Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi haluat vaihtaa työpaikkaa kysymys

Vierailija
01.10.2017 |

Neuvoja please! Olen menossa työhaastatteluun ja kuitenkin siellä kysytään se klassinen miksi haluat vaihtaa työpaikkaa. Olen ollut vasta kaksi vuotta nykyisessä tehtävässäni ja totuus on se että työilmapiiri on jäätävä ihan puhtaasti osaamattoman johdon takia. Lähin esimies valehtelee, on jäänyt tästä kiinni monta kertaa, tiimimme ongelmia on viety hr osastolle, mutta mitään ei tapahdu. Johto salaa kaikkia asioita, vähättelee ongelmia, lakaisee ongelmia maton alle jne. Joten näistä syistä olen vaihtamassa työpaikkaa. Tätähän ei voi sanoa haastattelussa, kun edellistä työnantajaa ei voi haukkua.... uusia haasteita? Ja olen vasta kaksi vuotta ollut, tai työ ei vastaa odotuksiani, mutta kun se työ itsessään on tosi mielenkiintoista ja olen hakemassa samantyyppisiä tehtäviä...

Mitä siis sanoisin..?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkeminen/työpaikan sijainti? Onko työnkuva ihan sama, jos ei, niin siitä vois saada ajatuksen tyyliin "kiinnostavat työtehtävät" (ei kuitenkaan ne uudet haasteet). Yrityksen maine työnantajana.

Vierailija
2/7 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta nyt sama minulle nyt ajankohtainen, joten nostan tätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään pahaa ei saa sanoa nykyisestä eikä entisistä työnantajista, ei vaikka miten tekisi mieli avautua. Etsit uusia haasteita.

Vierailija
4/7 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko uusi työpaikka aiempaa suurempi?

Jos on, niin syynä voisi olla parempi alan näköalapaikka ja tulevaisuuden kehittymismahdollisuudet.

Vierailija
5/7 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sinun mitään tarvitse selitellä. Yritys hakee työntekijää ja sinä työtä.

Vierailija
6/7 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajallasi saattaa olla huono ja tunnettu maine. 

Kyllä tällaiset mainitsemasi asiat tiedetään lähiseutujen yrityksissä jo ennestään.

Ihmisillä on tapana jutella.

Vierailija
7/7 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään pahaa ei saa sanoa nykyisestä eikä entisistä työnantajista, ei vaikka miten tekisi mieli avautua. Etsit uusia haasteita.

Mä mokasin tässä. En sanonut suoraan, mutta rivien välistä lipsahti, etten enää kestä entisen työpaikan selkäänpuukotusta vaan haluan reiluja työkavereita. Siihenhän se sitten tyssäsi. Jäin kyllä miettimään myös että olisiko uudessa paikassa ollut kurja työilmapiiri ja osuin vähän liian arkaan paikkaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi