Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11v ei halua kouluun, ei tee läksyjä.

Vierailija
02.10.2017 |

Opettajan kanssa puhuttu puhelimessa ja ei kuulemma kiusata ja ei ainakaan itse myönnä. Sanoo aina että kaikki hyvin kun kyselen, ei juuri halua puhua edes asiasta. Nyt ruvennut kuitenkin olemaan koulunkäynti vaikeaa. Kavereita ei ole koulun jälkeen omalta luokalta. Oon todella huolestunut. Kaverittomuudesta ja siitä ettei halua kouluun. Ei ota itse vastuuta koulusta eikä ole motivaatiota. Onko neuvoja tai kokemusta miten edetä? Ja ei pliis haukkumista. Eiköhän sitä ole tässä maailmassa jo tarpeeksi.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö vai poika? Todennäköisesti kiusataan. Pakota lapsesi puhumaan sulle ja kertomaan. Istuta alas, ja sano että tästä ei lähdetä ennen kuin asia on selvitetty.

Vierailija
2/4 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kiusaamiselta. Itselläkin oli "kaikki hyvin" siihen asti, että äiti löysi minut itkemässä puolivälistä matkaa koulun johonkin juhliin, minne olin lähtenyt oikein laitettuna ja hyväntuulisena. Muistan kuinka en lopulta halunnut enää puhua vanhemmilleni mistään kiusaamisesta, kun näin miten se satutti heitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ennen siis ollut kavereita ja koulu sujunut hyvin ja nyt tilanne muuttunut?

Vierailija
4/4 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ottaa puhelimen käteen ja varaa aikaa sellaiseen auttavaan numeroon jossa nuorelle varataan aika juttelemaan jollekin asiantuntevalle ihmiselle? Kysy opettajalta, jos ei tiedä niin rehtorilta koska meillä tälläinen oli, aika saatiin nopeasti ja katkaistiin lapsen huono kierre koulussa väärien tyyppien kanssa. Niistä lapsi joutui tyhmiin hetkiin, ja lapsi ei itse viitsinyt sanoa ettei tahdo jotain. En avaa asiaa enempää tässä mutta ulkopuolinen kuuntelija, joka osaa auttaa olisi hyvä koittaa. 

Esimerkkinä siis vaikka meidän käyttämä palvelu: https://www.tampere.fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/lapsiperheiden-palve…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän