haluan olla huomenna pois töistä..tarvisten vain jonkun hyvän syyn.
eli tarvitsisin " sairauden" mutten keksi millään mitä se voisi olla :/
Kommentit (41)
Oksennustauti on hyvä päivän poissaoloon.
voi olla että hajoan sinne vastaanotolle, mitä taas en missään tapauksessa halua. pahinta olisi jos lääkäri ei ottaisi minua vakavasti ja lähtisin vastaanotolta ilman saikkua.
Voit hyvin sanoa että tänä iltana nousi kuume ja oksensit koko yön, eihän ne sitä pysty huomenna kiistämään - eikä kukaan sulta huomenna mittaa kuumettakaan että voit hyvin valittaa sitä lämpöä vielä huomennakin.
sano että hajoat sinne töihin jos et nyt saa vähän kauemmin levätä, ja kerrot parisuhdeongelmistasikin. Ei sairaslomaan aina tarvita fyysistä sairautta
oksennustauti on hyvä syy. Itse en tarvi päivän takia sairaslomalappua
pitääkö paikkaansa että uupumukseen saa sairaslomaa varmasti? en tiedä mitään nöyryyttävämpää kuin mennä lääkäriin ja tulla sieltä ulos itkuisena ja ilman sairaslomaa. siksi mieluimmin keksisin jonkun sairauden.
itsekin olen ollut pois töistä kun kotona oli asiat todella huonosti. kyllä lääkärin pitäisi pystyä osoittamaan empaattisuuttaan uupumisasioissa, ei kukaan turhaa mene sellaista valittamaan!!
Olin oikeasti ihan piipussa, niin totaalisen väsynyt että en olisi jaksanut.
Kerrot lääkärille, että olet niin väsynyt ja itkettää ja ahdistaa. Se ei edes ole mikään tekosyy vaan ihan oikea syy jäädä kotiin lepäämään.
heillä ei ollut aikaa tälle illalle, pitää mennä huomenna. apua! minun pitäisi mennä aamulla töihin. uskallanko vain ilmoittaa töihin etten tule vaikken ole vielä käynyt lääkärissäkään?!
Me oikeasti migreenistä kärsivät kun tunnemme sen nahoissamme kun saa saikkua miggiksen takia :-/
sit sanot lääkärille oikean syyn miksi tarvitset sairaslomaa.
ei tarvitse potea huona omaatuntoa valehtelemisesta.
menet aamulla lääkäriin, kerrot että tilanne on nyt sellainen, että et vain pysty mihinkään ja kerrot, että olet totaalisen uupunut, sinuna mainitsisin vielä parisuhdeongelmat. Jokainen normaali lääkäri antaa sairaslomaa, jos rehellisesti kerrot tilanteestasi. En ole ainakaan vielä koskaan kuullut, että vastaavassa tilanteessa lääkäri ei olisi antanut.
Sen sijaan yksi tuttuni oli vähän kuin sinä eli keksi tekosyitä saadakseen lomaa, hänelle sattui niin kokenut lääkäri, että rupesi kyselemään elämäntilanteesta ja jaksamisestta ja teki oikean diagnoosin eli uupuksen/masennuksen + kirjoitti kolmen viikon sairasloman. Mutta kyllä lääkärin kanssa kannattaa olla rehellinen.
olen oiekasti itsekin sitä mieltä ettei valehteleminen kanna kovinkaan pitkälle. rakastan työtäni mutta nyt on paukut lopussa, on ollut jo hyvän aikaa, enkä jaksa mitään ylimääräistä stressiä.
tämä miehen kanssa riitely tuli ihan salamana kirkaalta taivaalta ja nyt minua itkettää. en ole ennen ollut kotiasioiden takia pois töistä, mutta väsymyksen takia kylläkin. mitenköhän tarkkaan näitä väsymyspoissaoloja oikein seurataan? voiko lääkäri nähdä poissaolojeni syitä kauaksikin taaksepäin jos käyn aina samassa yhtiössä?
ja 34:ltä kysyisin että tuntuiko hyvältä?
ei tekaistuilla sairauksilla yritä lusmuilla.
Eli miten olisi totuus?