Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Välähdykset silmissä

Vierailija
05.10.2017 |

Kellään muulla ollu tällästä? Eli nyt kolmena päivänä kun oon pimeellä vieny koiraa lenkille niin oon nähny sellasen kirkkaan välähdyksen niinku joku kirkas pallo tai salama. Eka luulin et kuvittelen vaan, mut en sit kuvitellukkaa. Tänäänki pimeellä aina ku räpyttelin niin sellanen niinku salama ois välähtäny. Ja se tuli kerran ihan päivälläki. NYt mietin että onkohan se on joku verkkokalvon irtauma vai mikä. pitäiakö mun mennä lääkäriin ja jos niin ihan terveyskeskukseen vai johonki yksityiselle esim silmäaseman silmälääkärille. Mulla on maanantaina aika lääkärille muusta syystä niin kannattaiskohan odottaa siihen asti.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niskalihakset jumissa?

Vierailija
2/23 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä jumissa. Ja unohdin sanoa että lauantaina silmiä rupes sillee kirveleen ja tuntuvat myös kuivilta. Yhtenä aamuna heräsin niin toista silmää kirveli aika paljon. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli, ennen kuin tiesin sairastavani kilprauhasen vajaatoimintaa. Sitten tuli mustat pisteet, jotka eivät lähteneet. Silmänesteet kuulemma valuivat.

Migreeni voi olla myös kivuton. Ja hartiat jumissa.

Vierailija
4/23 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MS-tauti?

Vierailija
5/23 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jatkuu niin lääkäriin. Perusvälähdyksiä voi tulla kelle vaan, niitä hopeisia hetkellisiä. Mut jatkuvat näköhäiriöt voi olla vaikka MS tautia, tai aivokasvain kuten lapsellani :(

Vierailija
6/23 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeesti silmälääkäriin!

Vierailija
7/23 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jatkuvasti tuollaisia CFS/ME:n takia. Mutta se lienee aika kaukaa haettua jos sinulla ei ole muita oireita. Kannattaa mennä lääkäriin jos ei mene ohi itsestään.

Vierailija
8/23 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jatkuvasti tuollaisia CFS/ME:n takia. Mutta se lienee aika kaukaa haettua jos sinulla ei ole muita oireita. Kannattaa mennä lääkäriin jos ei mene ohi itsestään.

Eli onko sulla painetta päässä? Mistä johtuu? Painaako näköhermoon joku? Lapsellani kasvain painaa näköhermoon niin näkee koko ajan välähdyksiä.

Vierailija
9/23 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että voit odottaa maanantaihin. Tuskin aikaa saisit muutenkaan nopeemmin noilla oireilla.

Vierailija
10/23 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on välähdelly jo 11 vuotta. Enemmän oikeassa silmässä.

Kaksi kertaa olen käynyt tämän 11 vuoden aikana erittäin pätevillä silmälääkäreillä ja tutkittu hyvin. Ei mitään löytyny.

Vierailija
11/23 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kertaa olen käynyt tämän 11 vuoden aikana erittäin pätevillä silmälääkäreillä ja tutkittu hyvin. Ei mitään löytyny.

Mun lapsella myös erikoistutkimuksissakin silmät loistavassa kunnossa. Vain MRIllä löysivät kasvaimen. Onneksi hyvänlaatuinen joten sen kanssa elellään vaan. Mut parempi ettei kaikkea tiedä niin en suosittele tutkimuksia jos oireen kanssa voi elää. Kasvain painaa näköhermoa, siitä syntyy välähdykset.

Vierailija
12/23 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nää alapeukuttelut? Näköoireiden syys voi lasiaisen irtauma, ms, kasvain (ei tarkoita todellakaan syöpää tai mitään pahaa automaattisesti). Miksi ihmeessä alapeukutetaan? Toiset kertol kokemuksistaan. Vai onko alapeukku tyyliin "voi harmi, kurja juttu"

Vierailija
13/23 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli onko sulla painetta päässä? Mistä johtuu? Painaako näköhermoon joku? Lapsellani kasvain painaa näköhermoon niin näkee koko ajan välähdyksiä.

Johtuu huonosta verenkierrosta aivoissa käsittääkseni. Näköhäiriöt ovat tyypillinen CFS-oire.

Vierailija
14/23 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsella myös erikoistutkimuksissakin silmät loistavassa kunnossa. Vain MRIllä löysivät kasvaimen. Onneksi hyvänlaatuinen joten sen kanssa elellään vaan. Mut parempi ettei kaikkea tiedä niin en suosittele tutkimuksia jos oireen kanssa voi elää. Kasvain painaa näköhermoa, siitä syntyy välähdykset.

Näitä välähdyksiä tulee harvakseltaan. Joskus monen kuukauden tauko. Sitten taas viikottain. Sitten taas puoli vuotta poissa. Aina sama kohta oikeassa silmässä.

Vierailija
15/23 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä nää alapeukuttelut? Näköoireiden syys voi lasiaisen irtauma, ms, kasvain (ei tarkoita todellakaan syöpää tai mitään pahaa automaattisesti). Miksi ihmeessä alapeukutetaan? Toiset kertol kokemuksistaan. Vai onko alapeukku tyyliin "voi harmi, kurja juttu"

Alapeukut voivat olla "älä pelottele"

Vierailija
16/23 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lasiaisen irtauma aiheutti kovaa salamointia silmissä. Sitä kesti lähes vuoden. Se on siis ihan vaaraton juttu.

Vierailija
17/23 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu huonosta verenkierrosta aivoissa käsittääkseni. Näköhäiriöt ovat tyypillinen CFS-oire.

Tiedätkö mikä verenkierron estää? Pemkään kuommakseni että lapseni kasvain suurenee koska yläpuolella verisuoni ja jos kasvaa millinkin niin veri ei pääse liikkumaan ja ymmärtääkseni seurauksena cfs. Mitä sille tehdään sinulla? Voiko sen kanssa elää?

Vierailija
18/23 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli lasiaisen irtauma ja löysin diagnoosin googlaamalla oireet. Oma lääkäri passitti päivystyksenä yo-sairaalaan, mutta vaiva ei yleensä vaadi päivystyskäyntiä. Mitään hoitoa ei vaatinut ja vaiva hävisi ajan kanssa.

Lasiaisen irtauma tulee yleensä ikääntymisen myötä. Monella tutulla on ollut ja yhteinen tekijä on ollut stressi ja rehkiminen.

Joka tapauksessa pitää silmälääkärin tarkistaa ja varmistaa että saa oikean hoidon tarvittaessa.

Vierailija
19/23 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö mikä verenkierron estää? Pemkään kuommakseni että lapseni kasvain suurenee koska yläpuolella verisuoni ja jos kasvaa millinkin niin veri ei pääse liikkumaan ja ymmärtääkseni seurauksena cfs. Mitä sille tehdään sinulla? Voiko sen kanssa elää?

Pelkään kuollakseni...* liian paksut sormet näppäimistölle

Vierailija
20/23 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

CFS on krooninen väsymysoireyhtymä eli myalginen enkefalomyeliitti, eli ME. Se on kokonaisvaltainen neurologinen sairaus, joka alkaa yleensä infektion seurauksen, ei siis liity pelkästään silmiin tai näköhäiriöihin.  Sekoitat varmaan tämän johonkin toiseen sairauteen?