Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelinlaskussa tuntematon veloitus/ huijaus

Annikkaa1988
02.10.2017 |

Onko kokemusta laskusta jossa itselle täysin tuntemattomia ja mahdoll. huijaustarkoituksessa tehtyjä laskutuksia?

Puhelinlaskussa on 4,99€ menossa johonkin outoon numeroon. Laskussa näkyy että olen muka laittanut viestin laskuttajalle mutta puhelimen viestitiedoissa ei näy mitään tekstiviestiä.

Selvitin asiaa ja numero vie aina Romaniaan asti. Teleoperaattorin mukaan asialle ei voi tehdä mitään. Nyt pelkääkin, että pamahtaako ensikuussa 49,99€ suuruinen lasku jostain valepalvelusta.

Ja tämä ulkomaan numero on vielä täysin erilainen kuin yksikään tutun numero, ettei kyse ole näppäilyvirheestä. En muutenkaan näppäile enään nykyään numeroita, kun ovat jo puhelinluettelossa puhelimessa valmiina. Lisäksi oudostuttaa se, ettei puhelimen viesteissä näy tätä mysteeri tekstiviestiä jonka muka olen lähettänyt.

Lisäksi en ole tilannut mitään, en osallistunut mihinkään jne..

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko vastannut johonkin +44 alkuiseen numeroon? Eli siis näihin ulkomailta tuleviin "puhelinmyyjien" soittoihin.

Vierailija
2/4 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan.

kuluttajaneuvonta@kkv.fi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran vastaava, ja operaattori (DNA) peru maksun, kun oli kuulemma muitakin ilmoituksia tullu samasta numerosta. Pari kertaa jouduin soittelemaan kyllä asiakaspalveluun

Vierailija
4/4 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noista tarvitse välittää. Voit viedä laskun poliisille, jos haluat. Jos et ole palvelunumeroon soittanut tai lähettänyt viestiä, niin sinun ei tarvitse välittää moisista "laskuista". Minulle tuli joskus suomalaisesta numerosta lasku. Ei kukaan voi keksiä, että hänen numeroonsa soittaminen maksaa niin-ja-niin-paljon. Legitiimit palvelunumerot ovat asia erikseen. Muutenhan kuka tahansa voisi lähettää jokaiselle hänen numeroonsa joskus soittaneelle laskun, jonka mukaan hänen numeroonsa soittamisesta veloitetaan jälkikäteen 100 euroa per alkava minuutti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi