Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka noita sirkusten ym. mainosplakaateja käy kiinnittelemässä?

Vierailija
03.10.2017 |

Sirkus taas tulossa kylille ja tämä asia vaivaa jostain syystä joka kerta päätäni. Kauhea määrä mainosläpykkeitä ilmestyy sinne tänne. Kuka ne käy laittamassa? Kuuluuko sirkukseen joku "edeskäypä", joka kiertää reitin pari viikkoa ennen, vai ripustetaanko ne esim. kunnan toimesta?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa on kohta jo klassikon ainekset kasassa. Kuka olisi voinut uskoa, että Suomessa on ihmisiä, joille liikeyrityksen mainosten kiinnittäminen ja poistaminen ovat tällainen mysteeri? Vain täällä voidaan saada "keskustelu" aikaan näin arkipäiväisestä ja itsestään selvästä asiasta, jossa ei pitäisi olla mitään ihmeellistä.

Niin, ennen esityksiä yritys toimittaa mainokset paikalleen ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että jos sitä ei tehdä, ei kukaan saavu näytökseen. Näytöksen jälkeen ne kerätään pois ja siirretään seuraavaan paikkaan. Vaikka sirkus olisi kuinka pikkiriikkinen, tämä työ on tehtävä. Muuten on konkurssi edessä.

Ja ei, yhteiskunnalla ei ole tahoa, joka mainostaa yrityksen puolesta, vaikka olisihan se varmaan kiva yrittäjän kannalta. Mainoskulut nyt ovat osa yrittämisen arkea ja jokainen yrittäjä vastaa siitä ihan itse. Ei se ilmoitus sirkuksen saapumisesta lehteenkään ilmaannu itsestään vaan yrittäjän on maksettava siitä. Ja yritys varaa kunnalta paikan, jonne leiriytyy, ja maksaa vielä siitäkin. Ei kunta siinäkään mitään hyväntekeväisyyttä harjoita. 

Minulle tämä asia on mysteeri siinä mielessä, että tarvitaanko noihin mainoksiin lupia ja onko niissä esim sääntöjä, mihin niitä voi/ kannattaa laittaa. Onko ne paikat tarkasti etukäteen suunniteltu, vai läiskitäänkö ne vain sopiviin kohtiin. Olen joskus miettinyt myös niitä hääpaikkaopasteita, että voiko niitä läiskiä kuka tahansa minne tahansa vai onko niissä olemassa jotain sääntöjä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän