Jos bussissa on vapaana seuraavat istumapaikat, kenen viereen istut?
Jos bussissa on vapaana seuraavat istumapaikat, kenen viereen istut?
Vai jäätkö seisomaan?
Kommentit (40)
Istun mieluiten siistin oloisen naisen viereen. Muutkin näköjään tekevät niin, koska istuvat aina minun viereeni, vaikka olisi tyhjiä paikkoja muuallakin.
Tästä puuttuvat he, jotka syövät ruuhkabussissa/ratikassa/junassa jotakin superhaisevaa mättöä. Heidän viereensä on ikävä istua, mutta joskus vaan on pakko, kun on väsynyt tai ihmisiä on niin paljon että käytävätkin pursuavat.
Onneksi on henkilöautot keksitty niin ei tarvitse katsella tuota ihmissaastaa työmatkalla tai vapaa-ajallani.
Vierailija kirjoitti:
Valitsen pultsarin. Varsinkin vanhempien pultsareiden kanssa syntyy mielenkiintoisia keskusteluja ja he ovat pääsääntöisesti ystävällisiä.
Oletko mies vai nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen siististi pukeutuva, usein kirjaa lukeva kolmikymppinen mies. Suht normaalin näköinen, ehkä hieman vakavahko perusilme. Ruuhkabussissa 95% ihmisistä jää ennemmin seisomaan kuin istuu vieressäni olevalle tyhjälle paikalle.
Aijaa? Sähän olet unelmavierustoveri, koska teet valmiiksi jotakin eli et kiinnitä erityistä huomiota viereen tulevaan väsyneeseen vierustoveriin ja kaiken lisäksi se on hiljaista tekemistä eli ei häiritse!
Koiraa lenkittäessäni mummot usein myös kehuvat minua, mutta ei se mitään takaa. Ehkä ihmiset aistivat minussa jotain vastenmielistä tai pelottavaa. Kyse kun ei ole mistään tuoreesta ilmiöstä. Sama käytös on toistunut yli kymmenen vuoden ajan.
Kolmonen, osaan olla aika hyvin huomioimatt alkopuolisia häiriöitä.
Nelonen olisi muuten mahdollista, mutta en edes yritä istua paikalle joka on puoliksi vallattu.
Pultsaria en koska yksi on oksentanut jaloilleni metrossa, aika moni myös haisee paskalle.
Narkkareiden väliin? Ja samalla kyttäisin kaikkia kamojani että niitä ei pöllitä, ei kiitos.
Avohoitopotilaan viereen en ainakaan mene, ne äänet vielä kertovat puukottamaan minua tms.
Se on aina järkytys, jos joku istuu viereen vaikka kokonaan vapaita penkkejäkin olisi. Että miksi joku rikkoo tätä kirjoittamatonta sääntöä?! Ulkomaiselta tämän ymmärtää, mutta että suomalainen (tai ainakin sen näköinen)! Pomoni kertoi joskus, kuinka hän närkästyi, kun tyhjässä junanvaunussa joku tummaihoinen nainen kehtasi istua ihan viereen.
Ja sitten se, kun vieressä istunut menee heti vapaalle penkille kun se on mahdollista. Siis kuinka se kehtasi? Mikä minussa on vikana, en kai haise?!
😁
Olen huomannut, että ihmiset koittavat olla katsomatta, jotta heidän viereensä ei istuttaisi. Tämä on kuitenkin täysin päinvastainen asia, jota sinun kannattaa tehdä jos et halua, että joku istuu viereesi. Ota intensiivinen katse, kieroutunut hymy ja livo huuliasi. Aika varmaa, että kukaan ei istu viereesi. Saatat saada jopa koko bussin peräosan itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Tästä puuttuvat he, jotka syövät ruuhkabussissa/ratikassa/junassa jotakin superhaisevaa mättöä. Heidän viereensä on ikävä istua, mutta joskus vaan on pakko, kun on väsynyt tai ihmisiä on niin paljon että käytävätkin pursuavat.
Onneksi meidän busseihin ei päästetä syöviä ihmisiä. Kaljatölkin avanneetkin lentää heti seuraavalla pysäkillä ulos. Ulkom. kuskit tietenkin mielistelevät kaikkia...
Ei! Väärin meni! Vaihdan teinin tärisevään parikymppiseen! Ymmärsin kysymyksen niin, että tärisee päihdesyistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että ihmiset koittavat olla katsomatta, jotta heidän viereensä ei istuttaisi. Tämä on kuitenkin täysin päinvastainen asia, jota sinun kannattaa tehdä jos et halua, että joku istuu viereesi. Ota intensiivinen katse, kieroutunut hymy ja livo huuliasi. Aika varmaa, että kukaan ei istu viereesi. Saatat saada jopa koko bussin peräosan itsellesi.
Miä teen näin, olen oma ystävällinen ihtein,hymyilen ja valutan hieman kulmaa käytävän puoleiselta suupieleltä. Yleensä viereeni ei tulla,mutta ruuhka muuttaa tilannetta.Hieman.
"Kuolaa" piti kirjoittamani. 41/39
Vierailija kirjoitti:
Avohoitopotilaan viereen en ainakaan mene, ne äänet vielä kertovat puukottamaan minua tms.
Harhoista kärsivät ihmiset ovat äärimmäisen harvoin väkivaltaisia.
Teinin viereen kuuntelemaan angstausta. Jotain viihdykettä matkan varrelle.
Vierailija kirjoitti:
Ei! Väärin meni! Vaihdan teinin tärisevään parikymppiseen! Ymmärsin kysymyksen niin, että tärisee päihdesyistä.
Mistä sinä tiedät mistä syystä se tärisee?
Aijaa? Sähän olet unelmavierustoveri, koska teet valmiiksi jotakin eli et kiinnitä erityistä huomiota viereen tulevaan väsyneeseen vierustoveriin ja kaiken lisäksi se on hiljaista tekemistä eli ei häiritse!