"Perheen rakas Hyrre-kissa löytyi metsästä ammuttuna - metsästysseuran puheenjohtaja retosteli teolla somessa"
Kommentit (594)
Aijai, olisi ollut meilläkin marjamettässä lupa ampua irti juoksenteleva metsästyspiski tai vähintää ajaa sen päältä autolla. Juoksi nimittäin päättömästi keskellä tietä (taisi yrittää saada jälkeä hirvestä tms). Oli sillä sentään tutkapanta kaulassa.
Vierailija kirjoitti:
Ville viihtyy mammapalstalla! *tyrsk* Mitäpä muuta tuosta mammanpojasta voisi uskoakaan! Kissantappajapaskiainen.
Tosin täällä on monella mammalla munaa enemmän kuin tällä "metsästäjällä". Toivon todella, että Ville potkaistaan ulos metsästysseurastaan. Ylen tekniset voisivat myös miettiä, haluavatko tällaisen ihmishirviön olevan heidän luottamusmiehenään.
Kissa ei kuulu Suomen luontoon.
Vierailija kirjoitti:
Aijai, olisi ollut meilläkin marjamettässä lupa ampua irti juoksenteleva metsästyspiski tai vähintää ajaa sen päältä autolla. Juoksi nimittäin päättömästi keskellä tietä (taisi yrittää saada jälkeä hirvestä tms). Oli sillä sentään tutkapanta kaulassa.
Erotatko lehmän hevosesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erotatko lehmän hevosesta?
En tietenkään, ihan yhtä vähän kuin tämä metsästäjäsankari erottaa leijonan kotikissasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ville viihtyy mammapalstalla! *tyrsk* Mitäpä muuta tuosta mammanpojasta voisi uskoakaan! Kissantappajapaskiainen.
Tosin täällä on monella mammalla munaa enemmän kuin tällä "metsästäjällä". Toivon todella, että Ville potkaistaan ulos metsästysseurastaan. Ylen tekniset voisivat myös miettiä, haluavatko tällaisen ihmishirviön olevan heidän luottamusmiehenään.Kissa ei kuulu Suomen luontoon.
Eikä sinne kuulu myöskään Ville koirineen.
Vierailija kirjoitti:
Vertaat siis työtään tekevää koiraa joka on tehtäväänsä koulutettu ja kasvatettu muuten vaan vapaana kuljeksivaan kotikissaan?
Tutkapannalla sentään omistaja seuraa missä koira menee kun kissa jolla mitään pantaa tms ei ole, on omistajansa saavuttamattomissa ja täysin omillaan on hyvä saalis ketulle, ilvekselle jne. Eikä siinä mitkään sirutukset tms auta sitä kattia enää mitenkään.
Ei se siru kissaa pelasta pedolta ellei se sitten ammu lasersäteitä 😅
Murehtikaa mieluummin Myanmarista pakenemaan joutuvien lasten kuolemia aliravitsemukseen liejun keskellä!
Vierailija kirjoitti:
Murehtikaa mieluummin Myanmarista pakenemaan joutuvien lasten kuolemia aliravitsemukseen liejun keskellä!
En murehdi. Maailmassa on jo tarpeeksi ihmisiä.
Voisin antaa omalle kissalleni nimeksi Hyrre, kun sellaisen hankin. Suloinen nimi.
Eläinrääkkäyksestä eläintenpitokielto ja koirat pois. Samoin aseet ja luvat pois metsästysrikkeestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan vieläkin vastausta tätä kauhistelevilta, että mitä sitten pitää tehdä, jos naapurin kissat häiritsee? Vaikka tässä nyt ei kyllä edes ollut siitä kyse, vaan ihan perustellusti oletettiin kissojen olevan villikissoja.
Kissa loukutetaan ja viedään löytöeläimiin. Naapuri saa sen sieltä takaisin maksua vastaan ja jos hyvä tuuri käy niin ei huomaa kysellä ja se lopetetaan tai sijoitetaan uudestaan ihmiselle joka pitää siitä huolta.
Bussillako lähden hakemaan tälläisen loukun? Ja panttia vastaan? Mulla ei ole lähellä löytöeläin taloa ja on muutakin tekemistä kun naapurin lintuja tappavan ja leikkipihoille paskovan sekä kusevan katin takia!! Miksi mun pitää nähdä kaikki tämä vaiva naapurin kissan takia? En mä sitä kissaa ole ostanut. Hoitakoon ite kissansa. Koiraa ärsyttää pihalla kyttäävä kissa. Jos koiran päästää vapaaksi omalle pihalle, ja kissa kuolee onko se mun vika? Tai jos kissa tekee jotain koiralleni omalla pihallani kuka ottaa vastuun? Ja jos sen loukuttaisi ja omistaja hakee sen ja kohta se on taas ulkona..
Tykkään kissoista, mutta niiden omistajat on yleensä ihan kusipäitä!!
Lemmikit pidettävä sisätiloissa!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan vieläkin vastausta tätä kauhistelevilta, että mitä sitten pitää tehdä, jos naapurin kissat häiritsee? Vaikka tässä nyt ei kyllä edes ollut siitä kyse, vaan ihan perustellusti oletettiin kissojen olevan villikissoja.
Kissa loukutetaan ja viedään löytöeläimiin. Naapuri saa sen sieltä takaisin maksua vastaan ja jos hyvä tuuri käy niin ei huomaa kysellä ja se lopetetaan tai sijoitetaan uudestaan ihmiselle joka pitää siitä huolta.
Bussillako lähden hakemaan tälläisen loukun? Ja panttia vastaan? Mulla ei ole lähellä löytöeläin taloa ja on muutakin tekemistä kun naapurin lintuja tappavan ja leikkipihoille paskovan sekä kusevan katin takia!! Miksi mun pitää nähdä kaikki tämä vaiva naapurin kissan takia? En mä sitä kissaa ole ostanut. Hoitakoon ite kissansa. Koiraa ärsyttää pihalla kyttäävä kissa. Jos koiran päästää vapaaksi omalle pihalle, ja kissa kuolee onko se mun vika? Tai jos kissa tekee jotain koiralleni omalla pihallani kuka ottaa vastuun? Ja jos sen loukuttaisi ja omistaja hakee sen ja kohta se on taas ulkona..
Tykkään kissoista, mutta niiden omistajat on yleensä ihan kusipäitä!!
Lemmikit pidettävä sisätiloissa!!
Hups tuli väärä kommettia lainattua..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vertaat siis työtään tekevää koiraa joka on tehtäväänsä koulutettu ja kasvatettu muuten vaan vapaana kuljeksivaan kotikissaan?
Tutkapannalla sentään omistaja seuraa missä koira menee kun kissa jolla mitään pantaa tms ei ole, on omistajansa saavuttamattomissa ja täysin omillaan on hyvä saalis ketulle, ilvekselle jne. Eikä siinä mitkään sirutukset tms auta sitä kattia enää mitenkään.
Alapeukuttajat taitaa olla koiravastaista sakkia ja kissansa kuljeksivat irrallaan missä sattuu kuseksien ja paskoen muiden tonteille. Sitten itketään kun mirri jää auton alle ja se on autoilijan syy vaikka syytä olisi kissan omistajan katsoa peiliin siinä kohtaa.
Totta on että omillaan se katti siellä ulkona on. Omistaja ei mahda mitään jos jonkun lounaaksi päätyy. Ei siinä tosiaankaan mitkään sirut auta enää ketään.
Tämä on näitä tilanteita jossa kaikki on toimineet väärin.
Kissanomistaja kun antaa kissansa liehua vapaana maailmalla.
Metsästäjä, kun on a) ampunut kissan jonka erittäin todennäköisesti tiesi kotikissaksi ja b) oli niin idiootti että lesosi teollaan vahingoittaen metsästäjien mainetta.
Meillä on supiloukussa käynyt kaikki kulmakunnan kissat ja välillä ne väijyskelevät lintulaudan alla. Paskaakin löytyy pihan nurkista tämän tuosta. Tapettu ei kumminkaan ole, koska maalla tosiaan oppii tunnistamaan kaikkien naapurien kissat ja tietää että ne ei ole villiintyneitä.
Rottien ja hiirien kurissapitoon on kyllä ko. tarkoitukseen jalostettu terrieri paljon parempi. Sen kun saa pysymään pihassa, toisin kuin kissan.
Kissojen omistajat alapeukattavat kilpaa realismille miten SAATTAA huonolla tuurilla ulkokisulle käydä kun ulos sen päästää.
Vierailija kirjoitti:
Allekirjoitin adressin.
Itsekin kissan omistajana olen kyllä sitä mieltä, että kissoilla ei ole mitään asiaa ulos omin nokkinensa, mutta en tietenkään hyväksy tuollaista retostelua sillä, että usutetaan koirat ensin perään ja sitten lahdataan jonkun lemmikit.
Joo kissa ei kuulu Suomen luontoon jne., mutta jos asiasta on oikeasti huolissaan ja haluaa jotain tehdä, niin ne irtokatit loukutetaan ja toimitetaan paikalliselle eläinsuojeluyhdistykselle, joka sitten tekee päätöksen siitä ovatko eläimet liian villiintyneitä elämään sisäkissoina.
Mä voin sanoa ihan suoraan , että en mä ole irtokissoista huolissaan. Mä vaan en halua niitä omalle pihalleni, kuten en halua kenenkään muitakaan lemmikkejä, en koiria, en kaneja, en poneja.
Sillä miten ne kissat mun pihalta katoaa ei myöskään ole mulle mitään väliä. Jos joku ne ampuu, niin sitten ampuu. Omistajansahan se on päättänyt olla piittaamatta siitä, että lemmikkinsä hilluvat ulkona erilaisissa vaaratilanteissa ja tekemässä tuhoja toisten pihoilla. Ei hetkauta.
En koe, että olisin tämän takia mikään kissavihaaja, vaikka en itse kissoja lemmikiksi ottaisikaan. En osaisi myöskään itkeä kenenkään koiran perään, jos sen annettaisiin juosta vapaana pitkin kyliä, ja se sen takia kuolisi. Vaikka koiraihminen olenkin.
Miten se kissan vastuullinen pitäminen voikin olla joillekin niin helvetin vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän metsästäjät sitten suunsa laittaa jos maanomistajat joukolla irtisanoo vuokrasopimuksia josta ei saa edes mitään palkaksi vaikka vuokrasta puhutaan.
Sitten saavat räiskiä omassa pihassaan.
Aika moni maanomistaja on siellä mukana metsästämässä. Ja itse ainakin olisin vain tyytyväinen, jos joku ampuisi vapaana juoksevia kissoja. Ihan sama kenen ja miksi siellä juoksisivat.
Kissoja oli kaksi,Hyrre ja Tahvo,molemmat kilttejä leikattuja kissoja.