Aion lopettaa tapailun, tässä syy
Seitsemän kuukautta tapailua (käytännössä seurustelua) takana, ja nyt se saa luvan loppua. Olen havahtunut nyt siihen, miten kovasti ja salakavalasti tämä ihmissuhde murentaa itsetuntoani.
Ei tämä varmaan näin ylös kirjoitettuna kuulosta miltään, mutta tapailemani mies suhtautuu fyysisiin hellyydenosoituksiini kuin olisin joku spitaalinen. Kädestä pitäminenkin on niin tavattoman vastenmielistä. Jos saan tartuttua hänen käteensä vaikka kävelyllä, seuraa tuhahtelua ja kiusaantunutta liikehdintää. Ei malta odottaa että pääsisi irrottamaan. Ja jos jokin asia, vaikka halaus tai pusu, tapahtuu yllättäen niin sama reaktio. Olen "liian hyökkäävä", jos muiskautan pusun poskelle. Tarvitseeko kertoakaan, mikä on reaktio naisen tekemiin aloitteisiin makuuhuoneessa?
En ole kokenut tällaista koskaan ennen. Muuta vikaa miehessä ei ole, mutta tämä tietynlainen kylmyys ja kosketuksen ja hellyyden torjunta on minulle liikaa. Olen alkanut jo kauan sitten varoa spontaaneja reaktioitani, kuten halauksia työpäivän jälkeen kohdatessa. Ei tämä ole minua varten. Tuntuu pahalta.
Olen tavallaan tosi pettynyt että lupaava suhde kaatuu tällaiseen. Muuten niin hyvä mies, kiinnostava, älykäs ja kunnollinen. Hän pitää minusta, mutta jollain ihmeellisellä omalla tavallaan johon kuvailemani hellyydenosoitukset eivät kuulu. En voi elää niin.
Hirveä harmi :'(
Kommentit (35)
Onpa outo tilanne. Hänellä on varmaan ongelmia suhtautumisessaan myös itseensä, josta johtuu tämä käytös. Onko hän ihan suomalainen? Tietyissä kulttuureissa ei nimittäin osoiteta hellyttä kovin julkisesti, tai spontaanisti.
Mutta jos olet hänelle asiasta sanonut, eikä siihen ole tullut muutosta, niin parempi, että suhde loppuu nyt.
Antaitset sellaisen ihmisen, joka nauttii ja rakastaa läheisyyttäsi!
En minäkään kestäisi. Olette selvästi liian erilaisia toisillenne. Jätä tuo mies, et voisi koskaan olla oma spontaani itsesi hänen kanssaan.
Käytännössä seurustelua :DD Kai aikuinen ihminen tajuat, että te ette seurustele, vaan TAPAILETTE. Yksikään ihastunut ihminen ei vetkuttele SEURUSTELUN aloitusta melkein vuotta :D Siispä mies ei ole sinuun ihastunut, mutta olet ihan kivaa ajanvietettä.
Seurustelu ei ole mitään "teoriassa ja käytännössä" -bullshittiä, vaan yhteinen sopimus parisuhteesta. Tämä tapahtuu normaaleilla ihmisillä noin kuukauden tapailun jälkeen. Joskus kahden.
Vierailija kirjoitti:
pidättekö te sitten itse siitä, että teitä kosketaan varoittamatta ja yllättäen? Ette pelästy, ota sitä varoitussignaalina, hätähuutona tai uhkana?
Pidättekö siitä, että teidät pakotetaan pitkäksi aikaa yhteen ja samaan asentoon ottamalla kiinni, tulnkemalla kainaloon, jne?
Pidän. Pidän siitä, että tullaan halaamaan takaapäin, pidän yllätyspusuista, pidän siitä, että mies ottaa kädestä kiinni, pidän jopa rinnan hyväilystä ohimennen tai läpsäisystä pepulle. Ja sohvalla sylikkäin tai kainalossa makoilusta vasta pidänkin. Ja kuumasta seksistä sängyssä, suihkussa, ulkona, missä vain. Siinäkin mieheni saa välillä pitää tiukasti kiinni.
Ja koska mies ei ole sinuun ihastunut, ei kosketuksesi tunnu hyvältä vaan saa aikaan pakokauhun. Joten lopeta se lääppiminen, kehitä itsetunto ja hanki mies, joka oikeasti haluaa sinut. Kannattaa myös googlettaa mikroilmeet.
En olisi voinut olla tuollaisessa suhteessa viikkoakaan. En ole sellainen, joka koko ajan haluaa lääppimistä ja koskettelua, mutta haluan olla lähellä, tarvitsen lämmintä hymyä, syvää katsetta ja sitä, että tunnen olevani tärkeä. Jos mieheni vetäytyisi sängyssä vierestäni, niin se olisi siinä. Eilen viimeksi tein aloitteen ja mies oli valmis samantien ja hellyys jatkuu aamullakin vielä.
Ap:n paikalla siis eroaisin ja selittäisin syyn miehelle. Jos asiasta on kerran jo puhuttu selkeästi ja muutosta ei ole tullut, niin mielestäni suhteella ei ole minkäänlaista tulevaisuutta.
Etenkään silloin tilanne ei ole hyvä, jos sinä ajattelet, että seurustelette, ja mies ajattelee, että tapailette. Tämä nyt ei liity välttämättä teidän suhteeseenne, vaan ihan yleishuomio. Tunnen yhden tällaisen parin, mies ei vieläkään vuoden seurustelun jälkeen suostu antamaan suhteelle mitään statusta, ei viittaa nimellä naiseen, ja sanoo, ettei mitään ole "vahvistettu". Ihan kuin naista ei olisikaan. Tämä on ok, jos se on molemminpuolinen tahtotila. Muussa tapauksessa vain surullista, ja toivoisin, että tämä nainen löytäisi jonkun aikuisen ihmisen kumppanikseen.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä seurustelua :DD Kai aikuinen ihminen tajuat, että te ette seurustele, vaan TAPAILETTE. Yksikään ihastunut ihminen ei vetkuttele SEURUSTELUN aloitusta melkein vuotta :D Siispä mies ei ole sinuun ihastunut, mutta olet ihan kivaa ajanvietettä.
Seurustelu ei ole mitään "teoriassa ja käytännössä" -bullshittiä, vaan yhteinen sopimus parisuhteesta. Tämä tapahtuu normaaleilla ihmisillä noin kuukauden tapailun jälkeen. Joskus kahden.
Vierailija kirjoitti:
pidättekö te sitten itse siitä, että teitä kosketaan varoittamatta ja yllättäen? Ette pelästy, ota sitä varoitussignaalina, hätähuutona tai uhkana?
Pidättekö siitä, että teidät pakotetaan pitkäksi aikaa yhteen ja samaan asentoon ottamalla kiinni, tulnkemalla kainaloon, jne?
Yeh, pidän. En tosiaankaan pidä uhkana jos minua yhtäkkiä hakataan ja pussataan! Enempi pidän uhkana sitä, jos ei pussata eikä halata spontaanisti. Mutta en olekaan ikinä kokenut väkivaltaa, minua ei ole edes uhattu sillä - kuten ei toivottavasti suurinta osaa muistakaan. Olen tosi pahoillani niiden puolesta, joita on uhattu ja lyöty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yeh, pidän. En tosiaankaan pidä uhkana jos minua yhtäkkiä hakataan ja pussataan! Enempi pidän uhkana sitä, jos ei pussata eikä halata spontaanisti. Mutta en olekaan ikinä kokenut väkivaltaa, minua ei ole edes uhattu sillä - kuten ei toivottavasti suurinta osaa muistakaan. Olen tosi pahoillani niiden puolesta, joita on uhattu ja lyöty.
Olipa hirveä ennakoivan tekstinsyötön virhe. HaLataan, ei hakata...
Olen tuon miehen kaltainen, syvästi emotionaalinen, herkkä ja älykäs nainen. Välittämiseni on myös hyvin älyllistä, olen suojeleva ja kiinnyn erittäin syvästi. Olen valmis tekemään kaikkeni rakastamani ihmisen eteen. Ahdistun läheisyydestä, minut pitäisi kesyttää alusta asti ja edetä tosi pienin askelin. Suhteeni on aina kaatunut tuohon, kun minuuttikin toisen kainalossa on liikaa. Tunnen oloni kaikkein turvallisimmaksi, kun olen omassa erillisyydessäni. En pidä siitä, kun se rikotaan. Tai pitäisin, jos joku olisi valmis auttamaan minua siinä, painostamatta. Varmaan joku eläintenkesyttäjä osaisi sen, mikäli omaa lehmänhermot.
Vierailija kirjoitti:
Olen tuon miehen kaltainen, syvästi emotionaalinen, herkkä ja älykäs nainen. Välittämiseni on myös hyvin älyllistä, olen suojeleva ja kiinnyn erittäin syvästi. Olen valmis tekemään kaikkeni rakastamani ihmisen eteen. Ahdistun läheisyydestä, minut pitäisi kesyttää alusta asti ja edetä tosi pienin askelin. Suhteeni on aina kaatunut tuohon, kun minuuttikin toisen kainalossa on liikaa. Tunnen oloni kaikkein turvallisimmaksi, kun olen omassa erillisyydessäni. En pidä siitä, kun se rikotaan. Tai pitäisin, jos joku olisi valmis auttamaan minua siinä, painostamatta. Varmaan joku eläintenkesyttäjä osaisi sen, mikäli omaa lehmänhermot.
Sorry, mutta en jaksaisi tuollaista. Joko toinen tulee mukaan suhteeseen ja läheisyyteen ihan itse ja omasta halustaan tai sitten saa olla koko juttu. En jaksaisi olla aina itse aloitteellinen läheisyyteen. Minulle toillaiset välttelijät ovat kuin kivirekiä.
Koita parantua siitä spitaalista ensin.
Oon pahoillani ap sun puolesta. Ite oon samanlaisessa suhteessa tällä hetkellä. Mies tukahduttaa tunteitaan ja hellyyden osoittaminen on hänelle hyvin vaikeaa. Tiedän, että hänellä on tunteita mua kohtaan, koska silloin tällöin - vaikkakin harvakseltaan - havaitsen pientä tunneohivuotoa ja olenkin elänyt tässä suhteessa pitkälti niiden varassa. Kärsin tilanteesta suunnattomasti ja olen itkenyt asian takia monet itkut - yksinäni tietenkin. Elän muiden tunteista hyvin vahvasti. Aika näyttää näivettyykö suhde tuon tukahduttamisen takia.
Voi ap. Kyllä näyttää siltä että sun on erottava. Mieti sitä että monet valittavat kuinka suhteen alussa oli hellyyttä, seksiä ja romantiikkaa, jotka sitten suhteen edetessä hiipuvat... Sulla jo suhteenne ehkä ihanimmat ajat ovat tuollaista tunneköyhää menoa, mitä tulee olemaan tulevaisuus tuon miehen kanssa?
Ero nyt on varmaan fiksu teko.