Miksi hyväntuulisuus ärsyttää ihmisiä?
Oikein odotetaan että tulisi jotain pazkaa niskaan. Tiedän että niin käy ennenpitkään, pitäskö jo valmiiksi olla naama norsun veellä?
Kommentit (30)
Olen varmaan sitten ärsyttävä positiivinen ihminen, kun en syöpäsairaanakaan koskaan ole valittanut vaan päinvastoin tukenut muita. Ei ole tapana valittaa ja kerjätä huomiota, ja nykymaailmassa myötätuntoa tuntuu lähinnä saavan valituksen kautta. Mua ihmetyttää ihmiset, joita ärsyttää positiivisuus ja iloinen positiivinen asenne elämää kohtaan. Nuo ihmiset selvästi ovat jo osin katkeroituneita omaan elämäänsä ja luonteeltaan kyynisiä, jos toisten ilo tai positiivinen elämänasenne on muka aina tekopirteää. Elämä on lyhyt, joten suu norsunvitullako pitäisi olla viimeiset hetkensäkin, ettei vaan vahingossa kukaan ärsynny?
Vierailija kirjoitti:
Minua taas pistää vituttamaan jatkuva pakotettu negatiivisuus joka vitun asiaan. Mielestäni maailma olisi mukavampi paikka, jos porukka lähtökohtaisesti pyrkisi suhtautumaan asioihin edes teennäisen positiivisesti. Toki negatiivisista asioista saa olla surullinen, muttei se asioiden loputon voivottelu ja valittaminen loppupeleissä elämää paranna, toisin kuin niiden valoisten puolien huomaaminen.
Eritoten huumori on todella aliarvostettu juttu ja auttanut ainakin minua yli monista järkyttävistäkin pahoista asioista, kuten nyt vaikka abortti ja itsemurha-aikeet. En olisi jaksanut ilman omaa ja ystävien toisinaan aitoa, toisinaan teennäisen pakotettua positiivisuutta ja välistä aika mustaa ja sopimatontakin huumoria.
Miksi sinua muiden tunteet vituttaa? Ole positiivinen omassa elämässäsi. Ajattele positiivisesti omista elämänvaiheistasi. Et sinä vittuuntumalla ja pakottamalla saa muita kiitollisiksi ja positiivisiksi, ihminen voi vaikuttaa ainoastaan omaan mieleensä ja omiin tunteisiinsa. Joten keskity ainoastaan siihen.
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan sitten ärsyttävä positiivinen ihminen, kun en syöpäsairaanakaan koskaan ole valittanut vaan päinvastoin tukenut muita. Ei ole tapana valittaa ja kerjätä huomiota, ja nykymaailmassa myötätuntoa tuntuu lähinnä saavan valituksen kautta. Mua ihmetyttää ihmiset, joita ärsyttää positiivisuus ja iloinen positiivinen asenne elämää kohtaan. Nuo ihmiset selvästi ovat jo osin katkeroituneita omaan elämäänsä ja luonteeltaan kyynisiä, jos toisten ilo tai positiivinen elämänasenne on muka aina tekopirteää. Elämä on lyhyt, joten suu norsunvitullako pitäisi olla viimeiset hetkensäkin, ettei vaan vahingossa kukaan ärsynny?
Miksi minulle ei tästä kirjoituksesta tule mielikuvaa kovin positiivisesta ihmisestä? Vaan päin vastoin todella negatiivisesta?
No ajatellaan, että olen negatiivinen, jolla on masennus ja paha olla. Yritän sitä kertoa positiiviselle, joka kikattaa vieressä kuinka elämä on niin vaaleanpunaisen ihanaa kivuista huolimatta. PAINU V.....!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minulle ei tästä kirjoituksesta tule mielikuvaa kovin positiivisesta ihmisestä? Vaan päin vastoin todella negatiivisesta?
Olisiko siksi, ettet kestä toisenlaisia eteenpäin meneviä, jotka eivät anna sairauksien lannistaa.
Täällä kun ryvetään syvässä masennuksen suossa.
Vakava sairaus näyttää mistä ihminen ei tehty, ei sitä voiteta naama norsun vitulla.
Vierailija kirjoitti:
No ajatellaan, että olen negatiivinen, jolla on masennus ja paha olla. Yritän sitä kertoa positiiviselle, joka kikattaa vieressä kuinka elämä on niin vaaleanpunaisen ihanaa kivuista huolimatta. PAINU V.....!!!!
Niin, onhan se toisen onni sinulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko siksi, ettet kestä toisenlaisia eteenpäin meneviä, jotka eivät anna sairauksien lannistaa.
Täällä kun ryvetään syvässä masennuksen suossa.
Vakava sairaus näyttää mistä ihminen ei tehty, ei sitä voiteta naama norsun vitulla.
Ei, kyllä se tulee siitä, että sinun "positiivisuutesi" näkyy muiden haukkumisena ja valittamisena. Eli ei positiivisuudesta tietoakaan. Kirjoituksesi huokuu kitkeryyttä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a.... mistähän tuota nyt lähtisi purkamaan.
1) valittaminen voi olla nautinto. Ja toisaalta, kun kerran ässähtää, olo helpottaa.
2) se ei todennäköisesti ole millään tasolla huomion kerjäämistä. Monihan - kuten sinä - suhtautuu valittamiseen kielteisesti, joten miten sillä nyt saisi huomiota, ainakaan mukavaa huomiota? Enemmänkin ilmapiiri tuppaa esimerkiksi työpaikoilla olemaan se, että huonoa tuulta ei uskalleta ilmaista mitenkään, ettei vaan saa "asennevammaisen" ja "muutosvastarintaisen "hankalan ihmisen" leimaa. Vaikka se paha tuuli olisi hyvinkin aiheellista!
3) jokaisella meistä on elämässä vastoinkäymisiä. Sinulla syöpä, minulla autistinen lapsi, syöpäsairas mies, masentunut teini, dementoitunut äiti, omat sydänvaivat ja veemäinen pomo. En minäkään noista siviilielämän hankaluuksista kenellekään valita, mutta jos suutun töissä toimimattomista koneista, tyhmistä päätöksistä, niin kyllä, SE kyllä saattaa hyvinkin hetkellisesti näkyä.
4) Ei minua - kuten jo ekalla sivulla sanoin - kiusaa positiivisuus. Se on vain mukavaa. Mutta jos se on teennäistä tai päälleliimattua ja yritys peittää ristiriitoja halvalla tavalla - SE ärsyttää. Hymynaamalla ei voi peittää vittuilua ja rankkaa alaisen työnteon raskauttamista.
5) Ei kenenkään tietysti pidä myöskään teeskennellä huonotuulisuutta. Teeskentelyähän tässä vastustettiin!
6) Hyvän- ja pahantuulisen ihmisen tärkeitä taitoja on sen huomioiminen, että omalla tunnetilalla ei pidä terrorisoida muita. Kenelläkään ei ole oikeutta käyttää valtaa oman tunnetilansa kautta.
Hyväntuulisen pitää antaa muiden olla pahalla tuulella, eikä nalkuttaa "mitä te murjotatte, olette niin muutosvastarintaisia ja ikäviä..." Huonotuulinen SAA olla huonolla tuulella, ei hänen tarvitse hymyillä vain, että hyväntuulisella olisi vielä kivempaa.
Samalla lailla huonotuulisen pitää antaa toisen sirkuttaa, jos toinen on hyvällä tuulella.
Kummankaan ei tarvitse teeskennellä muiden takia mitään, mitä ei ole.
Hyvät tavat tietysti on muistettava.
Jos itseä ärsyttää ihan hirveästi muut ihmiset, niin ei sellainen ihminen ole positiivinen ja hyväntuulinen. Voi esittää sellaista kyllä.
Siinä ei ole mitään rehellistä, että on positiivinen lyttäämällä muita. Negatiivinen positiivisuus (valitetaan hymy huulilla muiden valituksesta) on suoranaista itsepetosta. Aito positiivinen ihminen ei puutu muiden tunnetiloihin. Hänellä ei ole siihen tarvetta.