Olisi ihanaa jos olisi rauhallinen mies
Sellainen joka ei haukkuisi ja suuttuisi pienimmistäkin asioista.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina se asia ei ole niin pieni kuin luulet. Joskus sama asia tai tilanne toistuu loputtomiin ja hermo kiristyy sen vuoksi. Ärsyttää vain enemmän, jos puoliso ottaa tuolloin joka kerta asian kuin uutena ja pikkuasiana, vaikka ei itse olisi korjannut sitä vieläkään.
Ärsyttäisi vähemmän, jos lakkaisi kuvittelemasta, että kaikilla muilla on velvollisuus muuttua Sinun mieliksesi.
No eikö sitten ole, jos haluavat olla parisuhteessa? Sinne ei katsos itsekkäitä kaivata.
Niinpä, mieti sitä.
Yjdessäasuminen on pelkkää huutoa ja kärsimystä, jos toinen (tässä tapauksessa mies) vaatii koko ajan erikoiskohtelua itselleen.
Muiden olisi miellytettävä häntä ja yritettävä muuttaa asioita hönen mielikseen, tai hän suuttuu.
Kauhea asuinkumppani.No en ymmärrä, miksi hänellä ei olisi oikeus mielipiteeseensä?
En ole se, jolle vastaat.
Totta kai kaikilla on oikeus mielipiteeseensä. Niin sinulla kuin minullakin.
Mutta meillä kellään ei ole oikeutta yrittää muuttaa toista ihmistä. Ei sinulla, eikä minulla. Kaikilla ihmisillä on oikeus olla oma itsensä.
Itse olen sitä mieltä, että kaikki tällaiset suuttumiset ovat pohjimmiltaan valtataistelua, kilpailua siitä, kuka voittaa ja kuka häviää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on. Arvostan itseäni niin paljon, että en ota mitään paskaa itseäni kohtaan. Jos joku käyttäytyy huonosti mua kohtaan, saa todellakin haukut ja riita varmasti johtaisi siihen, ettemme enää haluaisi nähdäkään toisiamme.
Eli sä haluat yksinoikeuden olla se kamala osapuoli. Olet siis tyypillinen itsekäs ihminen, joka on sokea itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina se asia ei ole niin pieni kuin luulet. Joskus sama asia tai tilanne toistuu loputtomiin ja hermo kiristyy sen vuoksi. Ärsyttää vain enemmän, jos puoliso ottaa tuolloin joka kerta asian kuin uutena ja pikkuasiana, vaikka ei itse olisi korjannut sitä vieläkään.
Ärsyttäisi vähemmän, jos lakkaisi kuvittelemasta, että kaikilla muilla on velvollisuus muuttua Sinun mieliksesi.
No eikö sitten ole, jos haluavat olla parisuhteessa? Sinne ei katsos itsekkäitä kaivata.
Niinpä, mieti sitä.
Yjdessäasuminen on pelkkää huutoa ja kärsimystä, jos toinen (tässä tapauksessa mies) vaatii koko ajan erikoiskohtelua itselleen.
Muiden olisi miellytettävä häntä ja yritettävä muuttaa asioita hönen mielikseen, tai hän suuttuu.
Kauhea asuinkumppani.No en ymmärrä, miksi hänellä ei olisi oikeus mielipiteeseensä?
En ole se, jolle vastaat.
Totta kai kaikilla on oikeus mielipiteeseensä. Niin sinulla kuin minullakin.
Mutta meillä kellään ei ole oikeutta yrittää muuttaa toista ihmistä. Ei sinulla, eikä minulla. Kaikilla ihmisillä on oikeus olla oma itsensä.
Itse olen sitä mieltä, että kaikki tällaiset suuttumiset ovat pohjimmiltaan valtataistelua, kilpailua siitä, kuka voittaa ja kuka häviää.
Sivuhuomautuksena sellainen, että valtataistelun välttämiseksi molempien pitäisi tulla vapaaehtoisesti vastaan. Muuten se, joka ei suostu, vaatii toista taipumaan enemmänkin kuin vain sen vastaantuemisen verran. Tämä unohtuu, kun syyllistetään sitä "vaatijaa" kuin hän olisikin ainoa vaatija, vaikka vaatisi tasapuolisuutta ja huomioimista, kun sitä ei tapahdu.
Mulla oli rauhallinen ja kiltti mies mutta hän muuttui. En silloin 11v sitten olisi voinut kuvitella että miehestä tulee ärjyvä, haukkuva, ilkeä mies.
Minun mieheni on niin rauhallinen, että joudun aina välillä varuiksi tarkistamaan pulssin siltä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli rauhallinen ja kiltti mies mutta hän muuttui. En silloin 11v sitten olisi voinut kuvitella että miehestä tulee ärjyvä, haukkuva, ilkeä mies.
Miehet ovat epävakaita ja ailahtelevaisia - aina tunteidensa vietävissä.
Testosteroni vie arvostelukyvyn ja itsehillinnän.
Äänioikeus ja muut kansalaisoikeudet pois vaan, naisten holhouksen alla miehet pärjäisivät paljon paremmin Raivokohtauksesta aina putkaan - toisen lyömisestä tulee raippoja ja arestia jne. Miehille ei sovi vapaus, tulevat pahatapaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi noin. Olin monta vuotta kärsivällinen, mutta jossain vaiheessa tuli raja vastaan vaimoni huonon kohtelun ja itsekkyyden seurauksena. Kun puhuminenkaan ei auttanut, jäi ainoaksi keinoksi huutaa ja haukkua. Hän tuntuu olevan täysin kyvytön ottamaan huomioon tai muuttamaan käytöstään. Voi pyytää anteeksi ja sopia näennäisesti, mutta mikään ei muutu. Pitää minua silti pikkuasioista hermostuvana eikä näe syytä itsessään. Haluan vain tasapuolisen ja välittävän suhteen, mutta vihaan nykyään puolisoani.
Jos se onkin se toinen, joka ajattelee "nyt riittää"? Jos taas ei ole eikä olisi tarpeen huutaa vaan keskustelu toimii muutenkin, on ongelma hänen tahollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ongelma, jos toisen huomioimisen tarve otetaan vaatimuksena muuttumisesta ja aloitetaan valtataistelu.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka ei haukkuisi ja suuttuisi pienimmistäkin asioista.
Mitä ne pienet asiat ovat? Kannattaa pyytää kertomaan keskustellen, mikä on vialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ongelma, jos toisen huomioimisen tarve otetaan vaatimuksena muuttumisesta ja aloitetaan valtataistelu.
Tuokin ärsyttää alkuperäisten ongelmien lisäksi! Typerää jääräpäistä oman puolensa pitämistä, kun oma itsekkyys vaakalaudalla.
Rauhallisia ovat näennäisesti, ulospäin siis, suurin osa suomalaisista. Itse en ole, koska oma taustani on enemmän avoimen ilmaisun perhekulttuurissa. Jonka sulkeutuneisuuden olen tosin omalla tavallaan huomannut myöhemmin. Suomessa harvoin osataan ilmaista ja keskustella rakentavasti, kun vaikeat tunteet ja asiat ovat kyseessä. Pitäisi opetella.
Joko mies ei oikeasti ole rauhallinen tai sitten et kuule hänen asiaansa, jos hän on.
Tarkoitin mm. toisen huomioimiseen liittyviä ja isompia asioita, jotka vaikuttavat toiseen.