Te jotka joudutte/olette joutuneet työssänne pesemään vessoja
Kuinka paljon teitä inhottaa se? Minulle se on melko oksettavaa, tulee pidäteltyä hengitystäkin, ja vaikka pesen todella pitkään sen jälkeen käsiä, niin on likainen olo silti.
Kommentit (15)
Mä olin yhden kesän töissä aikuisten kehitysvammaisten asumispalveluyksikössä, ja kerran viikossa jokaisen asukkaan huone (myös vessa) siivottiin - ohjaaja siis siivosi. Nuo vessat olivat yleensä yllättävän siistissä kunnossa, eli sinänsä ei ällöttänyt kun oli siivousessu päällä ja hanskat kädessä, eikä noissa vessoissa ollut mitään pahaa hajua tai näkyvää likaa. Mutta uskon että ällöttäisi, jos pitäisi jostain yleisistä vessoista siivota jotain kusi- ja ripuliroiskeita.
Kuitenkin yhdellä asukkaalla oli tapana sotkea ulosteella, ja kaikki siihen liittyvä siivoaminen ällötti. Muutaman kerran meinasi oksennus tulla. Haju oli kamala, ja ruokahalu meni pitkäksi aikaa. Jäi pitkäksi aikaa likainen olo.
Ei ole ollut ongelmia, ehkä tää ala ei ole sinua varten.
No kai niin mutta jotkut miesten vessat, joissa käy paljon porukkaa, on ällöttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon teitä inhottaa se? Minulle se on melko oksettavaa, tulee pidäteltyä hengitystäkin, ja vaikka pesen todella pitkään sen jälkeen käsiä, niin on likainen olo silti.
Itse käytin aikoinaan ihan kumihanskoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut ongelmia, ehkä tää ala ei ole sinua varten.
Sehän liittyy osana moneenkin alaan.
En minä siitä tykännyt, mutta siinähän se meni kun asiaa ei sen kummemmin miettinyt.
Ei ole ongelmmaa, kun on kunnolliset työvälineet, pesuaineet ja suojavaatteet. Kumihanskat käteen ja hihat heilumaan. Puhdasta tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytin aikoinaan ihan kumihanskoja.
Käytän tietenkin hanskoja. Kertakäyttöhanskat alla ja kumihanskat päällä.
Kesätöiksi siivoilin aikanaan vessan jos toisenkin. Ei siinä mitään ongelmaa ollut. Siivosin toimistojen ja miesten pukkareiden vessoja. Ne siivottiin joka päivä eli eivät ne niin likaisiksi päässeet, että olisi ällöttänyt. Enemmän inhottaa käydä sukulaisten ja tuttavien paskaisissa vessoissa.
Laivaterminaalin miesten vessan siivous oli kanssa omansalaista hommaa... Ällötti kaivella nuuskapusseja pisuaareista.
Toimistolla on siistit vessat. Koulut on vähän eri juttu. Ei ole ongelmaa siivota vessoja.
Laitoshuoltaja
Alalla 20 vuotta olleena ällöttää vessan- ja saunanpesu edelleen. Yritän suoriutua aina mahd.nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
No kai niin mutta jotkut miesten vessat, joissa käy paljon porukkaa, on ällöttäviä.
Jos vessa pääsee ällöttävään kuntoon, sitä siivotaan liian harvoin.
Teen kotisiivouksia ja ei ällötä ollenkaan. Siivoaminen on mielestäni mukavaa ja laulellen sitä teen vaikka kahdeksan tuntia päivässä. :)
Ei mikään ongelma. Ne veskit on niin puhtaita, että niitä on iisi pestä päivittäin.
Toimistosiivooja.