Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten estää suhdetta muuttumasta arkiseksi vuoden, parin seurustelun jälkeen?

Vierailija
01.10.2017 |

En kaipaa nyt mitään "Jokainen suhde muuttuu arkiseksi! Parasta vain sopeutua!" -kommentteja vaan vinkkejä siitä, miten suhteen saa pysymään tuoreena.

Esimerkki: Asutaan erillisissä asunnoissa, jotka ovat lähellä toisiaan, vietetään 3–6 yhteistä yötä viikossa ja keskitytään yhdessä laatuaikaan arjen pyörittämisen sijaan.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hankkiko lapsia. Mikään ei arkista suhdetta tehokkaammin ja pysyvämmin.

Vierailija
2/74 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polypiireissä on ainakin tunnettu tosiasia, että uuden suhteen solmiminen antaa alkuhuuman hyötyjä (new relationship energy, NRE) myös siihen vanhempaan suhteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myykää koko omaisuus ja alkakaa maailmaa kiertäviksi nomadeiksi. Silloin suhteesta tulee se pysyvä, vakaa elementti elämässänne, ja arki ympärillä muuttuu.

Vierailija
4/74 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän, että riippuu pitkälti miehen luonteesta, muuttuuko suhde arkiseksi vai ei. Jos mies on oikeasti sellainen hempeilijä ja kehujen antaja kuin ihastumisen huumassa monesti miehet ovat, niin suhde pysyy pidempään tuoreena ja intohimoisena. Koska, jos nainen saa riittävästi palvontaa, mies saa riittävästi seksiä ja nämä ruokkivat taas toinen toisiaan.

Vierailija
5/74 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlatkin käyvät tylsäksi, jos niitä on joka päivä,

Mutta kysymksen perusteella ymmärrän hyvin, miksi avioerot ovat niin yleisiä.

T: 36 v. onnellisesti naimisissa

Vierailija
6/74 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myykää koko omaisuus ja alkakaa maailmaa kiertäviksi nomadeiksi. Silloin suhteesta tulee se pysyvä, vakaa elementti elämässänne, ja arki ympärillä muuttuu.

Mä tekisin tän niin mielelläni. En vain ole törmännyt mieheen, joka olisi oikeasti valmis lähtemään.

Vierailija
7/74 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastakaa seksiä joka päivä.

Vierailija
8/74 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi, että ihmisillä on nykyisin paljon enemmän erilaisia syitä olla parisuhteissa kuin 36 vuotta sitten. Kaikki eivät enää etsi loppuelämän lastenkasvatus- ja maatilanhoitosuhdetta. Sitä myöden hyvän parisuhteen omnaisuudetkin muuttuvat. Esimerkiksi minulle on tärkeää, että suhteessa on intohimoa, romantiikkaa ja seksiä. Sillä ei ole minulle väliä, asutaanko samassa asunnossa vai ei.

Ap

Vierailija
9/74 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi, että ihmisillä on nykyisin paljon enemmän erilaisia syitä olla parisuhteissa kuin 36 vuotta sitten. Kaikki eivät enää etsi loppuelämän lastenkasvatus- ja maatilanhoitosuhdetta. Sitä myöden hyvän parisuhteen omnaisuudetkin muuttuvat. Esimerkiksi minulle on tärkeää, että suhteessa on intohimoa, romantiikkaa ja seksiä. Sillä ei ole minulle väliä, asutaanko samassa asunnossa vai ei.

Ap

Onnea! 100% varma ero sulle tiedossa 😂

Vierailija
10/74 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä varmaan pahinta aikaa nyt. Lapsia kaksi, 7v ja 2v. Molemmat meistä kolmivuorossa eri vuoroissa eli toinen töissä, toinen lasten kanssa. Yhdessä pääsee nukkumaan viikonloppuisin. Kolmen viikon syklissä yksi viikko sellainen kun ollaan yhdessä kotona lasten kanssa, puolison yövuoro, minun aamuvuoro. Silloin ollaan ilta yhdessä. Viikolla harrastuksia ja viikonloppuisin myös. Aikuisten aikaa ei juuri ole. Aika oravanpyörä ja tuntuu että elämä pelkkää aikataulua ja suorittamista. Kyllä on koetellut suhdetta ja ero käynyt lähellä. Itse oli joskus niin varma ettei meille nyt niin voi käydä. Kyllä se vaan kåy. Arki etäännyttää. Varsinkin meidän systeemillä.

Ei siinä auta kun viikonloppuisin muksut vaan hoitoon ja elokuviin, syömään,kahdestaan lenkille jne. Vaikka mitä. Pääasia että saadaan keskitettyä ajatukset toisiimme. Lisäksi käytössä on sopimusseksi, eli koitetaan vähintään kerran viikossa touhuta ettei läheisyys häviä kun halit ja pusut arkena on vähissä. Sänkyyn mennään vaikka ei aina huvittaisi/jaksaisi. Josko se siitä piristyisi.

M36

Vierailija
11/74 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ymmärsitkö ollenkaan lukemaasi?

Ap

Vierailija
12/74 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ai satavarma ero kun vaatii suhteelta intohimoa, romantiikkaa ja seksiä? No, minä ainakin olisin sitten mieluummin yksin jos noin perusjuttuja ei voi pitkässä suhteessa saada.

Vierailija
13/74 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa on arkisuudessa? Arjestakin voi tehdä mukavaa. Arki tulee joka tapauksessa mutta minkälainen se on teidän oma valintanne. En tiedä ymmärränkö kysymyksen nyt ihan väärin mutta minä ja mies ollaan oltu yhdessä 7 vuotta eikä vielä arki ärsytä tai väsytä. Vaihtelevuus, ei samoihin kaavoihin kangistuminen varmasti auttaa. Matkustellaan, muutetaan parin vuoden välein uuteen paikkaan ja pari kertaa ollaan muutettu ulkomaillekin, ei jumituta samaan työpaikkaan ja samaan työtehtävään vaan etsitään uusia haasteita jos alkaa kyllästyttää. Samalla suhde pysyy sinä tuttuna ja turvallisena asiana hyvällä tavalla kun muut elämän osa-alueet muuttuu.

Kuitenkin tärkein juttu on varmaankin se että kumppani on samalla paras kaveri ja haluaa viettää aikaa yhdessä ja se on kummallekin mieluisaa ilman suuria ponnistelujakin. Jos on yhdessä vääristä syistä niin kai siinä alkaakin kyllästyttää.

Vierailija
14/74 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ymmärsitkö ollenkaan lukemaasi?

Ap

Miksi kuvittelet että toinen vastaaja on yhdessä puolisonsa kanssa maatalous- tai muista käytännön syistä? Ehkä kyseessä on kuitenkin rakkaus? Vaikka sun mielestä suhteessa olisi intohimoa, romantiikkaa ja seksiä, kumppanilla voi olla eri mielipide josta seuraa ero. Vähemmän ylimielisyyttä kiitos. Et pysty vaikuttamaan läheskään kaikkiin asioihin, vaikka niin ilmeisen nuorena, nyt kuvittelet.

Vierailija
15/74 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu kimpassa nyt 10 vuotta. Tää tuntuu vieläkin ihanalta. Flirttaillaan ja nauretaan yhdessä paljon. Tää on meidän arkea. Muutettiin kimppaan heti alussa, alle kk seurustelun jälkeen. Mitä tarkoitat arkisella?

Vierailija
16/74 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitat arjella, että kun näette, ekana ei syöksytä lakanoihin (tai pöydälle, tai matolle) niin 3v on maksimi mikä mulla on onnistunut. Se vaati ettei asuttu yhdessä, niin että jaksoi innostua "treffeistä" ja laittautua, ja valmistella.

Mä olisin varmaan jatkanut sitä pidempäänkin, mutta mies innostui taas uudesta harrastuksesta, ja jäin kakkoseksi. Tajusin että hänen innostus oli ollut uutuuden viehätystä, ja nyt en ollut enää uusi.

Ei arkikaan huonoa ole, mutta sen sisällöksi ei riitä seksi, koska sitä ei jatku ikuisesti niin paljon. Sitten pitää löytyä paljon muuta yhteistä harrastusta täyttämään aika ja antamaan sitä yhdessä tekemisen ja jakamisen kokemusta.

Vierailija
17/74 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei arjessa ja arkisuudessa ole mitään vikaa, jos on oikeanlaisen ihmisen kanssa. Sinne pitää vaan sopiviin väleihin muistaa ripotella sitten sitä vähemmän arkista tekemistä ja olemista.

Vierailija
18/74 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se syntyy siitä tietynlaisesta mysteeristä ja vierauden kokemuksesta, ettei tunne toista läpikotaisin ja että toinen on oma itsenäinen ihmisensä, ihailun ja halun kohde. Tästä aiheesta on kirjoitettu valtavan hyvä ja kaunis kirja Mating in Captivity. Jos katsot kirjailijan haastatteluja, huomaat että hän on ihmisenä valtavan aistillinen, elegantti pariisitar, joka ottaa kirjansa neuvot tosissaan.

Oikealla parisuhdeasenteella nautiskelua voi jatkaa vuosikymmeniä, mutta jos toinen haluaa enemmän arkista turvallisuutta, ei suhde tule pidemmän päälle onnistumaan.

Vierailija
19/74 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bdsm seksiin tutustuminen

Vierailija
20/74 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se syntyy siitä tietynlaisesta mysteeristä ja vierauden kokemuksesta, ettei tunne toista läpikotaisin ja että toinen on oma itsenäinen ihmisensä, ihailun ja halun kohde. Tästä aiheesta on kirjoitettu valtavan hyvä ja kaunis kirja Mating in Captivity. Jos katsot kirjailijan haastatteluja, huomaat että hän on ihmisenä valtavan aistillinen, elegantti pariisitar, joka ottaa kirjansa neuvot tosissaan.

Oikealla parisuhdeasenteella nautiskelua voi jatkaa vuosikymmeniä, mutta jos toinen haluaa enemmän arkista turvallisuutta, ei suhde tule pidemmän päälle onnistumaan.

Yhtenevät ajatukset siitä, miksi suhteessa ollaan, ovat varmaan se tärkein juttu. Ole törmännyt tuohon, että jotkut haluavat jopa kuukauden jälkeen asettua sellaiseen eläkeläispariskunnan kumppanuuselämään. Mikäs siinä, mutta en minä tuon takia suhteessa ole.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan