Oletko joskus huutanut vauvalle että TURPA KIINNI?
Minä olen muutaman kerran ja itkenyt päälle. tiedän, ettei pieni ansaitsisi sitä mutta välillä pinna palaa.. iltaisin, kun vauva on mennyt nukkumaan, olen rypenyt itsesäälissä ja todella KATUNUT.
Kommentit (15)
muutaman kerran:( ja jälkeenpäin itkenyt ja katunut..
Olen huutanut ja kironut vauvalle.
Ja tiedän kyllä että vauva aistii sen, eikä siitä taatusti rauhoitu tai lakkaa huutamasta.
Mutta minusta on parempi että huutaa ne ärräpäät kerralla pihalle, sen sijaan että käy lapseen käsiksi.
Ja minulle tämä sadattelu on ollut hyvä varaventtiili, eli kun olin aikani kironnut ja huudellut, aloin rauhoittua ja jaksoin taas hieman paremmin huutavan lapsen kans.
ja kiroillu ja huutanu olkkarissa ja heitin vauvan koliikki pullon olkkarin seinään . 2 v olen kyllä huutanu kaiken laista!
Mulla hermojen pettäminen ja väsymys vauvan kanssa ilmenee itkemisenä, ei huutamisena. En huuda uhmiksellekaan, mutta tiuskin.
ja varmasti sähisen tahtomattani yhtä sun toista. En tiedä mikä tuohon agressioon auttaisi. Kunnolla hereillä ollessani en yleensä huuda tai helposti hermostu :( Mikäköhän auttaisi?
Nyt leikki-ikäiselle kyllä joskus.
Todella väsynyt olen minäkin ollut. Jopa niin väsynyt, että olen vain yhtäkkiä tuupertunut ja nukahtanut keskelle olkkarin lattiaa mennessäni vessaan. Kait se huutaminen on luonnekysymys. Kun minä väsyn itken hetken saunassa ja kerään itseni.
Pääasia ettei fyysisesti vahingoita vauvaa.
Nyt on jo paljon helpompaa, kun lapsi täytti vuoden ja alkoi nukkumaan yönsä suht hyvin. Tsemppiä sulle, ei se lapsi ymmärrä sun puheesta mitään. Pääasia ettei koske fyysisesti, niinkuin edellinen vastaaja jo sanoikin..
Mulla piteni pinna heti kun sain välillä olla edes tunnin jossain ihan muualla kuin kotona lapsen kanssa...
Ei vauva/lapsi sille mitään voi jos itkettää tai kaikki asiat on huonosti. Aikuisen pitäisi olla kärsivällinen.
Reppanalla oli koliikki ja kerran pahan itkusession aikana tiuskaisin, että ole hiljaa senkin äpärä. Tuli kyllä paha mieli itselle...
ja siinä oon eri mieltä, etteikö vauva ymmärtäisi. vaikkei sanoja ymmärrä, aistii jo vastasyntynytkin vauva äidin mielialat ja osaa lukea äidin ' tunneilmastoa' hyvin...
tulee mutistua monenlaista rumaa sanaa.
Ei tuo " synti" kenestäkään huonoa äitiä tee.
Koeta päästä välillä yksin tullettamaan päätäsi, käyt kiertämässä iltakävelyllä kaverin kanssa tai kirjastossa nauttimassa hiljaisuudesta.
Kyllä se helpottaa ajan myötä :)