Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkärillä käyminen on nöyryyttävää ja masentavaa

Vierailija
03.10.2017 |

Jatkuvaa kipua on niin kovin vaikea selittää ulkopuoliselle. Varsinkaan, jos kyseistä ulkopuolista ei kiinnosta kuunnella. Monta kuukautta on jatkunut, ja mietin välillä itsekin, että olenko jotenkin pimahtanut päästäni muutama kuukausi sitten ja kuvittelenko kaikki nämä oireeni? Olenko kyvytön avaamaan säilyketölkkejä jostain omituisesta psykologisesta syystä? Tulenko kipeäksi lattioiden pyyhkimisestä vain koska en halua pyyhkiä lattioita, tai jotain? Kuitenkin lääkärin mielestä m.m. kuumeilukin on ihan normaalia. Minusta se ei ole. Olenko noin väärässä kaikesta?

Kysyi vielä, että mitä sinä sitten ajattelet itselläsi olevan? No en minä tiedä! Jos olisin lääkäri, en minä muualla kävisi kyselemässä.

Mutta jos kerran ongelmani eivät ole oikeita, minun on kai pakko etsiä apua jostain huuhaasta. Ehkä kuviteltuihin kipuihin auttaa sitten kuvitelmahoidot?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva kuumeilu ja uupumus EI ole normaalia! On monia sairauksia, joista voi olla kyse, ja valitettavasti lääkärit eivät käy niitä läpi. Suosittelen itse tutkimaan eri mahdollisuuksia oireidesi mukaan, mistä voisi olla kyse, JA vaihtamaan lääkäriä! Onko kilpirauhasarvot tutkittu? Niistä on hyvä aloittaa.

Olen pahoillani tästä tilanteesta. :( Valitettavasti uupumusta ja kuumetta jostain syystä on taipumus pitää lääkärissä "ei-vakavana", mikä on äärimmäisen outoa, koska ne kuitenkin voivat romahduttaa elämän kokonaan. Monet lääkärit näyttävät haluavan ajatella, että asioita joista he eivät tiedä, ei ole olemassa, vaikka eihän se kerta kaikkiaan pidä paikkaansa. Edes lääketiede ei tiedä monia asioita ihmiskehoista, saati sitten yksittäiset lääkärit... No, onneksi parempiakin lääkäreitä on olemassa.

Jos mitään muuta ei kerta kaikkiaan löydy, kyseessä voi olla CFS tai fibromyalgia. Niihinkin voi löytää apua ja lievitystä, vaikka parantavaa hoitoa ei vielä olekaan.

Vierailija
2/2 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni erotusdiagnostiikka pitäisi olla suoraan netissä. Mikään ei estäisi napsimasta ihmisten epikriiseistä oireita ja korreloida niitä toimiviin hoitoprosesseihin. Niistä saataisiin hyvin helposti nettiin keinoälyllä toimiva virtuaalilääkäri, joka todennäköisesti osuisi oikeaan pelkkien oirekuvien perusteella. Varmistus tietysti sitten laborjen sun muiden kautta.

Mikäli hoito ei täytä mielestäsi laatuvaatimuksia tai lakeja, niin silloin pyydä ylilääkärin vastinetta ja vie asia Aluehallintovirastoon valituksena. Prosessit eivät parane ilman valituksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla