Terveystalon chat-lääkäri?
Oletteko käyttäneet? Itse olen kerran, jo aiemmin määrätyn lääkkeen uusintaan, toimi loistavasti. Nyt mietin, että onnistuisikohan tuota kautta saada Propral-lääkettä (esiintymisjännitykseen)? Mulla on yksityisen kautta sitä määrätty vuosia sitten. Olen tarvinut vain silloin tällöin, ja nyt on päiväykset reippaasti vanhat vaikka tabletteja vielä onkin. Nyt koen taas tarvitsevani. Chat-ohjeessa sanotaan, että sitä kautta ei määrätä psyykenlääkkeitä, keskyshermostoon vaikuttavia lääkkeitä tai vahvoja särkylääkkeitä. Propralhan ei ole psyykenlääke vaan kai niinkun sydän-/verenpaine-tms. lääke. Ei siis mikään rauhottava, vaikka toimiikin rauhoittavasti (sykkeeseen). Saisikohan tuollaisen lääkereseptin chatissa? Vai täytyykö mennä paikan päälle?
Kommentit (18)
Joo, pääsee! Terveystalossa, ainakin työterveysasiakkaat. Oon tosiaan kerran käyttänyt ja hämmästyin että tosiaan joku random-lääkäri vastasi, ja määräsi mulle lääkkeet, joita mulle on ennenkin määrätty sieltä (mut toisen lääkärin toimesta). Näki tietysti tiedoistani, mitä on tutkittu ja määrätty, mutta silti ihmettelin, kun kyseessä ei ollu pelkkä reseptin uusiminen. Mut nyt siis "haluaisin" lääkettä, jota ei Terveystalosta ole määrätty, eli ei näy tiedoissani. Mutta toisaalta vaan noi psyyken- ym. lääkkeet rajattu ohjeessa pois...
-ap-
Kysy lekurilta, jos et saa, niin mene sitten käymään. Sanot suoraan mihin on määrätty ja mistä aiemmin ja vielä kuka, jos on tiedossa. Jäähän tosta chat asioinnista joka tapauksessa tiedot sinne työterveyteen sun tietoihin.
Minuakin kiinnostaa saako propralin reseptiä chatista?
Itse uusin Triptyl- reseptin ja virtsatietulehduksen estolääkkeen. Triptylistä ei nikotellut yhtään, mutta tenttasi pitkään ennen tuon antibiootin kirjoittamista,
Minun chattini lääkärin kanssa ei mennyt yhtä hyvin ja meni suunnilleen näin:
minä: Hei, haluaisin keskustella reseptiini liittyvästä asiasta?
lääkäri: asl?
minä: Niin, haluaisin uusia reseptini?
lääkäri: send nudes pls
Tuossa vaiheessa oli pakko lopettaa koko keskustelu!
Propral on betasalpaaja ei siis mikään psyykwlääke tai keskushermostoon vaikuttava.
Ihme mesta tuo Terveystalokin. Yksi naislääkäri oli rude ja ammattitaidoton ja nokkava. Lapsen asioista kyse. Takuulla en asioi enää tuolla.
Vierailija kirjoitti:
Onnistuuko ehkäisyn hankkiminen?
Kerron kokemukseni: asiointiin meni vain n. 10 min. Sain heti reseptin netin kautta ja asiointi maksoi vajaat 30€. Kuinka helppoa. Ehkäisy on nyt kunnossa
Täälläkin kiinnostaa Propral. Ei ole ennen ollut, mutta nyt koen pakottavaa tarvetta kun uusia tilanteita edessä. Osaako kukaan sanoa saako chatin kautta?
Kyllä uskon, että saa. On kuitenkin vaaraton lääke.
No herran tähden, pitää siinä ainakin verenpaine ja pulssi mitata. Mutta Terveystalossa ei ole varmaan niin tarkkaa, kunhan kassa kilisee.
Ihmiset hakee nykyään helpoiten saikkua chat-lääkäreiltä, kun ei paikallekaan tarvitse enää mennä.
Mitä ne mainostaa antibioottia kun ei voi niitä määrätä...ihan pas**a ja harhaanjohtava!!
Rahan kerjuuta!
Pitää lähteä lääkäriin oikealle.
Mehiläisellä on myös, ainakin meillä täällä torniossa, ja vielä ihan ilmaiseksi. Koskee vain Tornion, Keminmaan, Kemin ja Simon asukkaita. Muille normaalia maksullista. Aivan järjettömän hyvä palvelu, voit pistää kuvaa analysoitavaksi jne. Eivät yleensä määrää lääkkeitä ilman näkemistä, mutta lähetteet labraan saa, samoin ohjeita ja neuvon mennä käymään vastaanotolla.
Tervejärkinen potilas ja Mehiläisen lääkäri, ainakin meillä on vältytty "turhilta vastaanottokäynneiltä", lasten naarmut ja haavat, lääkäriltä tulee kuvan perusteella puhdistusohjeet ja lapsi ei tunnin päästä edes muista koko naarmua. Toisaalta ovat kyllä herkkiä käskemään vastaanotolle jos on turvotuksia, sydänjuttuja, pitkää yskää, ihon värimuutoksia jne. Eivät pelkän kuvan perusteella muuta kuin toteavat että tule käymään. Joskus ihan käsky tulla heti akuuttiin.
Harmi että täällä puretaan nyt tämä yksityisen ja kunnallisen terveydenhuollon liitto, käsittääkseni tämä on ollut taloudellisesti myös parempi ratkaisu kuin muualla. Toki nyt kun Kaikki heitetään Rovaniemelle, täällä homma sakkaa kovasti, meillä ainakin otetana hoitohommat nyt Ouluun suoraan.
Itellä oli Terveystalon chat joskus käytössä, mutta sanon suoraan että aika kallis lysti. Siellä kun maksat jokaisesta kontaktista omasta pussista, niin äkkiä kertyy hintaa. Nykyään on kuitenkin olemassa ihan ilmaisia vaihtoehtoja, esim. Dokport tai Medilux, missä koko käynti hoituu KELAn piikkiin. Ei siis tarvitse maksaa itse mitään, ja reseptit onnistuu samalla tavalla.
Viimeksi olin itse Mediluxin kautta etävastaanotolla, ja kokemus oli tosi hyvä. Käytin heidän lääkäri-chatia https://medilux.fi/laakari-chat/ ja sain täysin maksutta reseptin uusittua sekä vielä sairaslomatodistuksen samaan syssyyn.
Itse pääsin chattailemaan vain ajanvaraajan kanssa. Voiko tosiaan päästä chattailemaan lääkärinkin kanssa?