Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi käytät nimikettä kotileipuri tai leipuri jos sinulla ei ole koulutusta, käyttäisit sanaa harrastajaleipoja tai leipoja

Vierailija
01.10.2017 |

Olen huomannut että moni käyttää itsestään nimitystä leipuri vaikkei oikeasti ole.
Onko muissa ammateissa samaa ongelmaa havaittavissa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseinen asia sinulle suurikin ongelma?

Vierailija
2/9 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen kotioloissa välillä kokki, leipuri, tapahtumajärjestäjä, sairaanhoitaja, lastenhoitaja, ostaja ja mitä vielä vaikkei noihin ole mitään koulutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa näin tutkinnon suorittaneena.

ap

Vierailija
4/9 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Olen kotioloissa välillä kokki, leipuri, tapahtumajärjestäjä, sairaanhoitaja, lastenhoitaja, ostaja ja mitä vielä vaikkei noihin ole mitään koulutusta.

Törkeää. Kotona sinä olet äiti ja äitien kuuluu osata kaikenlaista muttet voi riistää noita mainittuja ammattinimikkeitä oikeilta ammattilaisilta.

Nuo nimikkeet vaativat ammatillista osaamista ja noihin ei pätevöidy kotioloissa. 

Nyt vituttaa vielä enemmän.

ap

Vierailija
5/9 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 surkeaa paskaa

Vierailija
6/9 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa'a. Olen ainakkin kuullut kun jotain kehutaan hyväksi "kokiksi" vaikka hän on ihan eri alalla töissä, mutta osaa tehdä hyvää ruokaa. Ja oikeastaan tämä sama pätee melkein mihin tahansa tekemiseen ja taitoon, josta on myös ammattinimike.

PS. sellaista ammattinimikettä tai tutkintoa ei taida olla olemassa kuin kotilepuri?

http://www.vitsi.net/leipuri/

Vierailija
7/9 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä provo. Minä en ole leipuri enkä leipoja, mutta jos jotain olisin niin kotileipuri. Siskoani, joka on leipuri, ei voisi vähempää kiinnostaa, kuka mitenkin itseään kutsuu. Ai niin, muusikkopiireissä me viulunsoittajat saamme kutsua itseämme viulisteiksi. Jopa ammattilaiset sanovat meitä viulisteiksi, vaikka emme ole tutkintoa suorittaneetkaan.

Vierailija
8/9 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipuri voi olla kuka tahansa, ei se nimike tarkoita mitään tutkinnon suorittanutta. Se on vain työ tai ammatti.

Vierailija
9/9 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa saa väittää olevansa leipuri, sillä siihen ammattiin ei ole mitään pätevyysvaatimusta, eli ei ole mitenkän laillistettu tai suojattu ammattinimike.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi