Tiesittekö työttömät että MOLliin tulee myyjien paikkoja keskimäärin viiden minuutin välein
Huomattavaan osaan ei vaadita koulutusta tai kokemusta. Silti niihin ei löydetä aina helposti tekijöitä. Mikä on sinun tekosyysi olla hakematta?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Huomattavaan osaan ei vaadita koulutusta tai kokemusta. Silti niihin ei löydetä aina helposti tekijöitä. Mikä on sinun tekosyysi olla hakematta?
Tiesitkö että ne kunnon työpaikat ovat ihan jossain muualla kuin Mollissa?
Suomessa on järkyttävä pysyvä työttömyys, jokaiseen työpaikkaan on keskimäärin 50-100 hakijaa. Jopa kaupankassoiksi. Suomi on muuttunut lopullisesti. Työttömyys on täysin kotikutoinen hallitusten (myös edellisten) aiheuttama ilmiö; ei olla haluttu vapauttaa ostovoimaa muiden Euroopan maiden tasolle, jolloin etenkin palvelualalle syntyisi 100 000-200 000 uutta työpaikkaa; tekemätöntä työtä on valtavasti. Sen sijaan ollaan tehty niin, että vienti on kaiken a ja o tämän ollessa suomalaisen talouspolitiikan mantra ja uskonkappale; noudatetaan entisaikojen täysin vanhanaikaista talouspolitiikkaa oivaltamatta, että maailma on muuttunut. Mennään siis näillä ehdoilla, joiden sisällä työttömyys on saatava vähenemään:
-kasvu on tultava nimenomaan viennistä. Aina kun on lama, Suomessa vaan odotellaan, milloin muualla alkaa kasvu. (Vai kuka ei ole kuulllut mediasta tätä puhetta lähes jatkuvasti?!) Ollaan kuin ajopuu joka on täysin muiden maiden armoilla; pärjäämme, mikäli muita kiinnostavat tuotteemme. Viimeksi Nokia pelasti 90-luvulla, nyt ei ole yhtä selkeää ja suurta yhtä pelastajaa. Ei ole myöskään mitään yhtä suurta ja merkittävää uutta innovaatiota, jonka kaikki haluavat.
-verotus kaikessa tapissa, jotta saadaan siirrettyä rahaa mm. yritystukiin, jopa hyvin pärjääville suuryrityksille vastoin jopa suurteollisuutta edustavan EK:n näkemystä
-pk-yritysten raportointivelvollisuus viranomaisille yms. byrokratia pidetään niin korkeana, että se haittaa näiden yritysten toimintaa huomattavissa määrin. (pienten yritysten runsas byrokratia hyödyttää suuria yrityksiä). Myös alv maksuvelvollisuuden alaraja yritystoiminnasta on Suomessa Euroopan alhaisimpia.
-noudatetaan yleissitovia työehtosopimuksia vastoin muuta maailmaa, ei väliä, onko yritys tappiollinen tai hyvin kannattava, kaikkien on silti maksettava sama palkka. Tappiollisen on tietenkin pidettävä työntekijämääränsä minimissä, työllisyysnäkökulmalla ei ole väliä. Itseisarvo on, että palkka on kaikille sama. Itseisarvo ei ole työllisyys.
26 olet oikeassa. Minimipalkkalakiakaan ei meillä ole sen vuoksi, että silloin ammattiliitot menettäisivät valtansa määritellä alan palkka. Aivan vanhentunut systeemi, josta hinnan maksavat köyhimmät.
Suomeen voisi kyllä määritellä erikseen minipalkan ja sen tulisi olla vähintään 15 euroa tunnilta.
Minä en osaa laskea. Minulla oli koulussa matematiikka mukautettu oppiaine. En osaa yksinkertaisiakaan laskutoimituksia joten en todellakaan sovellu kassatyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo työt eivät ole juuri koskaan täyspäiväisiä vaan sopivat opiskelijalle iltatyöksi.
Ne sopii myös työttömälle työkokemuksen kartuttamiseksi.
Kun on tehnyt jo 30 vuotta työtä ja joutuu työttömäksi, luulisi työkokemuksen jo riittävän.
Vierailija kirjoitti:
Suomeen voisi kyllä määritellä erikseen minipalkan ja sen tulisi olla vähintään 15 euroa tunnilta.
Voisin kyllä kannattaa minimipalkkaa, mutta tuo on turhan paljon. Tein joitakin vuosia sitten kokoaikatyötä, palkka 2200 euroa tunti, ja tulin ihan hyvin palkallani toimeen. Tuolla ehdottamallasi minimipalkalla olisin tienannut vielä enemmän.
Ehkä mieluummin satsaisin järjestelyihin, joilla osa-aikatyön tekeminen olisi kannattavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin kyllä kannattaa minimipalkkaa, mutta tuo on turhan paljon. Tein joitakin vuosia sitten kokoaikatyötä, palkka 2200 euroa tunti, ja tulin ihan hyvin palkallani toimeen. Tuolla ehdottamallasi minimipalkalla olisin tienannut vielä enemmän.
Ehkä mieluummin satsaisin järjestelyihin, joilla osa-aikatyön tekeminen olisi kannattavampaa.
No eikä ole liian paljon, pikemminkin tuokin on vielä liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kuka vaan tulisi hyvin toimeen 2200e tuntipalkalla ;)
Mitenköhän on, ottavatko ilomielin myös tällaisen maisterin töihin? Kun sekä hakija että rekrytoija tietävät, että tyyppi lähtee lätkimään heti kun tilaisuus ilmaantuu.
Olen seurannut erilaisia sivustoja parin vuoden ajan. Kaupan kassalle on haettu tänä aikana kaksi kertaa ja molemmat yli 100 km päässä. Mulla olis osaamista tohon, olen ollut kassalla 25 vuotta sitten kesätöissä ja olen tehnyt lapsen urheiluseuran talkoita liigassa pelaavan jääkiekkoseuran kioskikassalla ihan edellisellä kaudellakin. Luultavasti ansioksi laskettaisiin mun yli 20 vuoden kokemus vistintäpäällikön töistä, budjettivastuu sellaisesta puolesta milkusta ja myös tulosvastuu.
Kävin tällaisen yrityksen infossakin, joka alkoi sanoilla "meillä ei siis hengittämisestä makseta." Myyntituotteet olivat sukkia, alushousuja ja D.vitamiineja. Ostaisitko ap sinä näitä puhelinmyyjältä? Palkkaahan näistä ei siis saa, ellei joku osta jotain.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän on, ottavatko ilomielin myös tällaisen maisterin töihin? Kun sekä hakija että rekrytoija tietävät, että tyyppi lähtee lätkimään heti kun tilaisuus ilmaantuu.
Eivät ainakaan minua ottaneet... tuossa ihan lähellä olisi kätevästi ollut paikka auki, ajattelin että lisää sekin raha talouteeni olisi, no enpä sitten kelvannut. Tavallaan tietty ihan hyvä, jos paikka meni sellaiselle joka sitä pitempään on halukas tekemään.
Sama puhelinmyyjän paikka voi löytyä mollin sivuilta 20 eri nimikkeellä, asiakasneuvojasta sopimusneuvottelijaan tai markkinointipäällikköön.
Ei nappaa, paska palkka! Alle 10€ tunti niin en edes kotoa lähde.
Täälläpäin myyjän avoimet työpaikat ovat olleet provisiopalkattuja tai vain ja ainoastaan osa-aikaisia ja hyvin pienillä tuntimäärillä. Alkoon haetaan kausityöntekijöitä usein mutta koskaan työtuntimäärä ei ole ollut kuin 4h/vko. Jopa vaatekauppojen myymäläpäälikön toimet ovat kaikki osa-aikaisia. n 25h/vko työmäärällä tilipussi jää vaan kamalan pieneksi.
Jännä juttu, että en ole moneen viikkoon nähnyt yhtään myyjän paikkaa vapaana asuinkaupungissani. Luulisi, että tännekin joitain avautuisi, jos noin usein paikkoja tulee hakuun.
P.S. Puhelinmyyjän töitä en laske myyjän töiksi
En tiennyt. Ei ole minun työpaikkavahdissani näkynyt edes joka viides päivä. Olen toki rajannut kaikki provisiopalkatut työt hakuni ulkopuolelle. En sentään orjatöihin lähde vaikka työtön olenkin.
Ap! Sinulle ei makseta mollin sivujen tarkkailusta (ellet ole työtön), joten lopeta se heti ja mene tekemään oikeita töitäsi!
Haen näistä melkein kaikkia eli satoja hakemuksia lähettänyt. Pari kertaa päässyt haastatteluun asti. Koulutukselta olen yo-merkonomi ja olen ollut palkallisena ja palkattomassa harjoittelussa erilaisissa myyntitehtävissä yhteensä pari vuotta, lisäksi 6 vuotta toisella asiakaspalvelualalla. Ikää 32 vuotta eli liikaa mutta ei nyt vielä ihan ikäloppu kai? Korkealla taitaa olla kriteerit noissa kun en kelpaa
Haluan ruveta puhelinmyyjäksi. Ap, mikä on numerosi? Olet soittolistani vakkari, päivän ensimmäinen ja viimeinen jolle soitan. Ja ehkä vielä pari kolme rimpautusta siinä välissä. 😊