toiseksi olen myös hidas oppimaan. Mulle saa samaa asiaa sanoa moneen kertaan. Muistan kyllä, että on asiasta sanottu, mutta välttämättä se tiedon jyvä ei pulpahda tarvittavalla hetkellä mieleen.

Kömpelyys ja hidas oppiminen syö itsetuntoa ja siten en ole aina ihmisten kanssa parhaimmallani. Ehkä höpötän liikaa tai sitten jurotan. Mä kärsin tästä tilanteesta ja mua alkaa hävettämään helposti. Eikä mun tule haettua edes mitään muita töitä, kun en mä tässäkään hommassa pärjää.

Pomoni sanoo todella usein, että "Nyt keskity!" "ihan rauhassa" "älä panikoi". En tunnista itsessäni tuota panikoimista.. Sen tunnistan, että pelkään sähläämistä niin paljon, että alan jossain vaiheessa kiirehtiä liikaa. Toisaalta myös unohdun juttelemaan työkaverille höpöjuttujani.

Tuossapa syystä olen alkanut miettimään, että onko mulla oikeasti jotain keskittymisongelmia? Mietin kotona olemistakin, niin saatanhan mä toisinaan unohtua sohvalle istumaan pitkäksi aikaa "tuijottamaan seinää" eli siis vaivun oman pääni sisään. Aikaa kuluu tuntejakin, jollei joku mua keskeytä.

Ei tästä mitään apua sulle ollut, mutta itse olen paininut samojen aiheiden kanssa viime aikoina. Sen takia tartuin ja jään seuraamaan ketjua.

Kaikkea hyvää sulle ja toivottavasti löydät oman juttusi. Mulla se on yhä hakusassa.

Vierailija
8/10 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samanlainen. Vaikea saada töitä, kun ei ole koskaan tarpeeksi jotain.

Vierailija
9/10 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy kirjailijaksi tai vapaaksi taiteilijaksi. Kirjoitat kohtuullisen hyvin jo nyt.

Vierailija
10/10 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjastonhoitaja, lastenhoitaja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi