Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö ihmisillä enää ole kotona työpöytiä eikä -tuoleja eikä hurjimmilla edes ruokapöytiä?

Vierailija
04.10.2017 |

Ensitreffit alttarilla -sarjassa on kolme pariskuntaa, jotka teoriassa asuvat naisten pienissä yksiöissä.

Aliisan asunnossa ei ole sohvaa, työpöytää eikä ruokapöytää. Kun Esa tuli hänen luokseen, mies sai istua seinän viereen asetellulla pinnatuolilla tai vastaavalla. Aliisa kökötti muistaakseni keittiöjakkaralla. Ruoat syötiin sylistä, kun ruokapöytää ei ole. Työpöytää ei ole, joten läppäriä tms. käytetään ilmeisesti vain sängyllä makoillen.

Johannan asunnossa on sohva ja ruokapöytä mutta ei työpöytää. Läppäriä käytetään sohvalla ja ruokapöydän ääressä se, mitä käytetään? Työtuolia ei ole.

Marin asunnossa on sohva ja nojatuoli. Ruoat syödään niillä istuen sylistä, sillä ruokapöytää ei ole. Työpöytääkään ei ole, vaikka Mari tekee töitä kotonakin. Silloin Mari asettaa läppärin keittiön ikkunan edessä olevalle kiinteälle tasolle ja istuu sen ääressä. Mitään toimistotuolin tyyppistä työtuoliakaan ei tietenkään ole. Välillä Mari käyttää läppäriä sohvalla.

Ei työpöytiä, ei työtuoleja, ei ruokapöytiä! Onko tällainen sisustustyyli nykyään yleinen?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään EA-osallistujista ei näytä olevan mitään soittimiakaan (piano, kitara tms.) tai muita harrastusvälineitä. Ovatkohan pianot nykyään muutenkin harvinaisempia kuin vaikka 80-luvulla?

Vierailija
22/26 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä jos tosiaan kokee että ne on turhia. Itse tykkään, vaikka tällainen yksin asuva sinkku olenkin, että on kohtuullisesti tilaa ympärillä ja eri toiminnoille tarpeelliset välineet, kuten syömiseen ruokapöytä ja vieraille pari ylimääräistä tuoliakin sen ympärillä. Tällä hetkellä minulla on 50 neliötä ja isompaankin kotiin voisin muuttaa jos edullinen sopiva sattuu kohdalle, vaikka monen mielestä minun kai pitäisi tyytyväisenä asustaa 20 neliön yksiössä minimalistina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär asuu yksiössä ja on kyllä ruokapöytä + neljä tuolia. Ruokapöydän ääressä tekee myös työt/läksyt ja läppäri nyt ei erikseen työpöytää tarvitse. Soffakin on ja kunnon iso sänky.

Vierailija
24/26 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten valitetaan niska-hartiakipuja ja päänsärkyjä ja ollaan sairaslomalla ja kuormitetaan terveydenhuoltoa, kun ei välitetä ergonomiasta eikä oikeista työskentelyasennoista, vaan kyhjötetään tuntikausia läppärin kanssa sohvilla ja niskat kyyryssä tuijotetaan pientä näyttöä.

Itse asiassa minä tein ennen töitä läppärillä sohvalla puolimakaavassa asennossa, koska se on ergonomisempaa, kuin väärän korkuisen pöydän ääressä. Istuminen tappaa. Eikä ollut, eikä ole, varaa sähköpöytään. Toinen vaihtoehto on jumppapallo, joka on tämänhetkiseen työpöytään nähden liian korkea. Nyt kun minulla on työpöytä, niin olkapää- hartia- ja niskakipuja on paljon useammin, kuin silloin, kun käytin läppäriä sohvalla.

Vierailija
25/26 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iso ruokapöytä, joka toimii myös työpöytänä. Työtuolejakaan ei ole, vaan näillä keittiön tuoleilla mennään. Lapsilla on kirjoituspöytänsä ja asiaan kuuluvat tuolit.

Sohvaa ei ole, kun on paksut matot ja istuintyynyjä lattialla. Yksi nojatuoli raheineen on vanhoja sukulaisia varten.

Vierailija
26/26 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on iso ruokapöytä, joka toimii myös työpöytänä. Työtuolejakaan ei ole, vaan näillä keittiön tuoleilla mennään. Lapsilla on kirjoituspöytänsä ja asiaan kuuluvat tuolit.

Sohvaa ei ole, kun on paksut matot ja istuintyynyjä lattialla. Yksi nojatuoli raheineen on vanhoja sukulaisia varten.

Millaisia istuintyynyjä? Kiinnostaa sohvan ja nojatuolin korvaajina.