Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi ei kertonut olevansa sairaana, kun tuli hoitamaan lapsia

Vierailija
02.10.2017 |

Anoppi auttaa meitä arjessa tosi paljon ja hoitaa lapsia lähes aina, jos haluamme tehdä jotakin kahdestaan. Tajuan, että olen etuoikeutettu kermapeppu, mutta....

Viikonloppuna oli tilanne, että anoppi oli luvannut tulla hoitamaan lapsia meille yöksi, kun juhlittiin mun synttäreitä kaveriporukalla mökillä. No anoppi sitten tuli puoli tuntia myöhässä sovitusta ajasta huohottaen, että on vähän vielä flunssasta rapakunto, mutta tosi hyvä olo jo nyt. Oli niin kiire jo lähteä (ja kavereita jo matkalla), ettei jääty siitä vänkäämään sen enempää. Kun palattiin kotiin seuraavana aamuna, koko asunto oli kuin pommin jäljiltä (yleensä anopin jäljiltä on siistimpää kuin meidän lähtiessä), tiskipöytä täynnä likaisia astioita, lapset kasvot likaisina ja tukat takkuisina, anoppi aivan räjähtäneen näköinen ja kuulemma niin hirveä yskä oli yöllä ollut, ettei henkeä meinannut saada.

Voi j-lauta miten suututtaa. Asunnon ja lasten kunnosta päätellen oli viimeisillä voimillaan täällä huushollannut, mitään ei tietenkään meille sanonut esim. edellisenä päivänä. Olin niin vihainen, etten melkein pystynyt silmiin katsomaan. Hän on 70-kymppinen jo, luulisi että osaisi suoraan sanoa, että on sairaana. Sitten dramaattisesti vaan huokailee, että ei tässä mitään, ja näyttää samalla joltain draculalta.

Hän on aiemminkin tullut lastenvahdiksi kuumeessa, ja kertonut sen itseään voivotellen vasta jälkikäteen. Tuppaa meille joka kerta puoliväkisin, kun lapset ovat kipeinä "ihan vaan hetkeksi piristämään lapsia", ja sitten kauhean dramaattisesti köhii ja kröhii koko seuraavan viikon, kun "teidän lapsilta mä olen tämän saanut".

Mies ei näe tässä mitään ongelmaa, kuulemma jos ei aikuinen ihminen itse tajua levätä, niin minkäs teet. Minua suututtaa, että kaikki pitää vähätellä, kierrellä ja kaarrella ja sitten rivien välistä antaa ymmärtää, kuinka hän on jo vanha ihminen, ja ai kamala mikä sairaus taas iski. Ja jos lähdetään hiuksia halkomaan, sairaana lasten vahtiminen (meillä 5-vuotias ja 1-vuotias) on myös turvallisuusriski kaikille. Jos on kipeänä ja tosi väsynyt, ei varmasti huomiokyky ole huipussaan. Ja toisaalta kuumeessa rehkiessään voi saada vaikka sydärin, ja ei paljon 5-vuotias osaa ambulanssia soittaa tai tehdä yhtään mitään.

Pitäisikö mun nyt vaan relata ja antaa anopin hoitaa tyylillään vai saada jotenkin runtattua läpi, ettei tänne ole flunssassa asiaa? Auttakaa, mitä tekisitte? Anoppi on niin pirun itsepäinen, ettei usko mitään, mitä sanon, ellei todella tee isoa numeroa ja ala riehua.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä olis mun kotiin kellään mitään asiaa sairaana tulla tartuttaa mun lapsia. Ei mekään mennä yskimään ja räkimään muille kylään sairaana ollessa. Sano että pysyy poissa.

Vierailija
2/11 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole ok tulla kipeänä. Kaiken tuon luettelemasi lisäksi lapsetkin saa taudin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta muuten, mutta anopin taudit on meiltä 99% todennäköisyydellä hankittu. Joka kerta kun lapset ovat kipeänä, on täällä tuntitolkulla heilumassa ja neniä niistämässä... Ja ei ota vastaväitteitä kuuleviin korviinsakaan, hänellä on kuulemma huippuhyvä vastustuskyky :D Niska-persotteella saisin varmaan kantaa asunnosta ulos tai olla vaan avaamatta ovea...paitsi että hän tulee omalla avaimella, jos ei heti avata. Että näin.

AP

Vierailija
4/11 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meille tuli appivanhemmat kerran oksennustaudissa. Ei voi ymmärtää.

Vierailija
5/11 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

70v hoitaa yksivuotiasta noin pitkiä aikoja? Ohhoh. Eikö anoppi sais jo nauttia eläkkeelläolosta.

Vierailija
6/11 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aargh! Just tämä. En osaa päättää, onko kyseessä a) tyhmyys, b) vastuuttomuus vai c) itsekorostus. Miksei voi vaan sairastaa kotona kuin muutkin normaalit ihmiset?

AP

Vierailija
7/11 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70v hoitaa yksivuotiasta noin pitkiä aikoja? Ohhoh. Eikö anoppi sais jo nauttia eläkkeelläolosta.

On myös anoppeja, joita ei pysty estämään.

Vierailija
8/11 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisi mielellään nauttiakin, mutta asuu lähes naapurissa ja käy täällä 2-4 kertaa viikossa lapsia leikittämässä. Ei ole muuta perhettä kuin poikansa ja meidän lapset. Olen ajatellut, että kaipaa seuraa ja sisältöä päiviinsä, niin on toki aina tervetullut kun haluaa kyläillä.

Ikäkysymykseen vastauksena, että lapsi on lähempänä kahta kuin yhtä, nukkuu yönsä ja on ns. helppo lapsi, en näe mitä ongelmaa on yön yli hoitamisessa, kun hoitajakin on niin tuttu. Eri asia olisi, jos anoppi tästä jotakin sanoisi suoraan, mutta kuulemma hoitaa enemmän kuin mielellään ja ei ole vaivaa.

AP

Vierailija
9/11 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aargh! Just tämä. En osaa päättää, onko kyseessä a) tyhmyys, b) vastuuttomuus vai c) itsekorostus. Miksei voi vaan sairastaa kotona kuin muutkin normaalit ihmiset?

AP

Mä luulen että kyse on juuri tuosta itsekorostuksesta (minä olen tärkeä kun minä hoidan lapsenlasta) ja toisaalta tilannetajun puutteesta.

Vierailija
10/11 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän suvun seisemänkymppiset ovat kyllä terveitä ja hyvävoimaisia, ei mitään hauraita vanhuksia. Osa käy vielä töissäkin, vaikka saisi eläkepäivistä "nauttia". Kiva, kun olisit hyväkuntoisia ja täysipäisiä ihmisiä holhoamassa.

Vierailija
11/11 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän suvun seisemänkymppiset ovat kyllä terveitä ja hyvävoimaisia, ei mitään hauraita vanhuksia. Osa käy vielä töissäkin, vaikka saisi eläkepäivistä "nauttia". Kiva, kun olisit hyväkuntoisia ja täysipäisiä ihmisiä holhoamassa.

Joo, ei hänkään ole mikään rollaattorin kanssa köpöttävä mummo, vaan hoikka ja hyväkuntoinen puuhatäti. Siitä se vasta soppa syntyisi, jos rupeaisi vihjailemaan ettei arvostelukyky ole enää kunnossa, mikä siis toisaalta mielestäni pitää tässä tapauksessa paikkansa.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän