Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurin osa ihmisistä jotka eivät "tykkää kalasta" eivät koskaan ole saaneet tuoretta kalaa!

Vierailija
03.10.2017 |

Ja tuoreella kalalla tarkoitan muutama tunti kalastuksesta. Siinä ei maistu härkiys ollenkaan, ainoastaan mahtavan puhdas kalan lihan maku!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin totta.

Vierailija
2/14 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns huipputuore kala on jotain sellaista, mitä ei edes voi saada kaupasta. Jotkut ravintolat kai pystyy sellaista hankkimaan ja itse olen Italiassa saanut kalaa, joka oli niin tuoretta että se oli jotain taivaallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin mielelläni tuoretta kalaa, mutta kaupoissa myydään vain kalalta haisevia kaloja, jotka on kalastettu useampi päivä aiemmin. Syön niitäkin, mutta tuore - ja hajuton - kala olisi parempi ratkaisu.

Vierailija
4/14 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, lisäksi monessa pienituloisessa/vähemmän koulutetussa perheessä syödään aika vähän kalaa (siis jos perheessä ei ole kalastajia). Kunnon kala on kallista, ja monella kalakokemukset rajoittuukin (koulun) silakkapihveihin, seitiin, uuniloheen ja kalapuikkoihin. Jos lapsena saa vain jotain ylikypsää pakastemössöä, syntyy ennakkoluuloja kalaa kohtaan.

Vierailija
5/14 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Meillä on aina kalastettu ja syöty paljon kalaa, silti yksi tykkää kalasta ja toinen ei. Makunsa kullakin. Joidenkin on vain mahdotonta käsittää, että joku toinen inhoaa heidän herkkuna pitämäänsä ruoka-ainetta.

Vierailija
6/14 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvissyöjä. En todellakaan halua syödä kuollutta eläintä, joka on päätynyt raadoksi lautaselle.

Vierailija
7/14 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena en tykännyt kalasta, koska olin syönyt vain mudan (vai muran?) makuista pohjaveden kalaa. Kerran jollakin kesäleirillä ei ollut lounaalla tarjolla muuta kun paistettua lohta ja muusia, joten pakkohan sitä oli maistaa. Se olikin todella hyvää, ja sen jälkeen aloin taas tykkäämään kalasta.

Vierailija
8/14 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kasvissyöjä. En todellakaan halua syödä kuollutta eläintä, joka on päätynyt raadoksi lautaselle.

Syö elävänä.

Vierailija
9/14 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore ja ruodottamaksi perattu kala on harvinaista. Sellaisesta ovat tykänneet lasten kavereistakin ne, jotka eivät vanhempiensa mukaan tykkää kalasta.

Vierailija
10/14 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä paistettu tai savustetu kala on aina hyvää. Raaka kala on oksettavaa sen koostumuksen takia. Makukin mitäänsanomaton.

Vierailija
11/14 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli köyhä koti, mutta onneksi asuimme hyvien kalavesien äärellä ja isä kalasti ruokaa meille.

Parasta herkkua oli vastapyydetty hauki voissa paistettuna. Osasin jo pikkutyttönä perata kalat ja osaan edelleen.

Missään ravintolassa ei saa niin hyvää kalaa, kuin se pari tuntia sitten itse nostettu järvestä.

Vierailija
12/14 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä olikin puhe kalasta eikä lihasta ylipäätään. Kasvissyöjät ovat asia erikseen.

Vierailija
13/14 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka syö tuoretta kalaa? Eihän se maistu millekään. Kala kannattaa toki ostaa tuoreena eli hajuttomana, mutta esim lohi ei maistu tuoreeltaan yhtään miltään. 2-3 päivää kun antaa sen "mädäntyä" jääkaapissa ja sitten grilla, niin aah mitkä makuaromit.

Vierailija
14/14 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt kalaa mikä on itse pyydetty ja heti perattu ja siitä tehty ruokaa. En tykännyt. Ihan sama miten tuoretta se on, ei se maku sen paremmaksi muutu.