Käytätkö silmien rajaamiseen kynää vai eye lineriä? Kokeilin ekaa kertaa nestemäistä rajausta ja tuli kyllä tosi ruma.
Palaanko kynään vai jatkanko sitkeää harjoittelua?
Kommentit (7)
Olen käyttänyt jo vuodesta 99. Sillä saa tosi, tosi ohuet rajaukset. Eli en ole ollenkaan samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja. Kaikki on kiinni siitä, paljon pensseliä painaa. Kun ei paina, niin saa ohuet rajaukset. Rajaus kannattaa aloittaa keskeltä luomea, eli ei kannata edes yrittää tehdä sitä yhdellä vedolla.
Jos rajauksesta tulee ruma, niin laita päälle vaaleaa luomiväriä koko luomelle, myös rajauksen päälle, niin se tasoittaa rajauksen nätisti.
ensin siitä tulee tosiaan ihan hirveen näköstä mut sitten kun sen oppii nii hyvä on!!
Käytin erästä eyeliner merkkiä (joku piip -ultraliner) vuosia, ennen kuin tutustuin erillisen siveltimen kanssa toimimiseen. En koskaan oppinut tekemään eyelinerin kanssa yhtä siistiä kuin hyvällä siveltimellä ja kakulla. Tein aina yhdistelmän kynästä ja linerista saadakseni haluamani lopputuloksen.
Ja pysyvyys oli silloin ikuinen ongelma. Minulla ainakin Blascon luomiväristä tai cakesta tehty rajaus pysyy päässä kuin tatuointi kunnes sen itse poistan. Ei valu eikä murene.
Lisäksi mainostaisin, että kakku + sivellin -tekniikka antaa enemmän vapauksia: värejä voi valita vapaasti, esim vaalean ruskeaa luomiväriä voi käyttää samaan aikaan luomilla ja rajauksena, jos laittaa vettä aina sievästi siveltimellä toiselle puolelle kakkua.
Tulee hyvää jälkeä ja pysyy. Mulla oli kans ongelmana nestemäisen eyelinerin kanssa, että aina tahto käsi täristä ja tuli aaltoa ;)
mutta ei se minusta mikään aloittelijan juttu ole.
Rimmelin pensseli on napakka ja tekee hyvää jälkeä.
Kaikissa eyelinereissa on karmean huonot ja paksut pensselit.
Osta Joe Blascon värinappula (joko luomiväri tai ihan rajaukseen tarkoitettu väri) ja HYVÄ pensseli. Kostutat pensseliä ja maalaat rajauksen. Siivoat tarvittaessa topsylla.