Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ajavat lähempänä ali- kuin ylinopeutta MUTTA HETI kiihdytyskaistan alkaessa kaasuttavat

Pamsi
04.10.2017 |

Hermo menee kun esim. 80 tiellä autoilijat ajavat kilometrejä MAX 80 km/h mutta kiihdytyskaistalla kiihdyttävät 120km/h. Nopeammat eivät pääse ohi vaan joutuvat taas sitten köröttelemään törpön takana kun pudottaa kiihdytyskaistan loputtua heti takaisin alinopeuteen. Mikset päästä nopeampia ohi? Miksi ajat edestakaisin ali- ja ylinopeutta???!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiihdytyskaista vai ohituskaista?

Vierailija
2/35 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiihdytyskaista vai ohituskaista?

Eiköhän ap ohituskaistaosuutta tarkoita.

Ja ihmettelyyn yhdyn minäkin. Silkkaa kiusantekoa tuo.

Siksi ohitankin muualla kuin noilla ohituskaistaosuuksilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pamsi kirjoitti:

Hermo menee kun esim. 80 tiellä autoilijat ajavat kilometrejä MAX 80 km/h mutta kiihdytyskaistalla kiihdyttävät 120km/h. Nopeammat eivät pääse ohi vaan joutuvat taas sitten köröttelemään törpön takana kun pudottaa kiihdytyskaistan loputtua heti takaisin alinopeuteen. Mikset päästä nopeampia ohi? Miksi ajat edestakaisin ali- ja ylinopeutta???!

Tämä niin totta. Viimeksi kun mies haki mulle uuden Volvon niin sanoin että tuo sellainen turbo malli. Nyt on D5 AWD!! Lähtee kuin hauki rannasta, eikä noi kiihdyttelijät haittaa. Ainoo miikka on, et se on niin iso. Parkkihallissa tuppaa osumaan aina ties minne, mut siellä niitä kolhuja aina tuleekin.

Vierailija
4/35 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään alinopeutta.

Vierailija
5/35 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon sellaisia henkisesti audisteja/bemaristeja, jotka jostain syystä joutuvat ajamaan liian pienitehoisella autolla. Tuo on se tulos. Pitää olla mul**u siellä, missä pystyy.

Vierailija
6/35 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajan 80 alueella 83 mittarin mukaan (todellinen nopeus tuolloin 79-80). Kun nopeusrajoitus nousee esim motarilla 120 kiltaan tunnissa, tottakai tykitän nopein kiihdytyksen ja jatkan 123 kilsaa tunnissa nopeudella. Ite henk kohtaisesti en ymmärrä niitä pösilöitä erityisesti kehillä, jotka ajaa reipasta ylinopeutta, mutta heti kameratolpan nähdessään jarruttelevat reippaasti alle nopeusrajoitusten. Opetelkaa ajamaan pöljät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/35 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään alinopeutta.

Et sitten paljoa autolla liiku...

Jos ajaa täysin turhaan alle rajoituksen jonoa keräten niin silloin todellakin ajaa alinopeutta.

Vierailija
8/35 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä ylinopeutta ajajia. Ei ne nopeusrajoitukset turhaan tuolla ole. Jotain rajaa siihen kaasujalkaa. Jos ajat tunnin verran 90 mittarissa ja ystäväsi 80 mittarissa, ehdit mennä käytännössä sen 10 kilsaa pidemmälle, kuin hitaampi kaverisi. Tämä tarkoittaa, että 90 kilometrin matkaan säälittävää rajoitusten mukaista nopeutta ajava ystäväsi saapuu paikalle tasan 7,5 minuuttia sinun jälkeesi. Ilmeisesti tuo 7,5 minuuttinen oli sinulle kuitenkin niin tärkeä, että päätit ajella ylinopeutta vaarantaen samalla muut tietä käyttävät (kyllä, pelkästään lukiolaistenkin oppimaa Newtonin toista lakia käyttämällä voisit laskea paljonko lisää (tuho)voimaa se yksi 10 kilsaa tuntinopeudessa tuo törmäyksen sattuessa...).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/35 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on sitä kun mulla menee ajotranssi päälle, niin vauhti hidastuu. Tällä lailla mennään monta kilometriä, kunnes tulee joku muutos joka herättää koomasta. Vaikka se ohitustie tai mikä vaan muutos. Sit herään että hitto mitä mä oikein köröttelen. Vaikka toisen auton valot peilissä voi havahduttaa ja perässä tulija tietysti luulee että hänen takiaan nodtan nopeuden normaaliin.

Vierailija
10/35 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alinopeutta ajavat ovat turvallisuusriski liikenteessä, kun muut joutuvat tekemään turhia ohituksia köröttelijän takia. Alinopeudesta pitäisi sakottaa samalla tavalla kuin ylinopeudestakin. Fiksuinta on sopeuttaa oma ajonopeus muuhun liikenteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/35 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pamsi kirjoitti:

Hermo menee kun esim. 80 tiellä autoilijat ajavat kilometrejä MAX 80 km/h mutta kiihdytyskaistalla kiihdyttävät 120km/h. Nopeammat eivät pääse ohi vaan joutuvat taas sitten köröttelemään törpön takana kun pudottaa kiihdytyskaistan loputtua heti takaisin alinopeuteen. Mikset päästä nopeampia ohi? Miksi ajat edestakaisin ali- ja ylinopeutta???!

Eihän ne ole nopeampia, jos eivät pääse ohi.

Vierailija
12/35 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alinopeutta ajavat ovat turvallisuusriski liikenteessä, kun muut joutuvat tekemään turhia ohituksia köröttelijän takia. Alinopeudesta pitäisi sakottaa samalla tavalla kuin ylinopeudestakin. Fiksuinta on sopeuttaa oma ajonopeus muuhun liikenteeseen.

En ole samaa mieltä ollenkaan. Suomesta pitäisi poistaa kaikki yli 80km/h nopeusrajoitukset ja ajettaisiin ainoastaan max. kahdeksaakymppiä.

Satasen ja sitä korkeammissa rajoituksissa ei ole mitään järkeä Suomessa, koska on paljon teitä joissa sitä ei kuitenkaan voi ajaa. Suomessa on paljon ajoneuvoja jotka ovat tukkeena koska niillä on 80 nopeusrajoitus aina. Nämä tientukkeet ainoastaan aiheuttavat suuria ohitusriskejä. Jos rajoitus olisi aina 80, ei olisi tarvetta ohittaa. Autokanta on myös vanhaa.

Muutamia poikkeuksia voitaisiin tehdä monikaistaisilla väylillä, pääkaupunkiseudulla ja esim. Turku-Helsinki välillä, jossa on järkevääkin ajaa kovempaa ja tientukoista ei ole haittaa.

Mutta pääosin toivoisin että kaikilla kaksikaistaisilla (yksi ajorata per suunta) olisi tuo max. 80 km/h. Ei tarvitsisi edes tehdä sitä kylttivaihtoa, säästöjäkin tulisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/35 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alinopeutta ajavat ovat turvallisuusriski liikenteessä, kun muut joutuvat tekemään turhia ohituksia köröttelijän takia. Alinopeudesta pitäisi sakottaa samalla tavalla kuin ylinopeudestakin. Fiksuinta on sopeuttaa oma ajonopeus muuhun liikenteeseen.

En ole samaa mieltä ollenkaan. Suomesta pitäisi poistaa kaikki yli 80km/h nopeusrajoitukset ja ajettaisiin ainoastaan max. kahdeksaakymppiä.

Satasen ja sitä korkeammissa rajoituksissa ei ole mitään järkeä Suomessa, koska on paljon teitä joissa sitä ei kuitenkaan voi ajaa. Suomessa on paljon ajoneuvoja jotka ovat tukkeena koska niillä on 80 nopeusrajoitus aina. Nämä tientukkeet ainoastaan aiheuttavat suuria ohitusriskejä. Jos rajoitus olisi aina 80, ei olisi tarvetta ohittaa. Autokanta on myös vanhaa.

Muutamia poikkeuksia voitaisiin tehdä monikaistaisilla väylillä, pääkaupunkiseudulla ja esim. Turku-Helsinki välillä, jossa on järkevääkin ajaa kovempaa ja tientukoista ei ole haittaa.

Mutta pääosin toivoisin että kaikilla kaksikaistaisilla (yksi ajorata per suunta) olisi tuo max. 80 km/h. Ei tarvitsisi edes tehdä sitä kylttivaihtoa, säästöjäkin tulisi.

Ihan vitun tyhmä kirjoitus.

Vierailija
14/35 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on todella ärsyttävää. Varsinkin kun sitä itse ajattelee, että no niin, nyt se pitää nopeutensa sitten myös kaistan jälkeen normaalina mutta kun kaista loppuu niin sitä on melkein perseessä kiinni. Ketäänhän ei ohi päästetä niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/35 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alinopeutta ajavat ovat turvallisuusriski liikenteessä, kun muut joutuvat tekemään turhia ohituksia köröttelijän takia. Alinopeudesta pitäisi sakottaa samalla tavalla kuin ylinopeudestakin. Fiksuinta on sopeuttaa oma ajonopeus muuhun liikenteeseen.

En ole samaa mieltä ollenkaan. Suomesta pitäisi poistaa kaikki yli 80km/h nopeusrajoitukset ja ajettaisiin ainoastaan max. kahdeksaakymppiä.

Satasen ja sitä korkeammissa rajoituksissa ei ole mitään järkeä Suomessa, koska on paljon teitä joissa sitä ei kuitenkaan voi ajaa. Suomessa on paljon ajoneuvoja jotka ovat tukkeena koska niillä on 80 nopeusrajoitus aina. Nämä tientukkeet ainoastaan aiheuttavat suuria ohitusriskejä. Jos rajoitus olisi aina 80, ei olisi tarvetta ohittaa. Autokanta on myös vanhaa.

Muutamia poikkeuksia voitaisiin tehdä monikaistaisilla väylillä, pääkaupunkiseudulla ja esim. Turku-Helsinki välillä, jossa on järkevääkin ajaa kovempaa ja tientukoista ei ole haittaa.

Mutta pääosin toivoisin että kaikilla kaksikaistaisilla (yksi ajorata per suunta) olisi tuo max. 80 km/h. Ei tarvitsisi edes tehdä sitä kylttivaihtoa, säästöjäkin tulisi.

Ihan vitun tyhmä kirjoitus.

No onneksi sinun kannanottosi oli niin rakentava ja hyödyllinen hyvin perusteltuine mielipiteineen. Eli sinun kielelläsi sanottuna: iha vitu hyvi sanottu, äijjä!!

Vierailija
16/35 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä ylinopeutta ajajia. Ei ne nopeusrajoitukset turhaan tuolla ole. Jotain rajaa siihen kaasujalkaa. Jos ajat tunnin verran 90 mittarissa ja ystäväsi 80 mittarissa, ehdit mennä käytännössä sen 10 kilsaa pidemmälle, kuin hitaampi kaverisi. Tämä tarkoittaa, että 90 kilometrin matkaan säälittävää rajoitusten mukaista nopeutta ajava ystäväsi saapuu paikalle tasan 7,5 minuuttia sinun jälkeesi. Ilmeisesti tuo 7,5 minuuttinen oli sinulle kuitenkin niin tärkeä, että päätit ajella ylinopeutta vaarantaen samalla muut tietä käyttävät (kyllä, pelkästään lukiolaistenkin oppimaa Newtonin toista lakia käyttämällä voisit laskea paljonko lisää (tuho)voimaa se yksi 10 kilsaa tuntinopeudessa tuo törmäyksen sattuessa...).

Mutta jos ajatkin pidempää matkaa, esim viisi tuntia, tuolla 10km/h ylinopeudella saavut perille melkein tunnin aikaisemmin

Vierailija
17/35 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin kortin aika vähän aikaa sitten ja joku vaistomainen juttu tuossa oli, opettaja joutui aluksi joka kerta huomauttamaan, että nopeuteni lähti nousemaan kun ohituskaista alkoi. Olisiko se se, että muuten mutkainen tie on suora ja näkyvyys hyvä?

Vierailija
18/35 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä ylinopeutta ajajia. Ei ne nopeusrajoitukset turhaan tuolla ole. Jotain rajaa siihen kaasujalkaa. Jos ajat tunnin verran 90 mittarissa ja ystäväsi 80 mittarissa, ehdit mennä käytännössä sen 10 kilsaa pidemmälle, kuin hitaampi kaverisi. Tämä tarkoittaa, että 90 kilometrin matkaan säälittävää rajoitusten mukaista nopeutta ajava ystäväsi saapuu paikalle tasan 7,5 minuuttia sinun jälkeesi. Ilmeisesti tuo 7,5 minuuttinen oli sinulle kuitenkin niin tärkeä, että päätit ajella ylinopeutta vaarantaen samalla muut tietä käyttävät (kyllä, pelkästään lukiolaistenkin oppimaa Newtonin toista lakia käyttämällä voisit laskea paljonko lisää (tuho)voimaa se yksi 10 kilsaa tuntinopeudessa tuo törmäyksen sattuessa...).

Mutta jos ajatkin pidempää matkaa, esim viisi tuntia, tuolla 10km/h ylinopeudella saavut perille melkein tunnin aikaisemmin

Tuossa tulee jo kusihätä, joten fiksua olisi säästää siinäkin ja pukea aikuisvaippa, jolloin kusitauoista saa jo sen lähes tunnin nopeamman matka-ajan. Ainiin, mutta haluat ennemmin vaarantaa toisten turvallisuuden kuin aiheuttaa itsellesi epämukavuutta?

Vierailija
19/35 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään alinopeutta.

Et sitten paljoa autolla liiku...

Jos ajaa täysin turhaan alle rajoituksen jonoa keräten niin silloin todellakin ajaa alinopeutta.

Mutta jos ajaa 80km/h alueella max 80km/h, kuten ap aloitusviestissään sanoi, se ei ole alinopeutta.

Vierailija
20/35 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei pääse 80km/h ajavan ohi? Pääsee kun painaa kaasua. Miksi ko. henkilön pitäisi ottaa riski ylinopeussakosta ap:n vuoksi, mutta ap:n ei pidä ottaa samaa riskiä ohitustilanteessa vaikka itse haluaa mennä ohi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi