Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nämä ihmiset jotka haisevat tiskirätille - pesevätkö he vaatteensa kylmäohjelmalla?

Vierailija
01.10.2017 |

Joku selitys tähän täytyy olla. Nykyään tapaa jopa naisia jotka haisevat juuri tälle "tiskirätille". Voisko olla kysymys siitä, että ahtavat koneen täyteen ja pesevät energiansäästöohjelmalla?

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tiskirätitkin tuoksuvat hyvälle.

Vierailija
2/92 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden pyykit ei kuivu tarpeeksi nopeesti. Siitä se haju tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisitko sitten, miten itse peset kukkasilta tuoksuvat vaatteesi. 

Vierailija
4/92 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian lyhyt linkous? Vaatteet jäävät tosi märiksi ja siksi alkavat haista.

Vierailija
5/92 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla jotkut pyyhkeet haisevat koska kone on pieni ja se on ollut nimenomaan liian täynnä. Vettä se ottaa kauhean vähän ja pesen lähes kaiken 60 asteessa.

Vierailija
6/92 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten pesukone kaipaisi puhdistusta. Jäämät koneessa haisevat ja tarttuvat pyykkiin.

Vierailija
7/92 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tiskirätitkin tuoksuvat hyvälle.

Minä käytän vain talouspaperia ja kertakäyttöpyyhkeitä.

Vierailija
8/92 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin kerran miehen kanssa jonka kaikki vaatteet haisivat ikävälle. Hän pesi aina 30 asteessa ja pesukone oli ikivanha. Tuo yhdistelmä ja miehen vähän huono hajuaisti.

Vierailija
9/92 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosihikoilu aiheuttaa melko pian tiskirätti-ilmiön, joka päivä oli vaihdettava ihoa vasten olevat vaatteet.  Vaikka pesin 60 asteessa melkein kaiken.

Vierailija
10/92 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein syynä on liian alhaisessa lämpötilassa pesu. Vaate on näennäisen puhdas, mutta se ei ole kuitenkaan puhdistunut kunnolla. Lika, rasva, hiki jne. vain lisääntyvät ja lisääntyvät vaatteeseen, eikä puhdasta tule koskaan.

Vierailija
11/92 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aiheutti Serton se sinisessä pullossa oleva (olikohan Serto pehmeä) huuhteluaine juuri tuollaisen happaman maidon tjs hajun vaatteisiin. Tajusin onneksi, mistä haju johtui ja kun vaihdoin huuhteluainetta ikävä hajukin poistui.

Vierailija
12/92 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kokemusta siitä, että jos vaatteet jääneet koneeseen yli pariksi tunniksi pesun jälkeen, tai kuivuneet liian tiiviisti narulla, ne ovat alkaneet haista homeiselle.

Vierailija
13/92 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin uuteen asuntoon ja ostin sinne uuden pesukoneen, niin on alkanut esiintyä kyseistä ongelmaa. Se että pesee 60° ei auta asiaa.

Vituttaa kun en oikein tiedä, mitä sille voisi tehdä. Enhän mä pysty vaatteiden kuivumista nopeuttamaan. Koneen mukaan se linkoaa 1200 kpm mutta pyykki on epäilyttävän painavaa kun sen nostaa koneesta. Täytyy varmaan seistä koneen vieressä kun se linkoaa, ja katsoa näyttääkö se minkä kierrosnopeuden se valitsee ja että onko se se 1200. Koska tähän saakka en ole viitsinyt vaivautua. Kone oli Gigantin halpismerkki, voi vittu jos se on susi.

Vierailija
14/92 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonen, miksi tumppaat koneen liian täyteen? Oma syysi siis, jos pyykki lemuaa.

Tuo liian täyteen pakkaaminen on varmasti yksi syy, alhainen pesulämpötila toinen ja vettä säästävä ohjelma kolmas.

Mainitsen vielä yhden hajun lähteen. Monet eivät jostain syystä pese päällysvaatteitaan lainkaan. Ei siis ihme, jos haju alkaa leijua ympärillä. Kuitenkin suurin osa päällysvaatteista on aivan vesipestäviä koneessa. Villakangastakki ei konepesua kestä, mutta jos sitä ahkerasti tuulettaa, niin ei ihan heti ala haiskahtaa. Ei se pesulassa käyttökään maltaita maksa.

Tämä tällä kertaa. Nyt pitää mennä nostamaan lakanat koneesta kuivumaan.

Vierailija
15/92 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muutin uuteen asuntoon ja ostin sinne uuden pesukoneen, niin on alkanut esiintyä kyseistä ongelmaa. Se että pesee 60° ei auta asiaa.

Vituttaa kun en oikein tiedä, mitä sille voisi tehdä. Enhän mä pysty vaatteiden kuivumista nopeuttamaan. Koneen mukaan se linkoaa 1200 kpm mutta pyykki on epäilyttävän painavaa kun sen nostaa koneesta. Täytyy varmaan seistä koneen vieressä kun se linkoaa, ja katsoa näyttääkö se minkä kierrosnopeuden se valitsee ja että onko se se 1200. Koska tähän saakka en ole viitsinyt vaivautua. Kone oli Gigantin halpismerkki, voi vittu jos se on susi.

Levittele pyykit kuivuun tarpeeksi ilmavasti ja väljästi jos mahdollista.

Vierailija
16/92 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vaatteeni haisevat tuollaiselta. En tiedä, mitä asialle voisin tehdä. Olen vaihdellut pesuaineita, putsannut konetta, pessyt vajaita koneellisia jne, mutta mikään ei auta. Pyykkien kuivumiseen en voi vaikuttaa kun ulkona on koko kesän ollut kosteampaa kuin sisällä. Olen viime aikoina laittanut etikkaakin mukaan, mutta ei vaikuta mitään.

Vierailija
17/92 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vaatteeni haisevat tuollaiselta. En tiedä, mitä asialle voisin tehdä. Olen vaihdellut pesuaineita, putsannut konetta, pessyt vajaita koneellisia jne, mutta mikään ei auta. Pyykkien kuivumiseen en voi vaikuttaa kun ulkona on koko kesän ollut kosteampaa kuin sisällä. Olen viime aikoina laittanut etikkaakin mukaan, mutta ei vaikuta mitään.

Ilmankosteus tosiaan vaikuttaa kuivumiseen.

Vierailija
18/92 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisitko sitten, miten itse peset kukkasilta tuoksuvat vaatteesi. 

Hajustetut pesuaineet (ja pyykki tosiaan haisee).

Vierailija
19/92 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Levittele pyykit kuivuun tarpeeksi ilmavasti ja väljästi jos mahdollista.

No olen tehnyt tämän. Esimerkiksi 4-5 paitaa yhdelle pyykkitelineelle, jokainen 2-3 langan yli levitettynä. Ei auta. Ja siis kone ei todellakaan pyöri nyt täytenä, asun yksin.

Vierailija
20/92 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tiskirätin haju on bakteerin haju. Sen aiheuttaa bakteerien aineenvaihduntatuotteet. Jostain syystä näiden ihmisten iholla tai vaatteissa on hyvin runsaasti bakteerikasvustoa, joka ihon kosteuden myötä vielä villiintyy kasvamaan ja siis myös haisemaan.