Jos saisit valita heinäkuussa ihan minkä maan ja paikan tahansa, mikä se olisi?
Ja jos olet käynyt siellä, niin perustelut olisivat kiva. Täytän pyöreitä ja matkan saan itse valita. Kiitos!
Kommentit (26)
Itse lähtisin ja olen lähdössä kreikkaan ensi kesänä.
Vierailija kirjoitti:
Suomen Lapin kautta Norjaan Jäämeren rannalle.
Kiitän. Tarkennuksena vielä, että asun Lapissa joten ei pohjoismaat. Matkan kesto 2vkoa max.
Ap
Lähtisin kiertomatkalle Argentiinaan ja Chileen.
Suomi on paras, keski- ja etelä-Euroopassa liian kuuma.
Mikäli pakko poistua Suomesta, niin sitten joku pohjoismaista ja ehken esim. Irlanti.
Välimeren rannalla on viime kesinä ollut upeat säät eikä lentokaan kestä iäisyyksiä. Mallorca, Menorca, Espanja, Italia, Sisilia, Kreikka.
Australia. Siellä on silloin talvi ja hyvä aika tutustua maahan. Pidentäisin matkan kyllä vähintään kolmeen viikkoon.
Oma pyöreiden suunnitelma on New Yorkin kautta Kanadaan Prinssi Edwardin saarelle.
Kroatian tai Kreikan saaristoon purjehtimaan ja saarihyppelemään. Veneessä kippari joten ei tarvitse edes purjehtia jos ei huvita.
Tykkään yleensä kaukokohteista, mutta Eurooppa on kiva kesällä! Italia, Portugali tai Kreikka kuten jo ylhäällä sanottiin. Ja välttäisin niitä turistisaaria!
Etelä-Ranskassa oli mukavan lämmintä heinäkuussa. Kannattaa tarkistaa että hotellissa on ilmastointi jos sinne suuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse lähtisin ja olen lähdössä kreikkaan ensi kesänä.
Kreikka heinäkuussa on tuskaa, en suosittele!
Itse olen menossa joko Kroatiaan tai Montenegroon. En ole käynyt niissä ennen. Ap:lle suosittelisin heinäkuuksi Islantia mutta koska Pohjoismaat eivät käy, se ei sovi tähän. Kanada voisi olla rauhallinen ja kiinnostava paikka? En ole käynyt mutta luulisin, että ilmat ovat suotuisat heinäkuussa.
Ap juuri sanoi, että ei Pohjoismaat. Mikä ihmeen hinku joillakin tähän ketjuun vastanneilla on siis ehdottaa jotain Jäämeriä tms.? Ja voisi myös ihan maalaisjärjellä ajatella sitäkin, että kumpaankohan ihmiset mieluummin mielivät matkoillaan. Harmaan pilviseen koleuteen ja vesisateeseen vaiko aurinkoiselle ja lämpimälle seudulle? Siksikin ihmetyttää nämä Jäämeret yms. vastauksina.
Käymistäni paikoista kaukomaille menisin Rio de Janeiroon ja Euroopassa Ateenaan. Haaveissa on Tai Mahl Intiassa ja Budapest Euroopassa.
Minä menisin Irlantiin mökkilomalle, mutta se vaatii autonvuokrausta. Patikointiloma Kroatiassa?
Suomen Lapin kautta Norjaan Jäämeren rannalle.