Mitä ympärileikkaus maksaa?
HEI!
En tiedä onko tästä aiheesta ollut aikaisemmin juttua, mutta kysyn nyt silti.Mitä poikalapsen ympärileikkaaminen on maksanut?Asumme itse pääkaupunkiseudulla eikä meillä ole aavistustakaan mitä se maksaa.Kertokaa myös missä olette käyneet ja kuka sen on teille tehnyt?Minkälaisia kokemuksia?
tiedosta kiitollinen
Kommentit (18)
Niin minua kiinnostaisi että mistä paikkakunnan neuvolasta sait lähetteen siine sairaalaan ympärileikkaukseen ja miten?????koska mä en ole saanut noista uskonnollis-kulttuurisyistä kun olen niin pyytänyt....he sanoivat että vain terveydellisistä syistä tekevät ympärileikkauksia...olisi kiva tietää,koska me haluttais tehdä pojallemme ympärileikkaus,mutta se ei vaan ole onnistunut vieläkään..??Ja vielä tiedätkö pitääkö neuvoloiden laittaa se ympärileikkaus lähete sairaalaan uskonnollis-kulttuurisyistä jos vanhemmat niin pyytävät??? olisi kiva tietää koska minulle on sanottu ettei niitä kuulemma tehdä noista syistä...
Me asuttiin ennen pitäjänmäen (Helsingin) alueella ja siellä neuvolasta pyysin lähetettä uskonnollisista syistä ympärileikkaukseen, sanottiin et pitää yksityisiltä lääkäriasemilta kysyä et tekevätkö leikkauksia. Ei siis lähetettä irronnu. Nyt asutaan Espoossa ja oiskin kiva tietää, et onko tällä palstalla ketään joka on Espoon suunnalta saanut lähetettä uskonnollisiin syihin vedoten?
etta oletteko ikina ajatelleet lapsen oikeutta paattaa asiasta? Keniassa ymparileikataan vasta teinina ( noin 13-16v ) ja me olemme paattaneet etta odotamme sinne asti ja annamme sitten pojan itse tehda tietoisen paatoksen asiasta ( siis onhan poikamme suomalainen siina missa kenialainenkin ja siksi tama paatos, meilla siis ei ole uskonnollisia siteita taman asian kanssa ).
Eilen myos " eksyin" tallaiselle sivulle ja oli mielestani mielenkiintoista luettavaa vaikkakin on jokseenkin anti ymparileikkaus mutta siis ihan asiallisesti kirjoitettua juttua ja ehka antaa hiukan mietittavaa ja ymmarrysta koko asiasta.:) eli linkki http://www.norm-uk.org/
Ja viela toistettakoon etta tarkoitus ei ole kenenkaan mielta pahoittaa tai muutenkaan kyseenalaistaa/tuomita ihmisten paatoksia vaan ihan vaan mielenkiinnosta kyselen kun itselleni oli itsestaan selvaa etta lapsi paattaa kropastaan ( siis meilla ei ole myoskaan laitettu korviksia jne jne, sitten kun ovat tarpeeksi isoja saa tytto itse asiasta paattaa ).
Hyvaa Yota, Mama Njogu' lta
ja siitä on aina välillä ollut erilaisia ohjeistuksia eri paikoissa. Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Itse suosittelen leikkauttamaan pojan niin pienenä kuin mahdollista, ja se onnistuu täällä pk-seudullakin järkevään hintaan.
missä ominaisuudessa " suosittelet" leikkauttamaan pojan niin pienenä kuin mahdollista?
olen pahoillani että tulen tähän väliin kyselemään, eikä ole pakko vastata.
melko pieni kaupunki, joten en sitä paljasta. Mutta meille sanottiin ennen kuin olimme saaneet lähetettä sinne keskussairaalaan, että jos siellä ei leikata yllä mainituista syistä niin Oulun yliopistollisessa sairaalassa kuulemma leikataan. Ilmeisesti laittoivat meidän lähetteen alueemme omaan keskussairaalaan, koska Ouluun olisi ollut hiemoinen matka...
ihan äidin ominaisuudessa :)
Pienen vauvan leikkaaminen on huomattavasti yksinkertaisempaa (lue:helpompaa ja halvempaa) kuin isomman pojan. Moni sisko tälläkin palstalla voisi kertoa miten helposti se on sujunut kun on kyseessä pieni poikavauva. Pieni vauva ei juoksentele leikkimässä leikkauksen jälkeen ja äidin on huomattavasti helpompi huolehtia intiimihygieniasta. Siinä ihan muutama syy.
En näe myöskään mitään syytä viivyttää sitä.
meillä poika leikattiin 2 kuukautisena,ja olen tosi tyytyväinen että niin,kaikki meni tosi hyvin,ekana iltana oli kiukkunen,mutta muuten on parantunu todella hyvin.suosittelen kaikille jotka aikoo leikkauttaa niin tehkää ihmeessä vauvana,ei tuu helposti komplikaatioita ja paranee nopeesti.eikä varmasti jää traumojakaan.
meillä tehtiin kun poika 3 vk. Kirurgi kävi kotona tekemässä. Kirjalliset ja suulliset ohjeet. Matkakuluineen velotti 600 e sisältäen jälkitarkastuksen omassa työpisteessään. Mielummin teetän ihmisellä jolla paljon kokemusta. Kaikki meni loistavasti.
HEI!
Jos kävitte yksityisellä mitä maksoi ja korvaako Kela siitä mitään?Soitin yhdelle lääkärille, joka tekee näitä ympärileikkauksia ja sanoi myöskin hinnaksi 600 euroa sisältäen matkakulut ja kontrollikäynnin jälkeenpäin.
Ahava
Tietääkseni KELA ei korvaa mitään koska ei ole sairauden tai vamman hoitoon liittyvää. Ei itse edes yritetty siksi korvauksia hakea. Yksityisten hintahaitari on tietääkseni n. 600-1200e. Riippuu paljolti sisältääkö kevyen nukutuksen tms. Jotkut sanovat maksaneensa n. 200e, mutta ihmettelenpä sitä.........
kun elettiin vielä markka-aikaa maksoi 700 markkaa ja ympärileikkauksen teki juutalainen lääkäri Helsingissä. Mutta kaipa euro on tehnyt tehtävänsä ja nostanut hintoja myös tällä saralla.
Me maksettiin 180¿ reipas vuosi sitten... leikkaus tapahtui puudutuksessa, ei nukutuksessa ja hintaan sisältyi leikkaus ja tarkastuskäynnit..
Latifah ja Selidora ....voinko kysyä missä kävitte tai kuka lääkäri teki leikkauksen?Oliko lääkäri erikoistunut ympärileikkausten tekemiseen eli ei ollut mikään tavallinen lääkäri?Meille 600 euroa on todella iso raha eli jos löytäisin edullisemman, joka olisi vielä luotettava ja hyvä.
tiedosta kiitollinen Ahava
Lääkäri toimii Helsinkiläisessä yksityissairaalassa kirurgina. On ilmeisimminkin monta vuotta tehnyt myös ympärileikkauksia. Juutalainen muttei ns. uskossa. Ei se kuuluisin A.D. vaan nainen. Hänen luokseen on jopa hakeutunut muutama aikuinen suomalainen ympärileikkauttamaan itsensä ennen ns. extreme reppumatkailua. Halusin lääkärin johon luotan, koska jos jotain menee pieleen niin asia on AIVAN korvaamaton. Minulle kun ympärileikkauttaminen ei ollut edes itsestäänselvyys. Rajoituksena lasten kanssa on että piti silloin meidän 3 viikkoistakin hippusen yläikäisenä vauvana leikattavaksi. Johtunee juutalaisperinteestä leikata 3 vrk:n ikäisenä. Jostain syystä minulle oli myös positiivinen asia että lääkäri on itsekin äiti.
leikkauksen nimenomaan tämä D.A. ja hän sanoi leikkaavansa alle 3 kk ikäisiä nukuttamatta. Ja tehtiin klinikkaolosuhteissa.
Me käytiin siis nimenomaan D.A:n (Dan Apter) luona leikkaamassa.. Hän toimii Väestöliitossa ylilääkärinä, joten sieltä varmaan saat yhteystiedot..
mutta kirjoitan silti.
Meillä poika ympärileikattiin neuvolan lähetteellä keskussairaalassa (lasten osastolla). Lähetteeseen laitettiin syyksi uskonnollis-kulttuuriset syyt. Operaatio maksoi poliklinikkamaksun verran eli noin 22-26 e.