Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko oliiviöljyn korvata rypsiöljyllä?

Vierailija
03.10.2017 |

Ainakin kaikki ne oliiviöljyt, mitä minä olen maistanut ovat aivan kamalan makuisia.
Nyt pitäisi tehdä omatekoista majoneesia. Sopiiko siihen rypsiöljy?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös majoneesi nimenomaan tehdä rypsiöljystä eikä mistään oliiviöljystä?

Vierailija
2/20 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Majoneesi tehdään rypsiöljystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Majoneesi kyllä alunperin tehdään oliiviöljystä. Majoneesi on satoja vuosia vanha keksintö ja ihmisravinnoksi kelpaavaa rypsiöljyä on ollut jostain 70-luvulta saakka. Kaupan majoneesit tehdään rypsiöljyyn vain koska se on halvempaa.

Jos ap ei ole löytänyt suunmukaista oliiviöljyä hän on kokeillut liian halpoja. Ne on yleensä kitkeriä. Oliiviöljyn täytyy myös olla tummassa lasipullossa tms. valoa läpäisemättömässä pakkauksessa tai se on pilalla ennen kuin edes avaat sen.

Vierailija
4/20 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä tehdä. Valmiissa majoneesissa on rypsiöljyä, mutta ei omatekoista sillä kannata pilata.

Vierailija
5/20 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kaikki ne oliiviöljyt, mitä minä olen maistanut ovat aivan kamalan makuisia.

Ei sovi rypsiöljy.

Vierailija
6/20 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös majoneesi nimenomaan tehdä rypsiöljystä eikä mistään oliiviöljystä?

Oliiviöljyä siihen tulee.

Vierailija
7/20 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen amerikkalaistyylisen majoneesin kirkastettuun (huoneenlämpöiseen) voihin. Mies ja poika tykkää!

Vierailija
8/20 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä mihin sen majoneesin aikoo käyttää. Itse käytän kaikissa välimerellisissä kokkailuissa oliiviöljyä ja vain sitä, mutta jos teen vaikka jotain venäläistä majoneesipitoista salaattia, niin teen majoneesin auringonkukkaöljystä. Siinä on mieto neutraali maku.

Vierailija
9/20 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasia ja itse en koskaan käytä missään oliiviöljyä ja teen paljon ruokaa

Vierailija
10/20 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Majoneesi on satoja vuosia vanha keksintö ja ihmisravinnoksi kelpaavaa rypsiöljyä on ollut jostain 70-luvulta saakka.

Rypsin sukuisten kasvien siemenistä on öljyä kyllä puristettu jo satoja vuosia, esim. naurisöljy tunnetaan jo keskiajalta, ja ihan elintarvikkeena. 

Vierailija
11/20 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä mihin sen majoneesin aikoo käyttää. Itse käytän kaikissa välimerellisissä kokkailuissa oliiviöljyä ja vain sitä, mutta jos teen vaikka jotain venäläistä majoneesipitoista salaattia, niin teen majoneesin auringonkukkaöljystä. Siinä on mieto neutraali maku.

Auringonkukkaöljy on yksi haitallisimmista öljyistä. Vaikka sitä venäjällä paljon käytetään.

Vierailija
12/20 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Majoneesi on satoja vuosia vanha keksintö ja ihmisravinnoksi kelpaavaa rypsiöljyä on ollut jostain 70-luvulta saakka.

Rypsin sukuisten kasvien siemenistä on öljyä kyllä puristettu jo satoja vuosia, esim. naurisöljy tunnetaan jo keskiajalta, ja ihan elintarvikkeena. 

Siemenöljyt ovatkin huonoja öljyjä.

Vierailija
13/20 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä tehdä. Valmiissa majoneesissa on rypsiöljyä, mutta ei omatekoista sillä kannata pilata.

Ennen rypsiöljyhypeä käytettiin mm. auringonkukkaöljyä. Rypsiä en keittiööni huoli.

Vierailija
14/20 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen rypsiöljyhypeä käytettiin mm. auringonkukkaöljyä. Rypsiä en keittiööni huoli.

En kyllä käyttäisi auringonkukkaöljyäkään.

Vierailija
15/20 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Majoneesi on satoja vuosia vanha keksintö

Mistä tuo tieto majoneesin iästä? Ethän sekoita aioliin?

Vierailija
16/20 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla tavalla, kun korvaisit sen polttoöljyllä. Rypsiöljy soveltuu poltettavaksi tai  vaikkapa moottorin voiteluun, mutta ruokatarvike se ei ole.

Vierailija
17/20 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rypsiöljy sopii majoneesiin oikein hyvin. Oliiviöljy maistuu läpi, joten jos ei sen mausta tykkää, niin miksi sitä pitäisi käyttää?

Vierailija
18/20 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

virgin oil pastoihin, salaatteihin jne

Vierailija
19/20 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliiviöljyä saa myös Extra mild esim. Borges extramild. Itse käytän sitä kun teen omaa levitettä voista.

Vierailija
20/20 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rypsiöljystä saa verisuonet tukkoon kuten muistakin siemenöljyistä. Kannattaa tehdä majoneesi sulatettuun voihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä