kannattaako puuttua, naapuri on työtön ja tekee autonkorjausbisnestä.
Kuulemma "rahaa tulee ovista ja ikkunoista niin ettei psklle taivu" ja pennulla viikkoraha satasen pintaan. Verottajaa varmaan kiinnostaisi, mutta eihän mulla todisteita ole siitä ettei korjaamohommat ole "hyväntekeväisyyttä"...
Kommentit (50)
Minä teen iltaisin ja viikonloppuisin kanssa autoremppaa töiden lisäksi,parhaimmillaan saan niistä yhtä paljon kuin vakitöistä,mulla on muutama kaveri ketkä harrastaa samaa ja jobbaa autoja.
Yksi kaveri ajaa polttoöljyllä autolla ja paikallisella autokorjaamolla myydään kaljaa mitä jobbarit tuo virosta.
Onhan näitä kaikenlaisia yrittäjiä.
En mä ole kateellinen. Ja jos olisi kivoja ihmisiä niin en puuttuisi. Mutta juuri äsken nuorempi lapsistani itki kun taas nämä varakkaat naapurit olivat pilkanneet vanhasta puhelimesta, ja kun ei ollut pyöräkään riittävän hieno. Jos ei nyt päivittäin, niin viikottain lapsemme saa kuulla olevansa köyhiä. Eli kasvattavat lapsistaan kusipäitä. Ja nauravat kun luuserinaapurit ajaa vanhalla toyotalla.
Peukutusten perusteella tää näyttää olevan ihan yleisesti hyväksyttyä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jonkun täytyy kyllä tehdä niitäkin hommia, joita ei enää voi viedä sellaiseen korjaamoon, jossa laskutetaan 70 euroa tunti.
Ja silti asiakkaita riittää molemmille ihan ilman kateuttakin. 70 euroa tunnilta pyytävä korjaamo ei saisi niitä hommia itselleen kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee ilmoitus jos haluat, tuskin todisteita tarvitsee. Eiköhän verovirasto itse tutki vinkin saatuaan.
Verovirasto ei ehdi tutkia isompiakaan huijauksia, niin miten sitten yksityisen ihmisen pimeitä töitä? Puhumattakaan, paljonko saa aiheettomia ilmiantoja, kun ihmiset riitelevät viranomaisten avulla.
No verovirasto nimen omaan tutkii näitä pienempiä huijauksia. Ei ne isompiin helposti käsiksi pääsekään.
Pienen ihmisen pimeä työnteko on sitå suurinta rikollisuutta tässä maassa. Siinä vaiheessa kun verottajalta pimitetään kerralla miljoonia ei muuta kun olla huolissaan "kansainvälisestä kilpailukyvystä"...
Lässyn lässyn, kivahan se olisi kaikkien saada palkka verottomana ja vielä erinäiset tuet päälle, mutta ei se vaan käy. Ja arvaa vaan kuka on maksumies silloinkin kun tuo ukko teloo vaikka kätensä pimeitä hommia ilman vakuutuksia tehdessään? Niinpä, ei se ukko etkä mitä ilmeisemmin sinäkään, vaan me veronmaksajat. Kaikkia tukia on leikattava reilusti tuollaisten tukiloisten, jotka eivät edes aidosti tukia tarvitse, takia. Me verokortilla työssäkäyvät olemme todella väsyneitä kustantamaan teidän loisimista.
Olen ihan yhtä paljon veronkiertoa vastaan kun sinäkin. Systeemi vaan pakottaa monet siihen (ks. esim. täältä ketjua siitä kuinka vaikea on tehdä keikkatöitä pimeänä tai mieti että edes vihreiden ministeri ei maksanut remonttiaan verokortilla koska palkan maksaminen on niin monimutkaista ja ylettömän kallista). Mutta tehoton systeemi pääsee kiinni vain niihin joiden veronkierto on kansantaloiden mittakaavassa merkityksetöntä, Esim. joku Google imee satoja miljoonia mainosrahaa veroapratiiseihin, rahaa joka aikaisemmin jäi kotimaahan ja josta maksettiin verot. Ketään ei kiinnosta koska naapuri korjaa autoja pimeästi.
Verottaja ei tee mitään ja tuskin tekee Kelakaan, jos et voi todistaa mitään.
Hirveästi menee hyvää ja pienellä korjauksella pitkäänkin vielä toimivaa tuotetta kaatopaikoille, kun työstä on tehty liian kallista.
Vierailija kirjoitti:
Mä käräyttäisin Kelalle tai verottajalle, kyllä niitä kiinnostaa tukien väärinkäyttäjät ja veronkiertäjät.
Naapuri ottaa hyvin todennäköisesti maksun käteisellä, joten aika vaikea todistaa että mitään pimeitä töitä on tehty.
Itse tein vuosia sitten pimeitä töitä noin vuoden verran. Oli sitten joku käräyttänyt verottajalle ja kelalle.
Palkka tuli käteisenä, joten ei ollut mitään todisteita näistä pimeistä töistä.
Olen yrittäjä, josta on tehty ainakin 3 kertaa verottajalle ilmoitus. Koska olen kotona, naapuri luulee, että olen työtön. No en ole!
Kato kun ihan vaan kaverin autoa kaljalava-palkalla ajankuluks rassaa.
Rupea sinäkin korjaamaan autoja, vaikka vapaa-ajallasi. Mikä estää? Rahaa tulee ovista ja ikkunoista, siis auton... paitsi jos on peukalo keskellä kämmentä eikä ole ostanut työkaluja ja koneita.
Minusta oman auton korjaamisestakin pitäisi verottaa, auton arvohan siinä nousee. Samoin jos maalaat talosi, sen arvo nousee tai haravoit pihan tai leikkaat pensasaidan, nehän työt voisi teettää jollain joka maksaa niistä veroja!
Oikeasti minua ei kiinnosta mitä naapurini tekee. Minulla on oma elämä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä hyvä tilaisuus saada ilmaiset autohuollot maksuna vaitiolostasi.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Ja ennenkuin joku kysyy miksen pidä huolta vain omista asioistani, ottaa pattiin kun naapurin kakarat pilkkaa meidän lapsia vanhanaikaisesta elektroniikasta ja peleistä. Itse tehdään töitä n. 2500 eur/brutto molemmat, ja työttömät leveilevät rahoillaan. Meidän hikisistä verorahoista maksetaan näille sankareille työttömyyskorvauksia.
Ap
Olisit kouluttautunut niin saisit kunnon liksaa. Tai korjaa autoja!
Vierailija kirjoitti:
Ei helev.... juuri tuollaiset kpäät on se syy mikä nostaa tämmöisen yli 30 pinnaa brutostaan veroja rehellisesti makselevan karvat pystyyn. Todennäköisesti sekin kpää nostaa jotain tukiaisia ja taas valittaa, kuinka tuet on niin pieniä... prkl
Mitä ihmeen "pinnoja" maksat bruttopalkastasi? En ole sellaisesta rahayksiköstä aiemmin kuullutkaan.
Saisiko saman suomeksi?
Montako tuntia tekee noita hommia päivässä? Siitä voi vähän päätellä, uiko rahassa oikeasti...
Tämän lajin kansalaistottelemattomuutta saisi olla enemmänkin. Mittakaava on oleellinen, toimeentulon hankkiminen itselle on ok mutta vaikkapa yrityksen kautta johdettu systemaattinen ja laaja toiminta on väärin. Saisit olla ylpeä naapurista, vaikka rahoilla leveileminen onkin typerää mutta lapsilta senkin vielä ymmärtää. Demariratkaisu on tietysti olla kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
En mä ole kateellinen. Ja jos olisi kivoja ihmisiä niin en puuttuisi. Mutta juuri äsken nuorempi lapsistani itki kun taas nämä varakkaat naapurit olivat pilkanneet vanhasta puhelimesta, ja kun ei ollut pyöräkään riittävän hieno. Jos ei nyt päivittäin, niin viikottain lapsemme saa kuulla olevansa köyhiä. Eli kasvattavat lapsistaan kusipäitä. Ja nauravat kun luuserinaapurit ajaa vanhalla toyotalla.
Peukutusten perusteella tää näyttää olevan ihan yleisesti hyväksyttyä.
Ap
Ihan normaalia, jos on oikeasti yrittäjä, eikä todellisuudessa mitään etuuksia saa, mutta haluaa provota. Vanhojen autojenkanssa ei kannata isontaa, koska kulut kasvaa liikaa. Jos on vanhaa massia puskuriksi, niin voi olla vapaata aikaa ja silti saa pienillä kuluilla pientä siivua.
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjä, josta on tehty ainakin 3 kertaa verottajalle ilmoitus. Koska olen kotona, naapuri luulee, että olen työtön. No en ole!
Minä pienyrittäjänä kerran lähdin tavallisena työntekijänä työhön, mutta työnantaja olikin kuspää joten jallitin ehdottamaan poislähtöä. Suostuin lopareihin sekunnissa, joten työnantaja hyökkäsi kertomaan kaikkea pahaa työttömyystoimistoon. Siinäpä näytti omat karvansa sinnekin.
Ap:n kannattaisi keskittyä vaan niihin lauseen aloittaviin isoihin kirjaimiin...
Voi olla myös tilaisuus saada kunnolla turpiinsa jos tuota menee naapurille ehdottelemaan.