Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hankin itse itselleni palkkatuetun työpaikan ja työkkäristä tuli kutsu työnhakukurssille

Vierailija
02.10.2017 |

Onko tuolla laitoksessa tosiaan noin fiksua porukkaa??
.
.
Mitäs jos en menekään kurssille - tuleeko karenssia vai työkkärin mammalle paha mieli..??

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat tietysti ilouutisen tuosta palkkatukipaikasta. Onko se ihan varmaa, työkkäri voi olla myöntämättä palkkatukea. Kehtaatkin saada tuollaisen ilman heidän tukeaan. Kerro, mitä sanoivat.

Vierailija
2/14 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos keskustelisit asiasta työkkärin kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

.

Mitäs jos en menekään kurssille - tuleeko karenssia vai työkkärin mammalle paha mieli..??

Kaverini oli saanut palkkatuetun työn ( 1v määräaikainen), joka olisi alkanut sanotaan vaikka 7.9. Palkka siinä olisi ollut sen tukitonnin kanssa 2500e. 

kaveri oli hakenut myös ihan "kunnon" työtä ilman palkkatukea, ja saikin sen, työ ( vakituinen) alkoi 21.9.  palkka oli 3300 e ja tosiaan ilman tukea.

Työkkäri pätkäisi kaverille karenssin tuoksi kahden viikon erotukseksi, koska kaveri ei ollut ottanut tätä palkkatuettua työtä vastaan. Ei auttanut, että kaverilla oli ihan oikea työ odottamassa, isommalla palkalla ja ilman palkkatukea. 

Tosiaan, fiksu systeemi. Niistä työntekijöistähän tämä ei ole kiinni.

Vierailija
4/14 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleeni 90-luvulla, hankin itselleni tukityöpaikan, ystäväni kertoi paikasta. Sain paikan, vaikka työkkäri ei siitä ilmoittanut minulle. Olikin hyvä työpaikka valtiolla, olin tuolloin valmistunut merkonomiksi. Ellei ystäväni olisi vinkannut, en olisi saanut. Ystävällä oli muita suunnitelmia. Tuokaan ei mennyt ihan heti läpi, kyllä siitä neuvoteltiin työnantajan ja työkkärin kanssa.

Vierailija
5/14 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

.

Kaverini oli saanut palkkatuetun työn ( 1v määräaikainen), joka olisi alkanut sanotaan vaikka 7.9. Palkka siinä olisi ollut sen tukitonnin kanssa 2500e. 

kaveri oli hakenut myös ihan "kunnon" työtä ilman palkkatukea, ja saikin sen, työ ( vakituinen) alkoi 21.9.  palkka oli 3300 e ja tosiaan ilman tukea.

Työkkäri pätkäisi kaverille karenssin tuoksi kahden viikon erotukseksi, koska kaveri ei ollut ottanut tätä palkkatuettua työtä vastaan. Ei auttanut, että kaverilla oli ihan oikea työ odottamassa, isommalla palkalla ja ilman palkkatukea. 

Minä ainakin olisin ottanut tuon palkkatuetun homman vastaan, ollut siinä pari viikkoa ja sitten vaihtanut oikeisiin hommiin. Olisi saanut voimatoimisto kuraa tuulettimeen. Ihan oikein niille, heh!

Vierailija
6/14 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

.

Ihan oikeita töitä palkkatukityötkin on, vai oliko kaverisi menossa aluksi johonkin yhdistykseen tms. joihin ei pääsekään kuin vain palkkatuella?

Itselläni on vakituinen työpaikka, työnantaja saa minusta palkkatukea 6kk.

Vierailija
7/14 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan siitä karenssi tulla, mutta mitä väliä kun sinulla on työpaikka.

Oletko ilmoittanut työkkäriin tuosta työpaikasta?

Vierailija
8/14 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna niille rakentavaa palautetta. Ilmoita työkkäriin, että olet itse ja omatoimisesti  hankkinut paikan, sekä olet todella pettynyt heidän kyvyttömyyteensä tehdä ajantasaista seurantaa. Olisi suotavaa, että siellä päivitettäisiin "asiakkaan" tietoja ja oltaisiin tilanteen tasalla, koska se tavallaan kuuluu heidän toimenkuvaansa.

Voit vielä lopuksi kysyä (tee kysymyksestäsi vaikka julkinen), miksi heillä palkataan epäpätevää henkilökuntaa tekemään näin vaativaa työtä, eli kunnollista asiakasseurantaa?

Vierailija
9/14 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmoittanut. Olin tänään ensimmäistä päivää töissä ja työkkäri oli toimittanut kutsun suoraan työpaikalleni samassa kuoressa kuin sopimuspapereiden kopiot. Se tässä ihmetyttääkin.

AP

Vierailija
10/14 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ne siat!

Vierailija
11/14 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa soittaa sinne, etteivät sotke asioitasi. Eväävät sen palkkatuen vielä pois jopa. Kaikki on mahdollista.

Vierailija
12/14 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi täysin tunari puolituttu toimii työkkärin tätinä. Eipä olis ihme jos hälle sattuisi ja tapahtuisi.

Vierailija
13/14 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmoittanut. Olin tänään ensimmäistä päivää töissä ja työkkäri oli toimittanut kutsun suoraan työpaikalleni samassa kuoressa kuin sopimuspapereiden kopiot. Se tässä ihmetyttääkin.

AP

En kanssa oikein ymmärrä työkkärin touhuja kun on palkkatuetussa työssä.

Löysin itse kuukausi sitten työpaikan, työnantajalle myönnettiin palkkatuki 6kk ajaksi.

Minulla on toistaiseksi voimassa oleva työsopimus.

Mol.fi tiedoissani lukee että työnhakuni on voimassa 1.3.2018 saakka (eli sen puoli vuotta mitä maksetaan palkkatukea). Tämän jälkeen minun pitäisi ottaa yhteyttä te-toimistoon.

Eli miksi ihmeessä työnhaku pitää pitää voimassa, en ymmärrä.

Vierailija
14/14 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ilmoita kirjallisesti työkkäriin, että et voi monistautua kahteen paikkaan samaan aikaan. Sinun on oltava lain mukaan valmis ottamaan vastaan kokoaikatyötä kun sitä on tarjolla, ja sitä lakipykälää sinun aiot noudattaa.

13:n työnhaku päättyy aivan automaattisesti sitten, kun jättää ilmoittamatta itsestään. Palkkatuki on aina määräaikainen ja siksi perusoletus on se, että sen jälkeen työnhaku jatkuu. Aika monelle käy juuri niin, että pätkän päätyttyä palataan 'kortistoon'.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä