Musta tulee mummo 36v.
Onpa jännittävää ja ihanaa. Mietin jo kuinka otan lapsenlapsen hoitoon ja kuinka ihanaa se vauva-aika on. EN kuitenkaan halua tuppautua se on pahinta mitä voi tehdä 😢 Onneksi on vielä nuorimmaisen vauvatavaroita jäljellä. Halusin vain kertoa tämän koska en voi julki asiaa vielä tuoda 💗💗💗💗💗💗
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Terkut toiselta 36-vuotiaalta mummolta! Vastoin odotuksia en ole päässyt hoitohommiin kun tytär ei raaski jättää kullanmurua kuin kauppareissun ajaksi 😀
Voihan kauppareissut 😂 Onnea sullekin 💗 Ap
Täällä tuore mummi 38v. Itseäänhän nuoresta mummoutumisesta saa syyttää, pyöräytin esikoiseni 16-vuotiaana.
Tytön raskaudesta en sen kummemmin järkyttynyt - hän oli kuitenkin ollut parisuhteessa jo 5 vuotta ja sekä tyttärellä että lapsen 24-vuotiaalla isällä oli kummallakin työpaikat.
Kun jää nuorena mummoksi, ei sitten keski-ikäisenäkään pääse omaan elämään ja vanhana on turha selittää että se ihan oma elämän jäi elämättä, sen sattumalapsen vuoksi. Ja se oma elämä on muuta kuin lapsen vahtimista tai vaipan vaihtoa, enpä kadehdi.
Onnea! Minusta olisi tullut mummo 38-vuotiaana ja odotin tulevaan lapsenlasta hartaasti, mutta pojan avokki sai keskenmenon. Se oli valtava järkytys meille kaikille. Tulin mummoksi sitten pari vuotta myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mummulla oli 2v lapsi kun tuli mummuksi. Onneks olen itse osannut tehdä lapset vähän aikuisempana.
Oliko se mummollesi ongelma? Siis tulla mummoksi vaikka omakin lapsi oli pieni? Ap
Voihan se verottaa lapsenlapsesta innostumista ja jaksamista mummottaa.
Ei tosin kaikilla. Nyt jo edesmennyt Viipaleita-bloggaaja pullautteli vauvoja nelikymppisenä yhtä aikaa vanhimpien lastensa kanssa, itse asiassa hänen oma nuorimmaisensa oli nuorempi, kuin vanhin lapsenlapsensa, ja jaksoi hoitaa heitä kaikkia. (vakava sairaus tosin uuvutti viimeisinä vuosina ja kuoli juuri täytettyään 50v.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mummulla oli 2v lapsi kun tuli mummuksi. Onneks olen itse osannut tehdä lapset vähän aikuisempana.
Oliko se mummollesi ongelma? Siis tulla mummoksi vaikka omakin lapsi oli pieni? Ap
Voihan se verottaa lapsenlapsesta innostumista ja jaksamista mummottaa.
Ei tosin kaikilla. Nyt jo edesmennyt Viipaleita-bloggaaja pullautteli vauvoja nelikymppisenä yhtä aikaa vanhimpien lastensa kanssa, itse asiassa hänen oma nuorimmaisensa oli nuorempi, kuin vanhin lapsenlapsensa, ja jaksoi hoitaa heitä kaikkia. (vakava sairaus tosin uuvutti viimeisinä vuosina ja kuoli juuri täytettyään 50v.)
Lähipiirissä oli nuorin sisarus ja vanhimman esikoinen vajaan vuoden ikäerolla. Ei siitä mummosta sillä lailla perinteistä mummoa tullut, että olisi jaksanut hehkuttaa mummouttaan tms, vaan lapsenlapsi meni siinä oman lapsen ohella, mutta toisaalta noilla lapsilla on tosi vahva suhde keskenään, ovat melkein kuin sisaruksia keskenään.
Ylipäänsä jokainen perhe on omanlaisensa, eikä se yleisesti hyväksytty kaava ole kaikille oikea. Tärkeintä kai on, että on onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä. Ja jos lapsen vuoksi menettää jotain, pitää tärkeämpänä sitä minkä lapsen myötä on saanut.
Anteeksi, mutta jos suoraan sanon, niin järkkyä! Riippumatta siitä, kuka on tehnyt lapsen 16-vuotiaana tai onko osattomuusketju, jossa molemmat 18-vuotiaina. Liikaa, liian aikaisin. Vahva WT-tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta jos suoraan sanon, niin järkkyä! Riippumatta siitä, kuka on tehnyt lapsen 16-vuotiaana tai onko osattomuusketju, jossa molemmat 18-vuotiaina. Liikaa, liian aikaisin. Vahva WT-tapaus.
Nooh, poikkeuksiakin on. Isac Elliotin äitikin oli teini, kun Isacin sai lukion viimeisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan, minä saan kuopukseni 44 -vuotiaana.
Onnea vaan lapsellesi. Saa kuulla varmaan koko ala-asteen siitä, kuinka mummo on läsnä vanhempainkeskustelussa :'). Ja tämä on fakta, olen tämän kokenut. Äiti sai mut 40-vuotiaana, se nöyryytyksen määrä..
Blaah, blaah, riippuu tilanteesta. On ne ennenkin tehnyt lapsia lähes 50-vuotiaana, ainakin minun esi-isissä on useita.
Vierailija kirjoitti:
Onko elämä mielestäsi todella noin mustavalkoista? Et pysty ymmärtämään, että ihmiset ovat erilaisia, että jokaisella on elämässään ne omat onnelliseksi tekevät ratkaisut. Käsittämättömän törkeää tuollaiset osattomuus- ja wt-puheet.
Ylisukupolvisuus elämänhallintataitojen puutteiden osalta on ihan tutkittu juttu. Et ole ainoa jos yhtään lohduttaa?