Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovaiset ammatit?

Vierailija
01.10.2017 |

Omat vanhempani olivat seurakunta-aktiiveja, itse en niinkään. Mutta tällainen huomio: eniten tietämistäni uskovaisista löytyy lääkäreiden, rakennusalan insinöörien, sairaanhoitajien ja opettajien edustajia. Mites muut? Jos olet itse uskossa, mikä on ammattisi tai koulutuksesi? Aloin vain ajatella, että lähes kaikki tuntemani miespuoliset uskovaiset, jos eivät ole seurakunnan hommissa, ovat insinöörejä tai lääkäreitä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööri, yliopisto-dosentti, it-suunnittelija, kirjailija, helluntailaisia

Vierailija
2/6 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teologian opiskeluhan on useissa lahkoissa kielletty. Siitä tulisi ihan vääriä ajatuksia, jos uskoa alkaisi tieteen kautta tarkastella.

Sairaanhoitajien ja lääkärien määrä on oninusta vähentynyt. Varsinkinnaisissa. Tilalle on tulleet lastenhoitajat ja lastentarhanpettajat ja erilaiset sosionomit ja sosiaalityntekijät. Nämä on vaarattomampia, ei tarvi ottaa kantaa eettisiin ongelmmin, raiskauksiin tai sbortteihin.

Aika monet miehet on jonkun sortin myyjiä ja kauppiaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tuli mieleen nämä: hammaslääkärit ja lääkärit (tosi iso edustus), opettajat ja lastentarhanopettajat, diplomi-insinöörit, ehkä joku poliisi.

Kieltämättä aika jännä, miten tekniikka ja luonnontieteet vetävät enemmän uskovaisia kuin vaikkapa joku teologia. Mulla on jopa sellainen kuva, että ainakin Helsingin teologisessa on aika liberaalia porukkaa, niitä jotka haluavat "uudistaa kirkkoa" (joidenkin tutkimusten mukaan papit ovat liberaalimpia kuin aktiiviset seurakuntalaiset). Uskovaiset, jotka työskentelevät seurakunnassa, ovat aika usein jotain lapsi- ja nuorisotyöntekijöitä.

Vierailija
4/6 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskossa, opiskelen kielten opettajaksi.

Vierailija
5/6 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelen kätilöksi ja aika kirjavasti ovat uskovaiset tuttuni kouluttautuneet. Viisi lähintä tuttavaani ovat bioanalyytikko, sairaanhoitaja, proviisori, lähihoitajaopiskelija oppisopimuksella ja puutarhuri. 

Vierailija
6/6 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle tuli mieleen nämä: hammaslääkärit ja lääkärit (tosi iso edustus), opettajat ja lastentarhanopettajat, diplomi-insinöörit, ehkä joku poliisi.

Kieltämättä aika jännä, miten tekniikka ja luonnontieteet vetävät enemmän uskovaisia kuin vaikkapa joku teologia. Mulla on jopa sellainen kuva, että ainakin Helsingin teologisessa on aika liberaalia porukkaa, niitä jotka haluavat "uudistaa kirkkoa" (joidenkin tutkimusten mukaan papit ovat liberaalimpia kuin aktiiviset seurakuntalaiset). Uskovaiset, jotka työskentelevät seurakunnassa, ovat aika usein jotain lapsi- ja nuorisotyöntekijöitä.

Niin. Harvan uskovan mielestä tiede ja usko ovat toistensa vastakohtia. Itse ajattelen, että tiede ei jääräpäisesti sulje erilaisia vaihtoehtoja pois, vaan on avoimen kiinnostunut, tutkiskeleva ja juuri siksi tekeekin merkittävä löytöjä ja havaintoja.

Minua kiinnostaa erityisesti biologia :)