Mikä väärin lausuttu sana ärsyttää sinua?
Kommentit (4878)
Siintä siittä viellä kaalta ja viintä
Mun yks naistuttu puhuu aina kuin on on tressiä (stressi). Voi että ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Siittä!
Oikea muoto on siitä.
Se siitä!
Siirtäminen on suvun lisäämisyritys.
Täytyy edelleen muistaa, että kuuluu murteeseen ja se ei tee ihmisestä huonompaa. Minä sanon näin: mää en tykkää siittä!
Moga ja magee ovat alkaneet ärsyttää.
Ja tällä palstalla ei näköjään tiedetä, että fiba on moka eli virhe! Ei siis viba, joka on fiilis, tunnelma.
Bruschetta lausutaan brusketta, ei brusetta. Jalapeno lausutaan jalapeno, ei jalopeno. Liverpool lausutaan levöpuul, ei liverpuul. Waiter lausutaan weitö, ei weiter. Chianti lausutaan kjanti, ei sianti. Lamborghini lausutaan lamborgini, ei lambortsini.
-Wrocław lausuttuna Vroklav.
-Synergia lausuttuna syn-energia.
Kaulin. Se sanotaan aina coolin
Mulkku, kun pitäis sanoo peenis.
Biltema on ruotsia, suomeksi autoteema. Se lausutaan bilteema.
Facebook lausutaan feisbuk, kirja lausutaan siis englanniksi buk, ruotsiksi buuk.
herranjumala - vai rouvanjumala (herralla ja rouvalla on eri jumalat), Bulgaaria (miksei Romaania, Saaksa, Ruootsi?), Porttukali
Vierailija kirjoitti:
Bruschetta lausutaan brusketta, ei brusetta. Jalapeno lausutaan jalapeno, ei jalopeno. Liverpool lausutaan levöpuul, ei liverpuul. Waiter lausutaan weitö, ei weiter. Chianti lausutaan kjanti, ei sianti. Lamborghini lausutaan lamborgini, ei lambortsini.
Liverpool lausutaan kylläkin "livuhpool". Näin sanoo Cambridge Dictionary.
Vierailija kirjoitti:
Jalapeno lausutaan jalapeno, ei jalopeno.
Jalapeno on jalapeño, ja se lausutaan halapenjo.
Suomalaisten jalopeeno esim. Subwayn tiskillä ei silti lakkaa naurattamasta, ei siinä.
Thaimaaseen vaikka se on thaimaahan
Vierailija kirjoitti:
Kun sanotaan kanttarelli:(
Oletteko muuten käyneet keräämässä kanttarelleja?
Kanttarelli on ihan oikea ääntämys. Kirjoitusasu sen sijaan on kantarelli.
No en ole kuullut näin äännettävän, mutta viime aikoina olen enenevissä määrin törmännyt oudosti väärin kirjoitettuihin sijamuotoihin. Esim. Kukka - > kukkan, runko - >runkon jne.
Siittäminen siis!
T. Kommentin kirjoittaja, jonka puhelimen automaatinen tekstinsyöttö ei osannut siittää :D